Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Długo i namiętnie rozglądam się za E36. Przy okazji znalazłem coś takiego jak silnik 1.6 z łańcuchem rozrządu (nie paskiem) czy to możliwe..?

czy tylko allegrowy chwyt?.

Oczywiście nie jest to obiekt moich pożądań, ale jestem ciekawy jak wygląda jego niezawodność w porównaniu do zwykłego 1.6?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano

Silnik 1.6 na łańcuchu to bardzo dobra jednostka napędowa o oznaczeniu M43b16. Jest to następca silnika M40b16, gdzie zastosowany był pasek rozrządu.

Silnik M43 charakteryzuje się lepszymi parametrami, wyższą kulturą pracy (ulepszone dźwigienki zaworowe) i co za tym idzie wyższym poziomem niezawodności.

Jak szukasz e36 to szukaj z silnikiem na łańcuchu.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

wielkie dzięki za info... tego właśnie potrzebowałem

 

a może koledzy wiedzą od którego roku stosowano je w e36 ?

niestety nie jestem ekspertem w tej sprawie :) i dla pewności zamieszczam zdjęcie... jeśli dobrze dedukuje to to jest opisywany M43..? bo jak M40 wygląda to wiem doskonale.

 

http://images24.fotosik.pl/153/bb8f11831a14d956m.jpg

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano

ja wypowiem się jako były posiadacz 1,6 M40 i obecny 1,6 M43

Różnica pomiędzy tymi jednostkami jest ogromna, kultura pracy m40 szczególnie już ze sporym przebiegiem to nieporozumienie, częsta wymiana paska rozrządu co 40000 km to istna przesada, za cholere nietrzymał obrotów i nic! niedało sie z tym zrobić.

Natomiast m43 trzyma obroty aż miło posiedzieć w aucie na postoju :) kultura pracy o niebo lepsza, no i łańcuch rozrządu, moim zdaniem także odczuwalna jest różnica w mocy (tak wiem że to 2 koniki) ale może to wynikać ze zmęczenia m40.

Zresztą na temat tych jednostek jest dużo na forum.

Moja sugestia: unikacje M40 (1,6 na pasku) jak ognia.

Opublikowano
ja wypowiem się jako były posiadacz 1,6 M40 i obecny 1,6 M43

Różnica pomiędzy tymi jednostkami jest ogromna, kultura pracy m40 szczególnie już ze sporym przebiegiem to nieporozumienie, częsta wymiana paska rozrządu co 40000 km to istna przesada, za cholere nietrzymał obrotów i nic! niedało sie z tym zrobić.

Natomiast m43 trzyma obroty aż miło posiedzieć w aucie na postoju :) kultura pracy o niebo lepsza, no i łańcuch rozrządu, moim zdaniem także odczuwalna jest różnica w mocy (tak wiem że to 2 koniki) ale może to wynikać ze zmęczenia m40.

Zresztą na temat tych jednostek jest dużo na forum.

Moja sugestia: unikacje M40 (1,6 na pasku) jak ognia.

 

A ja powiem, że mam M40 od paru dobrych latek i nie narzekam. Nigdy mnie nie zawiódł i nie mam z nim problemów. Jedynie to bocian z pod maski, ale po 280.000km ma już prawo.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
mialem kiedys tez m40 i i niempowiem zlego slow, w 4 osoby lecial 195 km/h (1.6) i wydaje mi sie ze lepiej chodzil niz 1.6 M43 u mojej zony,
www.auto-optima.pl
Opublikowano

wiadome jak nowsza konstrukcja to bardziej dopracowana, a co za tym idzie trwalsza i z wyższą kulturą.

i ostatnie pytanie z tego zakresu... :) M43 to jest 16-sto zaworówka ?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano
tak myślałem ... :/ a szkoda ...

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.