Skocz do zawartości

automat - na stol operacyjny


mr.hahn

Rekomendowane odpowiedzi

A tam glupie gadanie o czarnym oleju.

Wiadomo, ze jesli olej jest naprawde jak SMOLA i nie przypomina w ogole OLEJU to ok. Wszystko popalone. Ale nawet w silniku w jakimkolwiek dieslu (nie wiem jak w benzynie) olej po wlaniu bedzie czarny juz po kilkuset km. I tyle.

 

Ja wymienialem olej kilkanascie tysiecy temu i co? skrzynia jak chodzila PIEKNIE tak chodzi pieknie. Nawet na zimno nic nie przeciaga ani nic podobnego. Bajka( oby jak najdluzej)

Prosze.. zobaczcie jaki wyglad mial moj olej podczas wymiany na Dexronka3 oczywiscie. (5hp18)

 

http://images4.fotosik.pl/134/5f93ba5d7bd0086am.jpg

 

http://images3.fotosik.pl/171/c5dd72951dcec91fm.jpg

 

Nie bylo az tak zle ale do idealu tez daleko.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka diagnoza na telefon/bez rozbierania to mnie denerwuje :mrgreen: normalnie :mad2:

 

wiadomo jeśli ktoś serwisuje daną rzecz to ma mniej więcej rozeznanie

ale jak tu walić komuś cenę jak się nie rozbierze/nie znajdzie przyczyny-..."cyganka prawdę Ci powie... :roll2: "...

 

 

podobnie chciał mnie załątwić gościu w Szczecinie,automat w e 32 zaczał przeciągać biegi, dzwonię a on 2500 zł polskich i już

 

całe szczęscie trafiłem na innego gościa :cool2: który zalecił wymienić olej,no i olej się wymienia jednak,a ta sama skrzynka chodzi pięknie prawie 150 tys bez zarzutu i niech tak zostanie jak najdłużej...

Edytowane przez JACA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jest czarny dlatego, że w skrzyni nie ma odpowiedniego ciśnienia, i tarcze trą o siebie wzajemnie, zamiast spinać się a co za tym idzie, palą siebie i olej. Przepracowany olej w sprawnym automacie ma kolor żółty. Jeśli masz przypalony olej, skrzynia ma słaby układ hydrauliczny i finał (może to dziać się z różnych powodów: bęben, uszczelka itp) Filtry w silniku niestety nie naprawią Twojej skrzyni. Co do Twoich wątpliwości o uszkodzeniu mechanicznym bo raz chodzi, a raz nie, To jest hydraulika, która trzyma ciśnienie, zatem na zimnym będzie zachowywać się inaczej niż na ciepłym (np. działać bez zarzutu) Wymiana oleju w przypadku słabej skrzyni raczej nie pomoże, może natomiast zaszkodzić (vide stary silnik zalany syntetykiem) Czysty olej może wypłukać resztki uszczelnień. Jednak zrobisz, jak będziesz uważał, pamiętaj jednak, że to reanimacja trupa i jeśli chcesz zmniejszyć wydatki WYREMONTUJ SKRZYNIĘ! Jeśli nie wiesz gdzie, za ile, jak itd, wal na priv.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr powietrza wymieniony -brak efektu:(. opisuje problem i najnowsze spostrzezenia.

skyrznia raz dziala a raz nie. jezeli dziala to przeciaga biegi. gazuje z Drive, po 2 sekundach szarpie i jedzie. jezeli nie dziala to pali sie kontrolka i mozna gazowac do 7tys obrotow a i tak nie rusza. trudno powiedziec od czego jest zaleznosc czy dziala czy nie. zouwazylem cos jeszcze. tabliczka skrzyni biegow, czyli wyswielacz aktualnego biegu np.

E D ma sklonnosci to rozmazywania sie. podczas jazdy zmienia tez ostrosc, czasami litery robia sie blade, ledwo widoczne a czasami ostre.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejna sprawa. od kilku dni jezdze tym bmw i nauczylem sie jezdzic tak aby skrzynia nie wchodzila w tryb awaryjny. juz wiem dlaczego "czasem dziala , a czesem nie". otoz problem tkwi w tym iz oborty silnika nie moga przekroczyc 3 tysiecy. jezeli to zrobie, skrzynia wpada w tryb awaryjny i nie lapie biegow. mam dwa pytania:

1. ile obrotow powinien wskazywac zegar gdy auto jest na biegu P?( moj jest na 600, pamietam jak zajechalem do elektryka to odrazu rzucilo mu sie w oczy, ze silnik ma jakby slaba moc, "nieszczelne zawory?". co moze byc tego powodem.

2. drugie pytanie jest powiazanie z 1wszym. prosze jezeli ktos wie o wymienienie wszytskich powiazan pracy silnika z awaryjnoscia skrzyni. co moglbym sprawdzic w silniku? moze problem nie tkwi w skrzyni?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny problem!Z tym,ze mi za przebudowe automatu powiedziano $3500,pozniej inni $1600 i wreszcie trafilem na faceta,ktory sprawdzil auto i powiedzial,ze wystarczy wymienic tylko sensor i zaplacilem tylko $220.Mialem podobnie jak ty,przy starcie musialem poczekac ,az wskoczy bieg,mialem jeszcze problem przy dodawaniu gwaltownie gazu autem zaczynalo szarpac i bylo slychac glosne uderzenie.Zanim zaplacisz 2000 zl ,sprawdz w kilku miejscach,bo wiekszosc mechanikow prubuje naciagac klientow.Pozdro!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny problem!Z tym,ze mi za przebudowe automatu powiedziano $3500,pozniej inni $1600 i wreszcie trafilem na faceta,ktory sprawdzil auto i powiedzial,ze wystarczy wymienic tylko sensor i zaplacilem tylko $220.Mialem podobnie jak ty,przy starcie musialem poczekac ,az wskoczy bieg,mialem jeszcze problem przy dodawaniu gwaltownie gazu autem zaczynalo szarpac i bylo slychac glosne uderzenie.Zanim zaplacisz 2000 zl ,sprawdz w kilku miejscach,bo wiekszosc mechanikow prubuje naciagac klientow.Pozdro!

dziekuje za nprowadzenie na jakis trop;). faktycznie mam podobne objawy. te szarpanie... i problemy z obrotami. jak jeszcze dolozyc do tego ciagle powracajacy blad "speed - signal" to w ogole bardzo prawdopodobne jest, ze problem tkwi w sensorze.

aha zapytam tylko czy u ciebei tez skrzynia wchodzila w trub awaryjny? i jak jeszcze ktos by mogl napisac jak sie wymienia sensor? z cyzm to sie?

dzieki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!U mnie zapalalasie kontrolka "check engine" i po jakims czasie gasla,zauwazylem,ze zawsze jak mocniej nacisnalem na gaz i jechalem na wyzszych obrotach to kontrolka gasla.Ztego co wiem to sensor ten odpowiedzialny byl za bieg I i III,stad te problemy.Najlepiej jedz do jakiegos zakladu,ktory naprawia tylko skrzynie biegow,niech podlacza do kompa i niech ci dadza wydruk,jest masa przekretow,ktorzy beda naciagali cie na pieniadze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario 70... przykro, ze musze to stwierdzic ale chyba nie czytasz postow przed napisaniem swojego?

niech sie powtorze.

bylem u specjalisty od ASB i odrazu zalecil wymiane, nie wiadomo skad. bylem tez u elektryka, podlaczyl pod kompa i wykryl powracajacy ciagle blad "speed - signal" - to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.