Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupiłem sobie BMW Compacta M43 316i 98r i mam takie pytanie jak jade i zmieniam biegi to za każdym razem mam takie delikatne szarpniecie poprostu czuje że zmieniłem bieg .Co to może być ?
Opublikowano

a różnie może być:

 

- sprzęgło (nowe i dobrze łapie, albo nierównomiernie zużyte i łapie ci "garbem")

- wysprzęglik (stary płyn hamulcowy)

- może nie przywykłaeś do charakterystyki nowego auta

- za duża moc i wgniata cię w fotel przy zmianie biegu :twisted:

 

 

obstawiał bym nierównomiernie zużyte sprzęgło, ale płyn hamulcowy bym też zmienił bo on obsługuje wysprzęglik

 

 

Miałem to samo u siebie i poradziłem sobie z tym w bardzo przyjemny sposób:

 

"wyrównałem zużycie sprzęgła" - zrobiłem tak z 5 razy

wrzucasz jedyneczkę--> 4 tyś obrotów i puszczasz sprzęgło --> OGIEŃŃŃ i lecisz :mrgreen: i tak zrobiłęm z 5 razy i już mi spokojnie łapało bo też miałem szarpanie ale robisz to na własną odpowiedzialność :norty:

.
Opublikowano (edytowane)

Kolego mówisz o szarpnięciu na podczas wrzucania biegu? Sprzęgło wciśnięte wrzucasz bieg i szarpie? Czy też jak puszczasz sprzęgło to szarpie?

 

Jak to pierwsze, to pewnie coś z synchronizatorami, u mnie są na wykończeniu i bardzo dobrze "czuć", że się dwójkę czy trójkę wrzuciło.

 

Jak to drugie, to tak jak kolega wyżej napisał, sprzęgło, ewentualnie jakiś luz w odcinku za skrzynią, czy też poduszka któraś.

Edytowane przez Sidriel
Opublikowano
Napoczątek należy sprawdzić przegub elastyczny wału. Czy ta guma nie jest gdzieś pęknięta przy którejś ze śrub. To narazie najprostsze rozwiązanie. A dopiero potem synchronizatory. Płyn hamulcowy też by należało wymienić.
Opublikowano
Napoczątek należy sprawdzić przegub elastyczny wału. Czy ta guma nie jest gdzieś pęknięta przy którejś ze śrub. To narazie najprostsze rozwiązanie. A dopiero potem synchronizatory. Płyn hamulcowy też by należało wymienić.

 

U mnie zawsze był to przegub na wale

Zwłaszcza w e32 po ciąganiu przyczepy/

Opublikowano
Albo przegub :) Ale przegub elastyczny pracuje gdy układ jest zasprzęglany/wysprzęglany lub zasprzęglony. Jeśli wcisniemy przegło i wrzucimy bieg, i czuć szarpnięcie na dźwigni zmiany biegnów oraz pod podłogą, to problem jest z synchronizatorem. Najłatwiej sprawdzić, to przez podwójne zaprzęglenie. Czyli zamiast np. z 1 na 2, to 1 -> luz i odpuścić sprzęgło i dopiero sprzęgło i 2, jak wejdzie lekko, to znaczy, że synchronizator. Jak szarpnie.. to szukać dalej.
Opublikowano
..Niech kolega dokładnie opisze co sie dzieje - bo poza tym co tu koledzy napisali moze byc jeszcze wiele innych powodów a chociaz by np. tuleje prowadzące wew ;), most itp itd..
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja miałem szarpanie przy zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła. Była to pęknięta gumowa rura dolotu powietrza, łącząca przepływomierz z silnikiem. Zakleiłem taśmą i śmiga bez szarpnięć i płynniej reaguje na pedał gazu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.