Skocz do zawartości

Strumienica zamiast katalizatora i siwo z rury ???!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie, otóż dziś mechanik zamontował mi strumienice w miejsce katalizatora i obroty zaczęły falować a z rury leci bardzo dużo dymu :( nie wiem czy tak ma być po wywaleniu kata dodam jeszcze że 2 tyg wymieniania była uszczelka pod głowicą i głowica była planowana, zatem taka moja prośba czy teraz tak już będzie jak nie ma kata jeśli chodzi o ten dym??czy strumienica musi sie w jakiś sposób przepalić ??a posiadam 318 IS :oops: z gazem :oops: pozdrawiam serdecznie :cool2:
witajcie tylnonapędowcy...
Opublikowano
Ale panowie co takiego złego zrobiłem poprzez tą zamianę?? kolega wstawił do swojej is-ki i jeździła normalnie nic sie nie działo nie pożądanego, inny kolega to jak założył do 320i w coupe to też żadnych skutków ubocznych tyle że czasami przy dobrej redukcji biegu ogień z rury leciał !!A ja chciałem troszkę zmienić dźwięk i odkuć się po wymianie uszczelki pod głowicą i planowaniem głowicy i nic więcej, nie liczyłem na zwiększenie mocy bo w takie bajki to akurat nie wierze! A więc co mi radzicie teraz począć ?? :
witajcie tylnonapędowcy...
Opublikowano

Wytnij strumiennice, wrzuć zwykłą rurę i po sprawie. Strumiennice sprzedaż.

Wiedz jednak, że strumiennica może zniszczyć Ci silnik. Układ wydechowy to skomplikowany układ akustyczny, dostosowany do silnika i do długości "przepływającej" przez niego fali. Długość, średnica oraz kształt wydechu są bardzo ważne i ingerowanie w nie może poprawić moc, ale tylko gdy osoba która to robi podeprzę się obliczeniami i badaniami na hamowni. Jeśli wrzucasz jakąś przypadkową strumiennicę, nie zyskasz na tym nic oprócz ryzyka uszkodzeń i zmniejszenia mocy.

Jakieś inne propozycje koledzy?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano (edytowane)
W takim razie czym sie będzie różniła zwykła rurka od strumienicy ?? Bo z tego co patrzyłem to katalizator jest dobry nic tam nie lata itp to co z powrotem kata?? podkreślę, że dym wydobywający się ten który jest teraz bardziej widoczny jest koloru białego !!! Edytowane przez Panicz
witajcie tylnonapędowcy...
Opublikowano
ewentualnie trzeba bylo tylko rozpruc ta puszke katalozatora wyrzucic z niej caly syf i zaspawac oczywiscie cala operacje przeprowadzamy z gory katalozatora azeby po jego zalozeniu wszytsko wygladalo jak w orginale,oszczedzi nam to zbednego gadania na przegladzie no chyba ze sie tylko z dowodem chodzi do podbicia :D
Opublikowano
Kata mam oczywiście narazie nie pospieszyłem sie ze sprzedażą i wolałem poczekać zobaczyć jak będzie jeździła teraz bez niego bo jak rzeczywiście bedzie li[pa to on chyba będzie musiał wrócić i już ?!
witajcie tylnonapędowcy...
Opublikowano
Ostatni tłumik służy do zmian akustycznych, zamontuj "wolno-przepływowy" i wróć do KATa.

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Opublikowano
bialy dym to para wodna masz gaz przeciez. ja mam strumiennice i nic sie nie dzieje spalanie w normie i osiagi tez. strumiennica to jest rura ktora jest ponawiercana tak zeby przyspieszala spaliny. a na przegladzie niec nie mowili ze nie mam kata. nawet analize spalin robili i tez nic podbili bez gadania. jesli nie straciles mocy i spalanie w normie to czym sie przejmujesz.
Opublikowano
chyba jesteś I osobą nie negującą tego co zrobiłem :) z tym ze ten biały dym to jak na benzynie jeżdżę to tak samo jest wiesz, nie ma zbytnio różnicy czy benzyna czy gaz może ona musi sie przepalić teraz...
witajcie tylnonapędowcy...
Opublikowano
chyba jesteś I osobą nie negującą tego co zrobiłem :) z tym ze ten biały dym to jak na benzynie jeżdżę to tak samo jest wiesz, nie ma zbytnio różnicy czy benzyna czy gaz może ona musi sie przepalić teraz...

 

To co ludzie wypisuja tutaj przeraza mnie. Bo nie widzieli nawet strumienicy ktora zalozyles. A zalamuja rece.

Strumienica pewnie kupiona do 100zl czyli nic innego jak kawalek rury sprzedawany pod dumnie brzmiaca nazwa strumienica. Wiec ludzie zastanowcie sie co wypisujecie ze lepszy jest kawalek rury. Bo to jest wlasnie nic innego jak rura!!

Co do dymu to pewnie para wodna bo spaliny mogly ochladzac sie delikatnie w czasie przejscia przez katalizator a teraz sa cieplejsze na wylocie i stad para wodna.

Druga sprawa przyjrzyj sie uszczelce pod glowica, bo mozliwe ze mechanik sie niepopisal i cos zaczyna sie dziac. Wiec obserwuj plyn chlodniczy i stan oleju.

Ja przejezdzilem w takim ukladzie okolo 240tys.km i nic sie nie dzialo z tym skomplikowanym urzadzeniem jakim jest silnik. Z ta roznica ze nie mialem gazu.

Opublikowano

Proszę sobie obejżeć wykresy ze strumiennicami i bez niej:

 

http://www.chojnacki.com.pl/testy.php#

 

w większości przypadków włożenie strumiennicy do oryginalnego (dobrze policzonego fabrycznie wydechu), spowodowało spadek mocy.

 

Inna sprawa do dedykowana strumiennica, do wydechu najlepiej zmodyfikowanego.

W Twoim przypadku może to oznaczać, że masz spadek mocy, albo jego wzrost, choć jeśli go nie czujesz to pewnie to pierwsze.

Problemy z silnikiem MOGĄ, ale nie muszą sie zacząć.

 

Tutaj jest sensowny post na ten temat:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic187530.html

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
Czyli w końcu wychodzi na to że lepiej wybebeszyć strumienicę albo dodatkowo wstawić w nią rurę żeby nie czepiali się na przeglądach i nie stracić na osiągach silnika..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.