Skocz do zawartości

Przednie zawieszenie...


el czupakabra

Rekomendowane odpowiedzi

No i Panowie są jaja!!! Wymieniłem tuleje wahacza po obu stronach, a stukanie pozostało. :shock: Uczciwie muszę stwierdzić, że te puknięcia występują teraz 5x rzadziej, ale czasami jednak coś puknie. Bardzo cichutko, ale puknie. Gumy łącznika są ok. Naprawdę nie mam już pomysłu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam, jestem nowy na forum przy okzaji wszystkich pozdrawiam :D

 

mam podobny problem z moją e46, mianowicie z przodu cały czas było słychać jakieś stuki/puki ale auto na drodze zachowywało się poprawnie, był drobny luz więc pojechałem na diagnostykę, do wymiany poszły wahacze(przez nie był luz) gałka(to ona stukała) i niby było ok ale

 

zauważyłem, że jak się rozpędze do około 70km/h i gwałtowniej przyhamuje równoczesnie skręcając koła to słyszę coś jakby tarcie z lewej strony, podobna sytuacja jest wtedy gdy zjeżdżam ze stromej górki i hamuje też słychać hałas jakby koło tarło o coś, nie wiem jakby to opisać w każdym razie jakieś tarcie :x

 

idąc dalej wymieniłem tuleje wahacza ale problem pozostał, nie zdaża się to cały czas, ale mimo jest to uciązliwe, zastanawiam się czy to nie łożysko(chodzi tylko o lewą stronę) ale może wy macie jakieś inne typy?

 

pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bolo73 sprawdzałem(tzn. meches) wszystko, łącznik stabilizatora też. Ale niestety chyba potwierdza się to, że trzeba dokładnie sprawdzić samemu. Kolejny raz utwierdzam się w przekonaniu, że nie można ufać nikomu, nawet znajomemu... Jak znajdę chwilę czasu to dokładniej przyjże się temu łącznikowi i dam znać jak to wygląda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem już chyba wszystkie łaczniki gumy stabilizatora tuleje... Sworzni wachaczy nie wymieniałem bo fachowiec mówi ze dobre. Ktoś mi powiedział ze moze tak stukać maglownica.... Co o tym sadzicie? Podobno ze moze być luz na maglownicy i to tak stuka.... Jest jedno wyjście - potrzebujemy dróg chociaż takich jak na Słowacji....
Przeciwnik SERII.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bolo73 sprawdzałem(tzn. meches) wszystko, łącznik stabilizatora też. Ale niestety chyba potwierdza się to, że trzeba dokładnie sprawdzić samemu. Kolejny raz utwierdzam się w przekonaniu, że nie można ufać nikomu, nawet znajomemu... Jak znajdę chwilę czasu to dokładniej przyjże się temu łącznikowi i dam znać jak to wygląda.

 

jak bedziesz sam sprawdzal to obejrzyj jeszcze raz sworznie wachaczy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz bolo73, że sworznie wahaczy też tak mogą pukać? Na mój gust nawet bez dokładnego sprawdzania sworzni ich zużycie powinno być odczuwalne w prowadzeniu samochodu. Luzy na kierownicy, niestabilne prowadzenie z wyższymi prędkościami, itd. Ale może się mylę, już wiele rzeczy w samochodach mnie zaskakiwało. Wydaje mi się, że nie jestem żółtodziobem w tych sprawach. W mercedesie (miałem dwa) bez wchodzenia pod auto byłem w stanie powiedzieć, który element zawieszenia jest padnięty. Może dlatego, że każdym jeździłem ponad 4 lata(w sumie ponad 300tys. km) i wiedziałem o nich wszystko... Słowik poruszyłeś dobry temat - naszych dróg... :evil: To jest jeden wielki DRAMAT! Ale jak widzisz nasze kochane władze wolą inwestować w fotoradary, samochody z wideoradarami i czaić się w krzakach z suszarkami. Do tego te DEBILE twierdzą, że dbają o bezpieczeństwo... chyba swoich portfeli! Dlaczego wreszcie nie zabiorą się za te pseudodrogi? Tydzień temu na drodze z Krakowa do Lidzbarka Warmińskiego te niebieskie capy czaiły się w 18!!! miejscach z suszarkami + kilkadziesiąt fotoradarów! No ale sobie ulżyłem... Pzdr!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dosc, sprzedaje to padlo. Przykro mi to mowic, ale zawieszenie w E46 to syf, kila i mogila. Wymienilem juz dokladnie wszystko o czym wczesniej mowiliscie, a stuka nadal, najczesciej na garbach zwalniajacych i krotkich poprzecznych nierownosciach. To auto stworzone jest na niemieckie drogi, nie na nasze. Zastanawiam sie nad Navara albo czolgiem :mad2:
I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie odbiegne od tematu za co przepraszam. Co to moze być: wsadzam wsteczny gwałtownie puszczam sprzegło ale nie całe do połowy a na wale coś robi stuk. Przerabialiście coś takiego? Jest to jakiś luz. Nie wim czy mozna z tym jeżdzić a w tym tygodniu nie bede miał czasu na to popatrzec....
Przeciwnik SERII.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mexyk zgadzam się z Tobą, że to miażdży psyche, ale cóż możemy zrobić... Chyba wszystko po kolei wymieniać, łącznie z samochodem :| Słowik nie wiem czy Ci pomogę, ale gdyby to był mercedes to obstawiałbym jedno z dwóch gumowych sprzęgieł(przegubów) na wale napędowym. Jedno jest przy wyjściu wału ze skrzyni biegów, a drugie na wejściu wału do dyfra. Typowy objaw luzu na którymś z nich. Jeździć można nawet do całkowitego zerwania tego sprzęgła. Nic się nie stanie poza tym, że trzeba będzie... wymienić ten przegub, no i staniesz gdzieś na drodze nie mając napędu. Nawet przy zerwaniu niczego nie uszkodzi. Tak jest w meśku, a w beni nie wiem, bo nawet tego nie widziałem, ale myślę, że jest to rozwiązane tak samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

el czupakabra dzieki za podpowiedz. Myśłe ze w beni bedzie to samo. Pod koniec tygodnia sie za to wezme to jakcos to dam znać. A jesli chodzi o zawieszke to mi nadaL COS STUKA W LEWYM PRZEDNIM ale zebym sie dowiedział co to chyba sie musi urwac na jakiejs dziurze. nawet na diagnostyce mi tego nie wybadali paranoja....
Przeciwnik SERII.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to już jest z tymi fachowcami! Powiem Ci, że dzisiaj już wyczaiłem gdzie i co puka u mnie. Jestem już w 100% pewien, że to sprawa stabilizatora. Niestety nie miałem możliwości skorzystania z kanału i nie upewniłem się jeszcze, czy to gumy stabilizatora, czy łącznik stabilizatora. Jutro po wizycie na kanale postawię precyzyjną diagnozę. Jak widzisz powiedzenie "umiesz liczyć, licz na siebie" jest niestety cały czas aktualne. Raz miałem do wymiany wszystkie silentblocki w tylnym zawieszeniu w meśku, a potrzebowałem zrobić przegląd. Nie miałem czasu, żeby naprawiać to wcześniej i pojechałem do okręgowej stacji na przegląd. Auto przechodzi badania na ścieżce diagnostycznej i pod koniec, tak z ciekawości zadałem gościowi pytanie, czy wszystko ok i czy nic nie trzeba wymieniać w zawieszeniu, a on na to: wszystko jest super! Także widzisz, prawie codziennie mam wrażenie, że jestem na planie programu "Usterka" i to w wielu dziedzinach życia. Też mnie to strasznie wkurza, bo nie bardzo mam czas, żeby grzebać przy aucie(chociaż bardzo to lubię), a mechanik jak mu nie powiesz i nie pokażesz co zrobić, to nie zawsze pozbawi samochód dolegliwości... Dobrze, że sam coś kumam, bo inaczej byłoby kiepsko. Pzdr!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wim czy dobrze rozumuje ale czy to bedzie ta cześć jesli chodzi o te luzy na wale http://www.allegro.pl/item306911391_lozysko_oporowe_bmw_e30_e36_e46_e34_e39_e32_e38.html

 

Pozatym wracajac do tematu jak sprawdzisz czy to gumy stabilizatora czy końcówki to daj znać i mniej wiecej jakie sa koszty i czu idzie samemu te gumy na stabilizatorze wymienić , bo koncówki to raczej nie problem tylko zastanawiam sie czy ma to wplyw na geometrie?

Przeciwnik SERII.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To łożysko oporowe to coś zupełnie innego. Można powiedzieć, że odpowiada włączanie, za poprawną pracę sprzęgła. W dużym uproszczenia włącza i wyłącza napęd z wału korbowego(z silnika) na wałek skrzyni biegów. Znajduje się między silnikiem i skrzynią biegów. Sprzęgła o których mowa w Twoim przypadku znajdują się dalej. Idąc od silnika przez skrzynię biegów pierwsze jest tuż za skrzynią, dalej wał napędowy, drugie sprzęgło i mechanizm różnicowy(dyfer). Także to nie to. Jak znajdę jakieś zdjęcie, albo schemat to wrzucę linka. Koszty myślę, że będą podobne do tego łożyska oporowego. Wracając do stabilizatora niestety nic dzisiaj nie załatwiłem, ale dam znać jak sprawdzę. Niestety o kosztach też jeszcze nic nie wiem. Co do samodzielnej wymiany to jak tylko nie boisz się kluczy i masz jakieś pojęcie o majsterkowaniu to powinieneś poradzić sobie sam. Jedyny problem to pozycja niezbyt wygodna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o część nr 1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=26_0129&hg=26&fg=10

Wejście wału do dyfra wygląda tak:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=33_1184&hg=33&fg=05

Nie wiem dlaczego nie ma tam pokazanego drugiego sprzęgła. Nigdy nie widziałem wału w beni na żywo i dlatego żeby dokładnie to wskazać musiałbym wejść pod auto, ale mam nadzieję, że jakoś Ci pomogłem. Jak masz jakieś pytania to wal śmiało. Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Panowie może pomożecie mi w moim problemie bo ja jestem w tym temacie zielony...

 

gdy cofam, przy maksymalnie skręconych kołach czasem słychać głośny stuk, do tego można to wyczuć tak jakby samochód wjechał przednim kołem w małą dziurkę. Codziennie parkuję w pracy w tym samym miejscu, ale okazało się że tam nie ma na ulicy żadnej dziury :duh:

 

To sie dzieje tylko jak skręcę koła do oporu i jak zaczynam cofać. Podczas jazdy do przodu jest ok. Czy to jest tuleja wachacza padnięta czy może coś innego?

 

mam e36 czy zawieszenie bardzo się różni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shodan chętnie bym Ci pomógł, ale trudno coś konkretnego napisać na Twoje pytanie. Wiem, że ta odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, ale postaraj się odwiedzić jakiś kanał. Stań na skręconych kołach i poproś kogoś, żeby pobujał autem góra-dół i lewo-prawo. Mam nadzieję, że w ten sposób wyczaisz co tak stuka. Ale wątpię, żeby to była tuleja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie czy to stukanie w przednim zawiasie moze być spowodowane np poduszka amortyzatora??

Raczej to przegub się wyrabia , raz stuknie a 100 razy cisza , nie do wykrycia , ale jak już stuknie to albo raz albo kilka razy ale co obrót koła

 

 

o ktory przegub chodzi :?: bmw z przodu nie ma przegubów, napęd jest na tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że kolega miał na myśli wersję X :mrgreen: Słowik trudno powiedzieć tak przez neta czy to może być mocowanie amora... Wiem tylko tyle, że u mnie chodzi o drążek stabilizatora. Proponuję żebyś otworzył maskę, złapał za gniazda amortyzatorów i pobujał lewo-prawo (tylko mocno), jak będzie stukać to pewne, że to sprawa gum lub drążka stabiliztora (to one odpowiadają za poprzeczną stabilizację auta). Jak pobujasz góra-dół (to prawdopodobnie amory, albo sprężyny), przód-tył to tuleje, sworznie. Oprócz tego jeśli to amor to trzymając gniazda amortyzatorów powinieneś też wyczuć stukanie pod ręką. To takie prymitywne sposoby sprawdzania zawiasu, ale uwierz mi czasem lepsze niż niejeden mechanik... Tak czy inaczej mi wiele razy pomogły. Może mam pecha do fachowców. :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.