Skocz do zawartości

KOLEDZY MAM PYTANKO ?


BAXBMW

Rekomendowane odpowiedzi

a różnie może być:

 

- sprzęgło (nowe i dobrze łapie, albo nierównomiernie zużyte i łapie ci "garbem")

- wysprzęglik (stary płyn hamulcowy)

- może nie przywykłaeś do charakterystyki nowego auta

- za duża moc i wgniata cię w fotel przy zmianie biegu :twisted:

 

 

obstawiał bym nierównomiernie zużyte sprzęgło, ale płyn hamulcowy bym też zmienił bo on obsługuje wysprzęglik

 

 

Miałem to samo u siebie i poradziłem sobie z tym w bardzo przyjemny sposób:

 

"wyrównałem zużycie sprzęgła" - zrobiłem tak z 5 razy

wrzucasz jedyneczkę--> 4 tyś obrotów i puszczasz sprzęgło --> OGIEŃŃŃ i lecisz :mrgreen: i tak zrobiłęm z 5 razy i już mi spokojnie łapało bo też miałem szarpanie ale robisz to na własną odpowiedzialność :norty:

.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mówisz o szarpnięciu na podczas wrzucania biegu? Sprzęgło wciśnięte wrzucasz bieg i szarpie? Czy też jak puszczasz sprzęgło to szarpie?

 

Jak to pierwsze, to pewnie coś z synchronizatorami, u mnie są na wykończeniu i bardzo dobrze "czuć", że się dwójkę czy trójkę wrzuciło.

 

Jak to drugie, to tak jak kolega wyżej napisał, sprzęgło, ewentualnie jakiś luz w odcinku za skrzynią, czy też poduszka któraś.

Edytowane przez Sidriel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napoczątek należy sprawdzić przegub elastyczny wału. Czy ta guma nie jest gdzieś pęknięta przy którejś ze śrub. To narazie najprostsze rozwiązanie. A dopiero potem synchronizatory. Płyn hamulcowy też by należało wymienić.

 

U mnie zawsze był to przegub na wale

Zwłaszcza w e32 po ciąganiu przyczepy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo przegub :) Ale przegub elastyczny pracuje gdy układ jest zasprzęglany/wysprzęglany lub zasprzęglony. Jeśli wcisniemy przegło i wrzucimy bieg, i czuć szarpnięcie na dźwigni zmiany biegnów oraz pod podłogą, to problem jest z synchronizatorem. Najłatwiej sprawdzić, to przez podwójne zaprzęglenie. Czyli zamiast np. z 1 na 2, to 1 -> luz i odpuścić sprzęgło i dopiero sprzęgło i 2, jak wejdzie lekko, to znaczy, że synchronizator. Jak szarpnie.. to szukać dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja miałem szarpanie przy zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła. Była to pęknięta gumowa rura dolotu powietrza, łącząca przepływomierz z silnikiem. Zakleiłem taśmą i śmiga bez szarpnięć i płynniej reaguje na pedał gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.