Skocz do zawartości

[E34] Problemy z odpaleniem zimnego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie i proszę o pomoc.

Problem jest taki:

gdy auto jest zimne odpala jedynie po dodaniu gazu podczas kręcenia rozrusznikiem. Tak jakby ssanie się nie załączało. Dopóki się nie nagrzeje to gaśnie gdy puści się nogę z gazu. Gdy jest nagrzany pali elegancko i nie gaśnie. Wyczyściłem silnik krokowy, sprawdziłem dolot.

Od dwóch tygodni auto ma instalację gazową, ale problemy z odpaleniem były już wcześniej-gdy jeździł tylko na benzynie. Gdy próbuję odpalić z gazu zachowuje się podobnie.

Co może być uszkodzone w aucie?Komputer nic nie wykazał-tak jakby wszystko było sprawne. Czytałem że może to być czujnik temperatury silnika, położenia wału,padająca pompa paliwa...

Co wy o tym sądzicie?Pomocy...od czego zacząć?

Pozdrawiam

Edytowane przez surk
Opublikowano
czujnik temperatury silnika, położenia wału,padająca pompa paliwa...Pozdrawiam

 

Jeśli czujnik temperatury pada (lub padł) to silnik zachowuje się nieco inaczej, są problemy przy odpaleniu "na ciepło"

 

Pompa jeśli pada to nie zapaliłbyś już wogóle za drugim razem - ona poprostu chodzi a potem już nie.

 

Czujnik położenia wału może tez objawiać się nierównymi obrotami na jałowym (wtedy następuje "gubienie" zapłonu) jeśli wszystkie impulsy nie są dosłane na sterownik. W większości przypadków to pada raczej na amen, nie da się potem odpalić.

Jesli objawia się to przy zastosowaniu obu rodzajów zasilania to trzeba upatrywać się usterki w tym co jest wspólne....proponuje sprawdzić przewody , świece, kopułke .... jednym słowem zapłon

Opublikowano
czujnik temperatury silnika, położenia wału,padająca pompa paliwa...Pozdrawiam

 

Jeśli czujnik temperatury pada (lub padł) to silnik zachowuje się nieco inaczej, są problemy przy odpaleniu "na ciepło"

 

Pompa jeśli pada to nie zapaliłbyś już wogóle za drugim razem - ona poprostu chodzi a potem już nie.

 

Czujnik położenia wału może tez objawiać się nierównymi obrotami na jałowym (wtedy następuje "gubienie" zapłonu) jeśli wszystkie impulsy nie są dosłane na sterownik. W większości przypadków to pada raczej na amen, nie da się potem odpalić.

Jesli objawia się to przy zastosowaniu obu rodzajów zasilania to trzeba upatrywać się usterki w tym co jest wspólne....proponuje sprawdzić przewody , świece, kopułke .... jednym słowem zapłon

 

Jeśli czujnik temperatury pada lub padł to na zimnym silniku są problemy a nie na ciepłym.Zakładając że wszystko inne jest ok.Ja stawiam na czujnik temp.

BMW M-Power
Opublikowano
Miałem problemy z czujnikiem temperatury w E34 i właśnie na ciepłym nie chcial odpalać, po wymianie jak ręką odjął. (Silnik miałem M50)

 

To u ciebie musiał wystąpić jakiś zbieg okoliczności,bo jeśli czujnik jest uszkodzony to komputer odbiera sygnał z czujnika że temperatura silnika wynosi 80-85 stopni,a w takich warunkach silnik musi odpalać bez problemów.A autor postu napisał wyraznie że na ciepłym pali jak należy.A za uruchomienie zimnego silnika w dużej mierze odpowiada czujnik temperatury.

Ps.A morał z tego taki że jak czujnik nie da sygnału do kompa że silniczkowi zimno to komp nie da wzbogaconej mieszanki paliwowej i klops :twisted:

BMW M-Power

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.