Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !!

Zastanawiam sie nad zmiana skrzyni z automata na manual:D

Pytanie czy ktoś kiedyś coś takiego robił i co o tym sadzicie:??

gg 2423771 :D

Opublikowano

Uwierz mi mam już troszkę doświadczenia w tym temacie.]

Skrzynia manualna do silników 5l i 5,4 12v wychodziła tylko w serii 8 więc nie znajdziesz w żadnym innym modelu BMW pasującej skrzyni.

 

A teraz troszkę faktów na potwierdzenie kwot:

Nowa skrzynia w ASO około 23 000zł

do tego jeszcze sprzęgło kpl 0k0ł0 3000zł

oczywiście pedały i cały osprzęt do tego potrzebny który musisz kupić jakieś 6000żł no i robocizna.

Razem jakieś 40000,00-45 000,00zł

 

Jeśli chodzi o używki,

Znajomy miał na części manuala to skrzynia była sprzedana za 5000żł jak auto jeszcze na lawecie stało.

Do tego jak wyżej całość osprzętu i robocizna.

Opublikowano

Musimy sie spodkac kiedys obejzec swoje autka i porozmawiac :)

A co do skrzyni to poprostu bylem ciekawy czy nie pasuje do silnika v12 skrzynia z v8 lub 3,5l r6 tak jak np bylo w audi ze do silnika v8 4,2 wsadzilem skrzynie manualna z 2,3l i chodzilo super fakt faktem po dosc dlugim czasie zaczeha huczec i nie miala juz oiagow 280km/h ale na mocy nabrala fajnie:D

Opublikowano
Tutaj chyba Krzychu 850 powinien się wypowiedzieć w tej kwestii ile wychodzi zamiana automatu na manuala, nie mniej zgadzam się z Robertem, że nie jest to tani pomysł. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Prawdopodobnie bede nabywca 2giej 8semki i zamiast przerobic ja na zyletki chcial bym tez ja zrobic ma uszkodzaona skrzynie (autoat) dlatgeo bede mial okazje pozezbic temat a jak nie to bede posiadaczem 2 8mek:D pozdro
Opublikowano

Jak chcesz poznać lepiej niż niejedno ASO układ przeniesienia napędu w w e31 to przekładka skrzyni z automatu na manuala jest dla Ciebie :)

Mnogość nowych wrażeń zapewniona :)

 

Ja dokonałem tej rzeczy i szczerze mówiąc operacja jest kłopotliwa ,ale też bardzo kształcąca....

Zacznijmy od skrzyni biegów ,której szukałem około 6 miesięcy (w dobrym stanie)-koszt tylko 3500 zł(bardzo tanio).Do tego kompletne sprzęgło z dociskiem,kołem dwumasowym i łapą sprzęgła oraz śrubki,pompka serwa wraz z mocowaniem -ja płaciłem około 1100 euro-czyli przy ówczesnym kursie około 4600 zł.Do tego dochodzą pedały -koszt mały- pasują z serii 5(liczmy 200 zł).Do wymiany jeszcze mamy wał napędowy(ja wymieniłem dwa ,zaraz napiszę dlaczego).

Jeśli zostawimy stary dyfer to musimy połączyć dwa wały(na krzyżakach) -jeden nasz stary z nowym pasującym do manuala-wyjdzie nam taka hybryda :)

Po złożeniu takiego czegoś doszedłem do wniosku że sprawa się rypnie -bo na tylnym moście (który przecież wtedy miałem zamontowany) są trochę :) inne przełożenia i mamy BIG PROBLEMY z :

-auto do osiągnięcia 100km/h potrzebuje 3 biegu-czyli do setki około 8 sekund :))

-ruszając z pierwszego biegu musimy od razu! wrzucać drugi i zaraz trzeci(synchronizatory mają dni policzone)

-sprzęgło z dociskiem i łożyskiem wyciskowym nadaje się do wymiany po 10 tysiącach km(za duże przeciążenia)-ja wymieniłem:/

czyli doszedłem do prostego wniosku że trzeba wymienić dyfer...

szczęśliwym trafem odkupiłem go od kolesia który miał na allegro wystawione części typu lampy przód(dzwoniłem do wszystkich co mieli części do e31) ,koszt dyfra 1000 zł...od razu też wyszło mi że połosie z automatu są inne niż w manualu-różnica głównie tkwi w średnicy te z mauala są około dwa!!! razy grubsze(dało mi to do myślenia-patrz sprawa z sprzęgłem) i nie zastanawiając się odkupiłem od gościa od dyfra półosie wraz z piastami(nie umiał odkręcić;) za jedyne 400 zł.Teraz wracając do wału napędowego...Ja mam teraz dwa -jeden w magazynku(hybryda do niczego już nie przydatna) ,a drugi w aucie-oryginalna nówka sztuka do manula :) założyłem po zmianie tylnego mostu,koszt wału nie pamiętam-można sprawdzić w ETK

Dochodzą jeszcze takie drobiazgi jak dźwignia zmiany biegów,mieszek na dźwignie ,gałka dźwigni i parę pierdołek do tej dźwigni -jakieś 500 zł.

Z spraw elektrycznych -poza tym że nie będziemy mieli na liczniku wyświetlanego biegu dochodzi jeszcze "mały "problem z komunikatem mniej więcej takim: "getriebe hat kein programm" albowiem mamy odpięty sterownik automatycznej skrzyni(jest w bagażniku) bo przecież nie ma go do czego podpiąć :)Komunikat wyświetla się przy odpalaniu silnika i bezpowrotnie gaśnie nie przeszkadzając nam w jeździe.Usunąć(przeprogramować) tego w serwisie w Szczecinie jak na razie nie potrafią ,ale pracują nad tym i ja w nich wierzę :)

 

Teraz napiszę o skutkach(pozytywnych) tejże przeróbki-czyli to co tygrysy lubią najbardziej:

 

-auto mniej pali jak się normalnie jeździ(czyli na serio więcej:)

-w zakrętach mamy pod ręką w końcu prawdziwą redukcję biegu, a tym aucie(z manualem) to naprawdę można teraz wyczyniać cuda

-odejście do setki-wiadomo :)

-zawsze pełna moc pod nogą( ci co mają starsze „bezmyślne” automaty BMW wiedzą o co chodzi)

 

Wnioski? ,każdy niech wysunie sobie sam...

Wrażenia ...bezcenne :)

Koszty -u mnie duże bo większość prac zlecałem mechanikom-bo przecież musiałem zarobić na te części :))) i niektóre podzespoły jak widać wymieniałem po dwa razy (fabrykę ciężko się poprawia:(

Czas przeróbki?zacząłem w 2004 roku ...a w . 2006 po awarii wymieniłem dyfer z połosiami,wał i kompletne sprzęgło.

Paru rzeczy już za bardzo nie pamiętam i ich tu nie ująłem ,ale jakby kogoś coś interesowało z tego czego nie napisalem to na pewno sobie przypomnę.

 

Acha do silnika M70 i M73 w e31 nie pasują żadne skrzynie oprócz skrzyń 6 biegowych do silników M70 i CSI (z jakich BMW? no oczywiście e31:)))

tak więc między bajki możecie włożyć ,że coś tam idzie dopasować...e31 to nie UAZ :P

Opublikowano
-auto do osiągnięcia 100km/h potrzebuje 3 biegu-czyli do setki około 8 sekund :))

 

Co ciekawe 850 manual w oryginalnej specyfikacji rowniez potrzebuje trzeciego biegu do osiagniecia 100km/h (patrz link ponizej). Na dwojce osiaga maksymalnie okolo 95km/h.

I to rozwiazuje moja zagadke dlaczego 850i 5.4 ma 6,3s do setki, a teoretycznie szybsze 850i 5.0 manual (lepszy stosunek moc do masy i lepsza skrzynia biegow do sprintow) ma 6,8s a wiec o 0,5s gorzej. Odpowiedz jest prosta - trzecia zmiana biegu i dociagnie o te brakujace 5km/h do setki zajmuje spokojnie 0,5s jak nie wiecej.

 

http://www.e31.net/technical.html

Opublikowano

Widzę, że kolega Krzychu się rozpisał.

 

Parę szczegółów jednak nie zgadza się do końca z prawdą.

 

Bez względu na to jaki dyfer założysz, to przy przełożeniach tej 6-biegowej skrzynki i tak na dwójce nie osiągniesz setki, zawsze troszkę brakuje i stąd jest strata w przyspieszeniu 0-100km/h i tu bardzo słusznie zobrazował to Marcin w poście powyżej.

 

Jestem gotów stanąć na starcie 0-100 swoją 840stką, która potrzebuje tylko jednej zmiany biegu i posiada dość sprytną i szybką w działaniu skrzynkę 5HP30 i szczerze wątpię aby kolega Krzyś mnie objechał( zakręty, winkle i inne sprawnościówki powinien zrobić z manualem troszkę szybciej niż ja z automatem).

 

Druga sprawa to grubości półosi itp. nie prawdą jest, że manual ma grubsze półosie, owszem w E31 występowały dwie grubości półosi napędowych, ale były stosowane zarówno do manuala jak i automatu.

 

Zmiana dyfra, też nie wnosi nić szczególnego, bo zakładam, że e31 Krzycha to wersja europejska i w automacie miał dyfer 3.15, a kupił od manuala deczko dłuższy 2.93, co wpływa trochę na wydłużenie prędkości na poszczególnych biegach, ale to są minimalne przyrosty rzędu 5-6 km/h co i tak jest zbyt mało, aby osiągnąć setkę na drugim biegu, więć nadal tracimy czas na wrzucenie trójki i cenne ułamki sekund dające wynik od 0-100km/h.

 

Uśredniając czasy zmiany biegów, wprawnemu operatorowi skrzynki manualnej zmiana biegu zajmuje ok 0,5 sekundy, natomiast dla przykładu sprawna skrzynka autom. 5HP30(5HP24) robi zmianę biegu w 0,3 sekundy w górę, redukcje w dół są już niestety wolniejszę i stąd zabawy sprawnościowe zazwyczaj wygrywają manuale( dla porównania najnowsze SMG w M5 zmienia w najszybszym trybie w czasie coś ok 0,03 sek).

 

Bez względu na wszystko, BRAWA za odwagę i samozaparcie, mi by się nie chciało.

Opublikowano
-auto do osiągnięcia 100km/h potrzebuje 3 biegu-czyli do setki około 8 sekund :))

 

Co ciekawe 850 manual w oryginalnej specyfikacji rowniez potrzebuje trzeciego biegu do osiagniecia 100km/h (patrz link ponizej). Na dwojce osiaga maksymalnie okolo 95km/h.

I to rozwiazuje moja zagadke dlaczego 850i 5.4 ma 6,3s do setki, a teoretycznie szybsze 850i 5.0 manual (lepszy stosunek moc do masy i lepsza skrzynia biegow do sprintow) ma 6,8s a wiec o 0,5s gorzej. Odpowiedz jest prosta - trzecia zmiana biegu i dociagnie o te brakujace 5km/h do setki zajmuje spokojnie 0,5s jak nie wiecej.

nom. ja mam ten sam problem, gdybym nie musial wrzucic 3 przy ok.95 to bym mial ciekawy wynik :)

 

pora lobbowac i ustawic standard pomiaru na 0-90kmph :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zacznijmy od skrzyni biegów ,której szukałem około 6 miesięcy (w dobrym stanie)-koszt tylko 3500 zł(bardzo tanio).

 

Ja szukałem 8 miesięcy i kosztowała mnie trochę mniej :wink:

Dziś kurier dowiózł :D

Żonę można mieć tylko jedną, a 850 dwie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.