Skocz do zawartości

325i ciezko zejsc ponizej 20l/100km...


maku325i

Rekomendowane odpowiedzi

...i chyba jest sie czym martwic,ale od poczatku

 

Autka uzywam glownie na dojazdy do pracy,ok 3km,zatem silnik jest praktycznie ciagle niedogrzany,jak juz dojade do pracy wskaznik temperatury wychodzi nieco poza niebieskie pole,spalanie na takich odcinkach to ok 20l/100,jazda typowa dla emeryta,nie przekraczalem 3 tys rpm,leciutko muskajac gaz,opony zimowe 185/65/15i teraz pytania:

 

1 cos jest nie tak z moim silnikiem??

 

2 co ma bezposredni wplyw na zuzycie paliwa,oprocz prawej nogi kierowcy??wymienilem juz-swiece,filtr powietrza i paliwa,bylem na kompie nie wykrywa bledow,jakikolwiek wyciek paliwa tez nie ma miejsca

 

3 i ostatnia kwestia,wyjezdzilem paliwko prawie do zera(wskazowka pod koniec czerwonego pola)pojechalem na stacje,i do pelna weszlo 56litrow,producent deklaruje zbiornik 65L co z tymi 9 litrami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to niedogrzanie powoduje az tak duzy wzrost paliwa??powinien palic 50%mniej!

 

jezeli oczekujesz spalania 50% mniej , czyli jezeli dobrze licze ok. 10 l/100 km na niedogrzanym silniku na odcinakch 3 km do pracy to musze Cie zmartwic - tak nie bedzie przy silniku m50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to niedogrzanie powoduje az tak duzy wzrost paliwa??powinien palic 50%mniej!

 

jezeli oczekujesz spalania 50% mniej , czyli jezeli dobrze licze ok. 10 l/100 km na niedogrzanym silniku na odcinakch 3 km do pracy to musze Cie zmartwic - tak nie bedzie przy silniku m50

 

 

moze 50 % to nie,ale chce poznac odpowiedz na pytanie,czy silnik normalnie spalajacy w miescie ok 13l/100km jest w stanie spalic o 7 litrow wiecej,przez to ,ze nie jest w pelni rozgrzany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to niestety zupełnie spokojnie...

 

Niedogrzany, większe opory pracy układu napędowego. Jeżeli piszesz, że wskazówka ledwie wychodzi ponad niebieskie pole, to jest to zupełnie prawdopodobne.

 

Jeżeli chodzi o tankowanie, to nie wsuwaj pistoletu za głęboko, bo odbija szybciej (znacznie szybciej). Dwa, to możesz mieć problemy z odpowietrzaniem zbiornika lub okłamuje Cię wskaźnik poziomu paliwa.

 

Czepiając się jeszcze, że wyjeżdżasz paliwo prawie do końca, to podpowiem, że w zimie to jest wyjątkowo niezdrowe ze względu na skraplającą się w baku wodę... to pogarsza pracę silnika i spalanie. Znacznie lepiej jest dolewać do pełnego (szczególnie w zimie) niż jeździć na rezerwie. Jedna inwestycja w bak paliwa (przecież i tak nikt Ci tego nie weźmie) i potem tylko dolewki.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to niedogrzanie powoduje az tak duzy wzrost paliwa??powinien palic 50%mniej!

 

jezeli oczekujesz spalania 50% mniej , czyli jezeli dobrze licze ok. 10 l/100 km na niedogrzanym silniku na odcinakch 3 km do pracy to musze Cie zmartwic - tak nie bedzie przy silniku m50

 

 

moze 50 % to nie,ale chce poznac odpowiedz na pytanie,czy silnik normalnie spalajacy w miescie ok 13l/100km jest w stanie spalic o 7 litrow wiecej,przez to ,ze nie jest w pelni rozgrzany??

 

na odcinkach dom-3 km-praca i powrot po kilku godzinach TAK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pociesze Cie i powiem,ze moja zona tez jezdzi do pracy na odcinku okolo 3km i spalanie jest w okolicach 30 litrow wiec glowa do gory :)

 

nigdy nie płakałem z tego powodu ze wciaga okolo 20l/100km,poprostu myslalem,ze cos moze byc nie tak,ze jedna usterka pociagnie za soba kolejne.Ale skoro wszystko w normie,jezdzimy dalej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie sie wydaje, ze to jednak za duzo, ludzie 20 litrow przy 325? Leciutka buda i silniczek w miare ekonomiczny, toz to ludziom w 525 pali 14-15.

Ostanio zrobilem test spalania na Pb, jazda tylko i wylacznie po miescie (Lublin). Odcinki po 5-10 km, czyli praktycznie ciagle nie dogrzany. Do tego robilem jeszcze reset kompa czyli kilka przyspieszen od 0 do 5000 obr. i 10 min. na biegu jalowym. Spalanie 14l. Tak wiec kolego raczej to nie jest norma, no chyba ze jezdzisz ciagle z pedalem w podlodze.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zarejestrowani
to troche dziwne ze sie nie dogrzewa;/ Moze ja mam cos zle w swoim ( E46 m43) ale po 400metrach mam juz wskazowke ponad niebieskim polem a po kkilometrze prawie na srodeczku jest i to w zimie !

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to troche dziwne ze sie nie dogrzewa;/ Moze ja mam cos zle w swoim ( E46 m43) ale po 400metrach mam juz wskazowke ponad niebieskim polem a po kkilometrze prawie na srodeczku jest i to w zimie !

 

tak a przed rozpoczęciem jazdy 30 minut czyścisz szyby na zapalonym silniku :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na zimnym silniku po przejechaniu okolo 3 km komputer wskazuje srednie spalanie kolo 16-17l. Jak sie rozgrzeje czyli pojade troche dalej to systematycznie spada i w miescie zatrzymuje sie tak na 12,5-13,5l to zalezy od korkow. Oczywiscie chodzi mi o zime i normalna jazda.

 

Tak musi byc. Zawsze na zimnym sporo bierze :!:

Pozdrawiam

Smykoo

Było: e30 320i & e36 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 325 ale e30 i mieszkam w malym miasteczku w ktorym wszedzie blisko.Do pracy 2,5 km jazdy miastem.W lato spalanie ok 12 a w zimie ok 15 (przy prawdziwych mrozach bedzie 17).Zwykla dynamiczna jazda bez oszczedzania gazu ,czasem wskoczy i 4 i 5 tys.obrotów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy jak byś dawał w palnik to zużycie było by takie samo ? Myślę w tą stronę że silnik by się szybciej nagrzał.
:duh: raczej sie szybciej skończy silnik :nienie:

 

Oczywizna :!: Nigdy nie wolno cisnac na zimnym silniku :nienie:

Pozdrawiam

Smykoo

Było: e30 320i & e36 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię tu o dokręcaniu do odcięcia tylko zamiast jechać do 2 tyś. spróbować do 3,5-4 tyś. Bez przesady to nie Diesel żeby się rozleciał zaraz.

Sam mam klekota i mam zasady wedługo których go użytkuję:

1. Dbaj o dobry olej w silniku

2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)

jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km

3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,

w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces

grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.

4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator

5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.

6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do

temperatury roboczej

7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie

zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.

wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej

osiągnie właściwą temp. pracę .

8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika

poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na

brak smarowania

9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę

minut.

10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;

Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli

prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi

osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po

mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-

Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie

zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne

ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy

awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do

punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i

od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności

przewietrzyć.

11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności

po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.

12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie

powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej

niż 1litr między wymianami.

13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi

14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma

wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.

15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie

IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż

przed przednim prawym kołem.

16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych

olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej

częsciej wymieniać filtr papierowy

17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$

18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do

odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i

moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi

zakresami .

19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się

tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną

zasłonę dymną

20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.