Skocz do zawartości

2,4 td czy to dobry wbor?


mossberg

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam pytanie, czy ktos cos wie na temat silnika 2,4 td? czy to cos podobnego do 2,5 tds? tylko prosze nie piszcie ze milion razy juz to bylo.... szukalem ale jakos albo nie umiem znalesc albo nie bylo takigo tematu.

jesli znowu mi ktos napisze ze bylo 128 razy i wskaze mi opcje szukaj to sie zawiode. do tej pory muslalem ze brac s pod znaku smigla jest sobie zyczliwa, nie mowie ze wszyscy ale paru kolegow uwaza sie chyba za starych wyzeraczy...

pozdrawiam ZacAnaheim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja miałem 2.4td w automacie w 5-tce i w 3- ce manualu

 

 

Silnik naprawde niezawodny, mozna powiedzieć stara szkoła diesli (zdaje mi sie nawet ze pochodzi z LT-ka) Nie jest to samo co TDS ale nie odchodzi kulturą pracy za bardzo od niego z konstrukcji posiada pasek rozrządu (silniki 2.5 diesla w bmw mają juz łańcuch)

 

Auto dynamiczne a poza tym odznaczaja sie elastycznoscią i wcale nie paliwożerne, dzieki duzej pojemnosci i 6 cylindrów charakteryzują sie pracą i ciągiem z niskich obrotów. Jazda po miescie z 1,5 tys to norma

 

osiagi* dla manuala 524td

 

0-100 12,9

 

v max 192

 

spalanie trasa 90 - 5,1

 

trasa 120km/h - 6,6

 

miasto - 9,5

 

srednio -7

 

* - sa to dane producenta mi te auto w automacie paliło 8 litrów srednio i wcale nie w żółwim tempie ;) zawsze odpalały, nie mają problemu pompy jak tdsy z falowaniem obrotów z odpalaniem na ciepłym - znajdź zadbany egzeplarz a przebieg 300tys i w góre nie robi na nim wrazenia

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie mam okazje nabyc takie malenstwo, tylko ze komputer pokazuje wtrysk, troche faluje na obrotach a i czasem potrafi zgasnac.... no i ma jeszcze jedna wade.... jest czerwona :lol: a mi jakos sie ten kolorek nie widzi. teraz mam 520i i chcialbym dieselka)) tej nie sprzedam bo zona tez lubi nasza niunie..

wiec polecacie ten silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak silnik, może i trochę przestarzały ale do spokojnej jazdy wystarcza. Nie udało mi się jeszcze spalić średnio więcej niż 7l/100.

Ale mój silnik chodzi jak szwajcarski zegarek. Jak trafisz na dobry egzemplarz to ok, jak nie, to będziesz miał problemy.

Pozdrawiam

Marek


Jeżdżę tylko BMW, od 29 lat.

jest, E39 520d FL 2003r

było E28 518, E28 520/LPG, E28 525e , E30 325e, E34 524TD, E34 525 TDS, e39 520D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiem ci że to jest raczej niezły silnik on ma 85 KW-115 KM. miałem z podobną mocą ale 2,5 który jest trochę nowszy.

Skidmarks ma rację ze spalaniem, mój 2,5 średnio palił około 7.5 l\100

TDS - jest mocniejszy ale i bardziej paliwo żerny teraz mam tds i spala mi okoł 11 manual

www.trofea-sport.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do pracy mam 89 km w jedna strone..... dlatego szukam diesla. a poza tym mam dojscie do ropy po 2,90))) nie opal, normalny diesel. przy moich kilometrach to spora oszczednosc. poszalec to moge 520-tką.. moze nie tak doslownie ale jak potrzeba to potrafi jeszcze błysnąć :dance: a powiedzcie na co zwrocic uwage przy silniku 2,4? w tej co mam na oku jak juz wspominalem swieci sie wtrysk na kompie, no i wskaznik paliwa jest ... oszukuje. pokazuje od 20l dopiero. ale slyszalem ze te modele maja z tym problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc tez urwany lub rozlaczony przewod od wtrysku sterujacego i wtedy auto idzie jak by mialo polowe mocy. Jest to do naprawienia bo sam ostatnio z tym walczylem i sie udalo :]

Kolega skidmarks ma racje ze moze byc woda w filtrze paliwa.

A jezeli silnik faluje to moze miec jakis blad w kompie albo nastawnik pompy wtryskowej jest uszkodzony. umnie na szczescie byl to blad w kompie i juz jest ok.

ten silnik jest godny uwagi :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie u elektryka zawsze mozesz sam to sprawdzic i zrobic.

Sprawdz jak masz mozliwosc jaka opornosc ma ten wtrysk sterujacy powinno byc okolo 100. jezeli nie pokaze nic to znaczy ze moze byc uszkodzona cewka w srodku albo kabelki sie stykaja tuz przd samym wejsciem JA TAK MIALEM.

Twoja decyzja co zrobisz :) co do wycieku to nie pomoge bo na szczescie nie mam :] kolor zawsze mozna zmienic :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WTRYSK DO STEROWANIA DAWKĄ PALIWA - RÓŻNI SIĘ OD POZOSTAŁYCH. Mnie kosztował około 200 zł zregenerowany ale i stary też musiałe oddać

PS TEŻ MI SIĘ ŚWIECIŁ WTRYSK ale to w 525 td. Podejrzewam że raczej możesz mieć podobnie

www.trofea-sport.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wizyta u elektryka.... wiecie pomysle, jak on zrobi to i ten wyciek pod rozrzadem to ja chyba kupie.... tylkoo ten kolor.... czerwony :mad2: :mad2:

 

A jak już będzie robił ten wyciek, to przy okazji niech zmieni pasek rozrządu.

A poza tym sprawdź czy nie był "walony", czy trzyma temperaturę, co mu leci z rury itd. Odkręć korek oleju przy pracującym silniku i zobacz czy nie ma przedmuchów. Dowiedz się ile bierze oleju. No i ustal czemu pracuje niestabilnie.

Pozdrawiam

Marek


Jeżdżę tylko BMW, od 29 lat.

jest, E39 520d FL 2003r

było E28 518, E28 520/LPG, E28 525e , E30 325e, E34 524TD, E34 525 TDS, e39 520D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on ceni ja na 7tys ale tyle to napewno mu nie dam. co do siorbania oleju to pytalem ale nie jest w stanie tego powiedziec bo sie poci pod rozrzadem..... jak mam te przedmuchy sprawdzic? odkrecic korek od oleju i co dalej?

skidmarks ile wg ciebie powienien kosztowac dobrze utrzymany okaz???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on ceni ja na 7tys ale tyle to napewno mu nie dam.... jak mam te przedmuchy sprawdzic? odkrecic korek od oleju i co dalej?

 

Ja za moją dałem 7000 + opłaty, ale silnik ma niecałe 100 000 oraz klima, webasto i inne bajery. Wiem, że mam auto na parę ładnych lat.

Po odkręceniu korka nie powinno być znaczących przedmuchów, przy sprawnym silniku nie powinno tam być żadnego nadciśnienia. Zatkaj otwór ręką i zobacz co się dzieje.

Pozdrawiam

Marek


Jeżdżę tylko BMW, od 29 lat.

jest, E39 520d FL 2003r

było E28 518, E28 520/LPG, E28 525e , E30 325e, E34 524TD, E34 525 TDS, e39 520D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wizyta u elektryka.... wiecie pomysle, jak on zrobi to i ten wyciek pod rozrzadem to ja chyba kupie.... tylkoo ten kolor.... czerwony :mad2: :mad2:

 

A jak już będzie robił ten wyciek, to przy okazji niech zmieni pasek rozrządu.

A poza tym sprawdź czy nie był "walony", czy trzyma temperaturę, co mu leci z rury itd. Odkręć korek oleju przy pracującym silniku i zobacz czy nie ma przedmuchów. Dowiedz się ile bierze oleju. No i ustal czemu pracuje niestabilnie.

z silnika zawsze będzie się dymiło czy tam chlapało można to sprawdzić w

zbierniczku wyrównawczym chłodnicy - jeżeli lecą bańki to jest nie dobrze - a jeżeli jest olej to znak że uszczelka do wymiany pod głowicą

www.trofea-sport.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z silnika zawsze będzie się dymiło czy tam chlapało można to sprawdzić w zbierniczku wyrównawczym chłodnicy - jeżeli lecą bańki to jest nie dobrze - a jeżeli jest olej to znak że uszczelka do wymiany pod głowicą

 

Nie ma żadnego powodu aby w sprawnym technicznie silniku były jakiekolwiek przedmuchy. Tłoki zawsze pracują parami przeciwbieżnie więc i znaczących skoków ciśnienia nie powinno być a już w żadnym przypadku nie powinien chlapać olejem.

Pozdrawiam

Marek


Jeżdżę tylko BMW, od 29 lat.

jest, E39 520d FL 2003r

było E28 518, E28 520/LPG, E28 525e , E30 325e, E34 524TD, E34 525 TDS, e39 520D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację że nie może chlapać, ale zatykając ręką nic się nie sprawdzi

Lepiej jest sprawdzić ciśnienie.

Ale nie wieże żeby w samochodzie odpowiednio użytkowanym z 6 cylindrami były jakieś problemy z silnikiem.

No i tu jest cały problem, żeby samochód "odpowiednio" eksploatowany.

Pozdrawiam

Marek


Jeżdżę tylko BMW, od 29 lat.

jest, E39 520d FL 2003r

było E28 518, E28 520/LPG, E28 525e , E30 325e, E34 524TD, E34 525 TDS, e39 520D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację że nie może chlapać, ale zatykając ręką nic się nie sprawdzi

Lepiej jest sprawdzić ciśnienie.

Ale nie wieże żeby w samochodzie odpowiednio użytkowanym z 6 cylindrami były jakieś problemy z silnikiem.

No i tu jest cały problem, żeby samochód "odpowiednio" eksploatowany.

i z tym pojawia się dosyć spory problem - ODPOWIEDNIO EKSPLOATOWANY - BMW :mlotek:

www.trofea-sport.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.