Skocz do zawartości

nowy aku, nie pali ani na benzynie ani LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa tyczy się modelu E34 (520 z '89). Kupiony przez brata dosłownie dwa dni temu. Miał słaby aku, z takim stał przez noc. Rano brat chciał go uruchomić aby pojechać po nową baterię, niestety, aku padł całkowicie. Auta nie udało się uruchomić - to właśnie wykończyło doszczętnie baterię.

 

Wcześniej chodził bez problemu po podładowaniu. Pojechaliśmy po nową baterię, wymieniliśmy ją .... i nic.... zdechł. Ani benzyna, ani LPG - na niczym nie pali. Niby pompuje paliwo, gaz także podaje, a mimo to nie uruchamia się. Kręci bardzo żywo i nawet tak jakby próbowałem, ale ostatecznie efekt jest taki jakby nie dostawał iskry.

 

W akcie desperacji pchnęliśmy go na wstecznym.... nic.

 

Staraliśmy się zresetować komputerek na dwa sposoby. Rozłączenie klem i za pomocą zwarcia pinów 7 i 19. Efekt taki sam.... kompletnie dead ...

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano
no ciekawa sytuacja nie powiem to jest silnik 2.0 12v?? tak mi sie wydaje .kreci bardzo zywo?? sprawdzilbym rozrzad ,potem prad czy dochodzi do cewki i z cewki czy wychodzi .jezeli prad dochodzi bedziemy szukac dalej daj znac
Opublikowano

No to trzeba szukać po kolei...

 

Staraliśmy się zresetować komputerek na dwa sposoby. Rozłączenie klem i za pomocą zwarcia pinów 7 i 19. Efekt taki sam.... kompletnie dead ...

 

Nooo... z tym zresetowaniem "komputerka" to dopiero daliście do pieca.... Dobrze, że auto nie wybuchło :mrgreen:. A zwierając piny 7 i 19 to można... skasować inspekcję olejową/serwis i nic poza tym

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
może trzeba kompa podpiąć i zobaczyć czy nie ma błedów.mi ostatnio czujnik położenia wału padł w 528 i tez nie chciała palić...moze cos wykryje i bedziesz wszystko wiedział

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
jasne komp najlepsze wyjscie z tym ze jezeli masz taka mozliwosc .jesli nie pokoleii prady rozrzad no i racja ten nieszczesny czujnik położenia wału
Opublikowano

Silnik 2.0, instalacja 12V.

 

Tak więc zaczniemy jutro prowizorycznie od rozrządu - ale coś czuję że jeszcze przed 10:00 auto wyląduje u szpeca od kompów - niech się wpina i mówi co nie gra ;)

 

Jeden bezpiecznik był spalony, jego wymiana nic nie dała :D, opisy są po włosku ... więc był to bezpiecznik numer 28, o nazwie podobnej do SERVOTRONIC ... dopiero teraz udało mi się rozszyfrować że nie ma on nic wspólnego z pompami ani zapłonem.... szukajka forum mówi że to od wspomagania kierownicy (dostosowując mechanizm do prędkości) :duh: bynajmniej autko bez tego i tak łatwo się prowadziło :mrgreen:

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik 2.0, instalacja 12V.

 

Kolegom nie chodziło o napięcie instalacji, tylko o silnik dwunastozaworowy (2 zawory na cylinder), czyli tym M20.

 

Sprawdziliście w kolejności:

- iskra na świecy i napięcie na cewce,

- paliwo w przewodzie powrotnym do baku,

- czujnik położenia wału.

 

Napięcie na cewce powinno być z jednej strony 12V, jeżeli nie ma - przekaźnik, bezpiecznik lub sterownik. Jeżeli jest iskra, to już połowa sukcesu.

Paliwo przy pracującej pompie powinno powracać do baku, co świadczy o tym, że pompa działa i daje ciśnienie pozwalające na przelot przez regulator (o ile nie jest padnięty, ale wtedy i tak silnik by zagadał).

Czujnik położenia wału najlepiej sprawdzić od razu na pinach wtyczki do sterownika, jeżeli jest przerwa, to dopiero sprawdzić sam czujnik. Jak padnięty - sprawa prosta, jeżeli nie - kable. Można spróbować go podłączyć bezpośrednio pod piny wtyczki dla testu.

Kai
Opublikowano

Autko trafiło na kompa, niby wszystko OK, iskra też jest.... jednak z jakiejś przyczyny zalewało świece. Wyczyszczenie 4 z 6 dało już efekt - zagadał, ale pracuje bardzo nierówno. Teraz była mała przerwa na obiad, dam znać po wszystkich zabiegach ;)

 

Co do silnika, tak, to zdaje się M20 (rocznik 89 - 120 lub 130 kucyków [teraz nie pamiętam])

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano
prosta przyczyna ze zalało swiece kolego.był za słaby prąd nie było iskry albo była bardzo słaba a paliwo podawało skutek jest jaki jest ale paliwo wywietrzeje chyba zee swiece kiepskie lub niestety buma bierze olej
Opublikowano

Auto stoi na warsztacie .... przyczyną całego zamieszania była uszczelka pod głowicą którą prawie całą wywaliło, przestawił się również rozrząd.

 

Przed zmianą aku był problem z wydechem i katalizatorem - elementy do kompletnej wymiany. Auto, nie chcąc odpalić, zostało przeze mnie zaholowane na wymianę całego tłumika - zamontowana została strumienica w miejsce katalizatora.

 

Dopiero wówczas wymieniliśmy aku - w ferworze walki zapomniałem wcześniej wspomnieć o tych "detalach" :mrgreen:

 

Zatem zbiegło się kilka czynników które ostatecznie unieruchomiły auto. W sobotę, najpóźniej poniedziałek będzie ostatecznie wiadomo czy wszystko już gra.

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano

no to niezla okazja sie Wam trafila z padnieta uszczelka pod glowica :cool2:

jak mozna przeoczyc taka usterke? :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to niezla okazja sie Wam trafila z padnieta uszczelka pod glowica :cool2:

jak mozna przeoczyc taka usterke? :duh:

 

Największa okazja to to była dla sprzedającego!

Kai
Opublikowano
Największa okazja to to była dla sprzedającego!

 

Auto kupiliśmy dość tanio i wiedzieliśmy o aku i wydechu - trudno byłyby nie zauważyć ;) uszczelka pod głowicą nie objawiała się w ogóle - autko pracowało równo i dojechaliśmy nim ponad 30km.

 

Ponoć wywaliło ją przez to że zapchany był katalizator (taka diagnoza szpeca od nowej strumienicy ;)) - rzecz taka że nie wywaliło jej całej, auto paliło na 4 gary (tyle świec wyczyściliśmy), jednak okazało się że od naszego "na pych" przeskoczył rozrząd. (To nasze "na pych" to holowanie za moją 7ką :8) )

 

No więc jutro (max w poniedziałek) autko powinno o własnych siłach wrócić z warsztatu, z nową uszczelką pod głowicą i ustawionym rozrządem ;)

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Największa okazja to to była dla sprzedającego!

 

Auto kupiliśmy dość tanio i wiedzieliśmy o aku i wydechu - trudno byłyby nie zauważyć ;) uszczelka pod głowicą nie objawiała się w ogóle - autko pracowało równo i dojechaliśmy nim ponad 30km.

 

Ponoć wywaliło ją przez to że zapchany był katalizator (taka diagnoza szpeca od nowej strumienicy ;)) - rzecz taka że nie wywaliło jej całej, auto paliło na 4 gary (tyle świec wyczyściliśmy), jednak okazało się że od naszego "na pych" przeskoczył rozrząd. (To nasze "na pych" to holowanie za moją 7ką :8) )

 

No więc jutro (max w poniedziałek) autko powinno o własnych siłach wrócić z warsztatu, z nową uszczelką pod głowicą i ustawionym rozrządem ;)

 

:nienie: oj nie ładnie na pasku tak robić! to teraz już macie nauczkę na późniejsze lata :D

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.