Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam kilka problemów z moją Bunią otóż wygląda na to że po przejechaniu kilkunastu merów blokują mi sie hamulce to znaczy auto dostaje muła i czasem słychać jak piszczą delikatnie z tyłu w czasie jazdy, a jak chamuję przy małej prędkości to przy naciskaniu pedału hamulca słychać stuknięcie w prawym tylnym kole. Druga sprawa to to że jak hamuje to prawie zawsze w końcowej fazie hamowania szarpie mi silnikiem (skrzynia automat) i nie wiem co to może być. Zastanawiam sięczy przyczyną pierwszego problemu nie jest czasem serwo, co do drugiego to jak np. przed hamowaniem dam na neutaral to wydaje mi się że efekt nie występuje. Czy automat ma cos wspólnego ze serwem ??
Opublikowano

co do szarpania w ostatniej fazie, to na 90% masz na myśli efekt ABS :worried:

Co do reszty - to na moje oko dwie rzeczy:

1. Zużyte klocki albo tanie zamienniki

2. Zjechane tarcze hamulców - jak nie wiesz co tam siedzi, to pewnie okaże się że są do wymiany, pewnie będą cieniutkie jak ostrze w krajalnicy.

 

W kwestii bezpieczeństwa nie czekaj aż ktokolwiek napisze na forum, jak nie wiesz co się dzieje, a niepokoi to Ciebie to nie czekaj tylko goń na warsztat :cool2:

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano
Hamulce i skrzynia nie mają ze sobą nic wspólnego. Co do tego, czy blokują ci hamulce, to proponuje prosty test: przejażdżka(kilka kilometrów) bez używania hamulców, zatrzymujesz się i sprawdzasz, czy tarcze nie są gorące(jesli, tak jak piszesz, auto łapie muła, to tarcze będą bardzo gorące, bo przy tej mocy będą musiały odebrać dużo energii), jeśli będą gorące, to mogły ci się po prostu zapiec tłoczki hamulcowe w zaciskach, jeśli będą zimne, to szukaj w skrzyni
Opublikowano
Więc sprawdź, czy zaciski się nie zapiekły, tłoczki powinny dać się dość łatwo cofnąć(przy zwolnionym pedale hamulca), jeśli chodzą ciężko, to rozbiórka i czyszczenie oraz smarowanie, powinno pomóc, jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna, sprawdź to, zanim zaczniesz grzebać gdzie indziej. Aha, może też trzymać ręczny, ale to łatwo sprawdzić, wystarczy zluzować zaciski.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.