Skocz do zawartości

Cieknie olej ze skrzyni automatycznej przy mojej 735i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od strony wału napędowego cieknie mi olej. To znaczy jest tam wilgotno. Zacząłem interesować się tematem, ale ktoś mi powiedział, że to sprawa wyłącznie na serwis - dlaczego ?

Odpowiedział mi, że automaty mają jedną sprężynkę, która prze na wał docisk z siłą 14 ton.

Czy to prawda ?

Ni mam się co bawić ?

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

Ktoś coś słyszął o tym może więcej. Sorry , że dopisuję posta do Swojego tematu, ale nie było odzewu

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
Ktoś coś słyszął o tym może więcej. Sorry , że dopisuję posta do Swojego tematu, ale nie było odzewu

Pozdrawiam

 

kup simering do skrzyni od strony wału (przy okazji poduszki skrzyni) i:

 

1. Wymontuj wydech

2. Zdejmij osłony wału

3. odkręć podporę wału żeby wał "latał"

4. odkręć wieszak skrzyni - podeprzyj skrzynie bo opadnie...

5. odkręć wał od skrzyni i oprzyj go o coś.. bo teraz "wisi" on tylko na moście...:)

6. odkręć uchwyt wału który został przy skrzyni - duża śruba którą widać po odłączeniu wału od skrzyni

7. wyjmij ten element ze skrzyni - poprostu się go wyciąga...

8. wyjmij simering w którym element z poz 7 występował

9. umieść nowy simering

10. zacznij wszystko składać zmieniając poduszki skrzyni podpięte do wieszaka z poz 4

 

nie przejmuj sie fantazjami "ktosia" - to normala usterka...:)

robiłem to u siebie i cały proces wymiany simeringu obserwowałem od początku do końca... używane narzędzia to klucze nasadowe i młotek :)

 

PS

Niech ten "ktoś" zrobi zdjęcie sprężyny która stawia opór 14 ton... :) (chyba gość pracuje w Stoczni Gdańskiej...)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
czy opisałeś sposób wymiany tego zimeringu do automata kolego? Moje auto to e32 735i - czy to naprawdę cqała prawda o małym wycieku ?
BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
czy opisałeś sposób wymiany tego zimeringu do automata kolego? Moje auto to e32 735i - czy to naprawdę cqała prawda o małym wycieku ?

 

drogi kolego...

 

Ja widać w moim opisie byłem posiadaczem BMW 750 iA a to oznacza, że miałem skrzynię Automatyczną... (taką jak Twoja 4HP 24) :cool2:

ale nawet gdybym nie miał samochodu to czytałem Twoje pytanie i odpowiedziałem Ci dokładnie na to o co pytasz...

 

Nie posądzaj mnie o to, że nie zauważyłem informacji o Tym, że ma to być skrzynia Automatyczna... :hand:

 

PS

Teraz tez mam automata ;)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Wybacz kolego. Ale nie mogę uwierzyć, że przynajmniej na monitorze komputera wygląda to raczej nie skąplikowanie. Ja po rozmowie z tym "ktosiem" stwierdziłem, że będę zbierał pieniążki na wizytę w serwisie, a tu proszę ....

Jeszcze tylko jedno pytanie.

Kiedy zobaczył to mój osobisty mechanik (znajomy) powiedział, że woli się tam nie "babrać" bo skrzynia jest za wysoko, z każdej strony jest obsadziona nadwoziem (tunelem). Czy dojście do poszczególnych śrób też nie stanowi kłopotu ?

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
Wybacz kolego. Ale nie mogę uwierzyć, że przynajmniej na monitorze komputera wygląda to raczej nie skąplikowanie. ...

Na ekranie komputera wszystko wygląda nieskomlikowanie ;) A praktyka ... (przerabiałem to wiele razy). Ale nie chce Cię zniechęcać :)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Więc zniechęć kolego - chciałbym znać wszystkei fakty nim podejmę się dziąłania ...

Prosze o komentarz

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

Ja akurat skrzyni nie robiłem - oby jak najdłużej ... miałem na myśli inne rzeczy, nawet nie konicznie związane z BMW ...

Zapieczone lub ukręcone śruby, brak odpowiednich kluczy lub posiadanie kiepskich, brak w serwisie akurat jakiegoś wieszaka, gumki, śrubki, a inne nie pasują i trzeba czekać kilka dni ... a jak już się wszystko złoży, to się znajdzie jakiś nie założony element, który trzeba było założyć na początku roboty ... Ale to wszystko, każdy "robiący" chyba zna ;)

Ale ja nic nie mówiłem :silenced: - działaj i pochwal się, tak jak Marcin750 ma się czym pochwalić :)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Więc zniechęć kolego - chciałbym znać wszystkei fakty nim podejmę się dziąłania ...

Prosze o komentarz

 

Sam to zrobisz jak masz podnośnik... albo kanał z jakimis podnośnikami

 

Zdjęcie wydechu to trudna sprawa (w 750 jest on bardzo duży) potrzeba było 2 facetów do zdjęcia i 3 do założenia...

 

Dalej to już dosyć prosto... osłona wału z 4 małe śrubki

podpora wału - 2 śrubki

podpora skrzyni 2(4) śruby - mocowanie jest poprzez poduszki - które zazwyczaj są zurzyte - dlatego zalecana jest wymiana

odłaczenie wału od skrzyni 4 śruby i wał odpada

odłaczenie tego elementu element 10 łączącego wał ze skrzynią 1 duża śruba M20

potem już wyjęcie ręką elementu i wymiana simeringu chyba to element 9 (o ile nie pomyliłem rysunków)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Wybacz kolego...

Ale Ty masz duzo kolegow :mrgreen:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Słowo forumowicz jest za długie ...

Myślisz, że słowem "Kolego". mogę kogoś obrazić ?

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

Jeszcze jedno - musisz zadac sobie zasadnicze pytanie a mianowicie czy to jest wyciek (gubi olej) czy poprostu się tylko poci bo szczerze mówiąc to nie widziałem BMW czy to w automacie czy manualu w którym by się nie pociła skrzynia własnie w tym miejscu - no chyba że nówka :)

Jeżeli tylko się poci (tzn. nie zbiera ci się kropla na skrzyni po wytarciu której na jej miejsce pojawia się za chwilę nowa i nie kapie ci z niej) to nie masz co się martwić i ruszać tego - niestety ale w każdym BMW w tym miejscu poci się skrzynia - czy ma ktoś innaczej (sucho całkowicie) jak to to satwiam łódkę :):)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Słowo forumowicz jest za długie ...

Myślisz, że słowem "Kolego". mogę kogoś obrazić ?

Alez nie. Absolutnie nie mam nic przeciwko, zwracam jedynie uwage ze wyglada to troche ironicznie :) Jak za starych dobrych lat na CB :mrgreen:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

A to dziwne. Użytkowałem już kilka beemek i nigdy w tamtym miejscyu nie miałem wigoci. Automata mam pierwszy raz, ale użytkuję go już od roku, a wyciek wystąpił miesiąc temu

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

Więc na koniec jeszcze jedno - czy do całego zabiegu muszę szykowac jakiś młoteczek. CZy zimering się wbija, czy oin po prostu sobie gdzieś leży. To tyle z założeniem, a czy do zdjęcia będzie potrzebny jakiś przyrzą ?

Pozdrawiam

 

Pozwólcie że odswierzę post i zadam pytanie jeszcze raz

CZy do tego zabiegu będę potrzebował młotek. A i czy podczas ściągania układu wydechowego, muszę odkręcić sonffdę lambdę, a jeśli ją odkręcę, to czy nie musze przypadkiem rozłączyć akumulatora. No i na koniec czy jeśli odłączę akumulator, to stracę oryginalne radio, bo nie mam do niego kodu

Więc powiedzcie - czy muszę odkręcić sondę labmdę i czy musze odłączyć akumulator

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
Pozwólcie że odswierzę post i zadam pytanie jeszcze raz

CZy do tego zabiegu będę potrzebował młotek. A i czy podczas ściągania układu wydechowego, muszę odkręcić sonffdę lambdę, a jeśli ją odkręcę, to czy nie musze przypadkiem rozłączyć akumulatora. No i na koniec czy jeśli odłączę akumulator, to stracę oryginalne radio, bo nie mam do niego kodu :(

Więc powiedzcie - czy muszę odkręcić sondę labmdę i czy musze odłączyć akumulator

Pozdrawiam

 

Młotek może być potrzebny... :) może nie do samego Simeringa... ale ogólnie...

Sonde musisz odłaczyć od gniazda

akumulatora nie trzeba rozłączać

układ wydechowy będzie trzeba rozkręcić (proponuje w jak najmiejszym stopniu - bo wypalone śruby lubią się ułamywać a nakrętki...) - zdjęcie i założenie całego układu na raz to naprawdę wyczyn...

Wyjęcie elementu 10 może wymagać lekkiego podważenia ale powinno puścić - tam głównie po odkręceniu nakrętki M20 trzyma simmering :)

wyjęcie simeringu to kwestia podważenia śrubokrętem

umieszczenie nowego wymaga delikatnego "pukania" młoteczkiem tak aby on idealnie prosto wszedł w tuleję...

Włożenie Elementu 10 do simeringu wymaga delikaności (tutaj młotka nie używaj - bo delikatna krawędź simeringu się uszkodzi)

a dalej to już luzio - klucze nasadki

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

no to super, że nie musze odłączać aku. W rzeczy samej układ wydechowy to kawał Gno...a, ale chyba przy V12 był większy. Więc mówisz, że największy klucz jaki będzie mi potzrzebny to 20 mm, który oznaczony jest tam gdzie mi wksazałeś z numerem 11 ?

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
  • 2 miesiące temu...
  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam, mam dokładnie taką samą sytuację z moim automatem ( skrzynia GM A4S 310R BMW E 36 1996r.) jak opisana w poście, mam prośbę- gdzie i za ile można kupic taki zimering? I czy na wymianie zimeringu sprawa się kończy, czy jest to poważniejszy problem? I czy zdarza się taka sytuacja dośc często tym skrzynią? Pytam bo jest to moje pierwsze BMW w automacie. Będę wdzięczny z szybką pomoc, ponieważ pilnie potrzebuje samochodu, a z problemem się już trochę zmagam.

 

Z góry dziękuje!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.