Skocz do zawartości

[E46] Montaż kierownicy multifunkcyjnej (zdjęcia)/ PREMIER


premier

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...
  • Odpowiedzi 558
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A ja juz nie mam pomysłów, czemu u mnie nie działa:( Compact 2001, silnik N42.

 

Dołożyłem kierownicę, tempomat można włączyć świeci się na desce, ale się nie załącza. Sprawdzone INPĄ, wszystkie klawisze odbierają sygnał. Sygnały z czujnika sprzęgła, hamulca dochodzą dobrze.

 

 

Nie mam już pomysłu, co może być nie tak?

 

Gdzieś czytałem o problemach z DSC, ale u mnie DSC żadnych błędów nie zgłasza, działa i można je wyłączać itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja juz nie mam pomysłów, czemu u mnie nie działa:( Compact 2001, silnik N42.

 

Dołożyłem kierownicę, tempomat można włączyć świeci się na desce, ale się nie załącza. Sprawdzone INPĄ, wszystkie klawisze odbierają sygnał. Sygnały z czujnika sprzęgła, hamulca dochodzą dobrze.

 

 

Nie mam już pomysłu, co może być nie tak?

 

Gdzieś czytałem o problemach z DSC, ale u mnie DSC żadnych błędów nie zgłasza, działa i można je wyłączać itp.

 

kolego, jak włączysz tempomat (naciskasz przycisk) to po zapalanie się kontrolki zielonej od tempomatu naciskasz +? też myślałem że u mnie nie działa lecz naciskając + znalazłem problem a zarazem rozwiązanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Założyłem multifunkcje w swojej e46 323i automat z 2000 roku i niestety nie działa tempomat. Wszystko zrobione według opisu z pierwszej strony, myślę że problemem jest przepustnica sterowana linką, a nie elektronicznym pedałem gazu. Nie ma nigdzie dokładnego opisu jak to podłączyć do silnika M52, czy trzeba dokupić dodatkowy moduł tempomatu i silniczek krokowy który będzie sterował przepustnicą jak w silnikach m43 ? Z góry dziękuje za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę odświeżę temat, bo pojawiły mi się pewne wątpliwości. Jako, że studiuje w obcym mi mieście i nie mam warunków sam wymienić kierownicy to byłem w warsztacie i fachura mi powiedział, że niby potem i tak trzeba dograć kierownicę do komputera (co oczywiście wiąże się ze wzrostem ceny montażu) Czy może mi ktoś powiedzieć jak to się ma do rzeczywistości ?

Pozdrawiam

P.S. Ideałem by było gdyby znalazł się ktoś w LBN lub okolicach skłonny mi zamontować kierownicę :norty: Oczywiście zgodnie z cennikiem ASO :twisted:

http://cdn2.driiive.com/60471.jpg


Sprzedam:

Lusterko Lewe E60 8 pin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ello,

 

Mam takie pytanie ponieważ dokupiłem multifunkcje i w weekend zamierzam zabrać się za podłączenie wszystkiego lecz mam kilka błahych pytań dotyczących zamego podłączenia (dolutowania do wtyczki od włącznika śwateł). Otoż, sprawdziłem testem zegarów czy mam kontrolkę tempomatu i okazało się ze jest, zatem czy do mojej E46 po lifcie (2004r.) M54 - podłączam kabelki od włącznika świateł tych samych kolorów co opisane w poście pierwszym? Czy to nie zmieniło się z tzw "liftem", nie chcę namieszać by czasem nie okazało się, że podłącze do czego innego. (biało-czerwowo-żółty i fioletowo-żółty)

Druga sprawa dotyczy, tzw. konektorów, chcę kupić je gdzieś w sklepie z art. elektr.. lecz nasuwa się pytanie jakiej wielkości? Bo z tego co widziałem jest ich kilka.. a mogą być za duże/małe..

Trzecia kwestia dotyczy wtyczki pod maską. Nie wiem jeszcze czy podepnę pod pin 37 czy 27, ale to chyba zależy który będzie wolny i ile pinów ogólnie ma wtyczka..

 

Wybaczcie, za trywialne może pytania, lecz wole być 100% sure..

 

Dzięki z gory ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrz raczej na numer pinu niż kolor kabli, wtedy się nie pomylisz. Te konektorki kupisz w jakimś elektronicznym, ja za 10sztuk zapłaciłem 2.50 i nazywają się one "żeńskie " do kabla 0.5mm na pewno sprzedawca bd wiedział o co cmon.

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalk 4

http://cdn2.driiive.com/60471.jpg


Sprzedam:

Lusterko Lewe E60 8 pin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie ważne czy lift czy przed-lift, pin 9 ( z kostki pod kierą) idzie do 21 z włącznika świateł i 10 do 27?

8 do komory silnika i tu zależy od tego jaka kostka (27 bądź 37)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam wszystkich. montaż multifunkcji ukonczony z sukcesem.

E46 318Ci N42B20 2004 polift

kilka uwag ku potomności.

zdjęcie poduszki powietrznej: wkładamy śrubokręt płaski w otwór pokazany na tutorialu, raczej równolegle do płaszczyzny kierownicy, powinniśmy wyczuć spręzynujący drut, i trzeba go dość mocno nacisnąć jednocześnie ciągnąc poduszkę. mi się udało 'na raty', najpierw jedna potem druga strona..

złącze komputera: żeby je wypiąć trzeba najpierw wypiąć wtyczkę obok, dopiero wtedy można całkiem otworzyć tą blokadę i wtyczka właściwie sama wychodzi..

niby proste ale jak ktoś pierwszy raz to robi (jak ja) to najpierw może się naszarpać nadaremnie, blokada otwiera się tylko częściowo i wtyczka jest ciągle trzymana, nie wyjdzie :)

w N42 tempomat jest na pinie 27, wolnym

reszta jest opisana ładnie, temat jest prosty ale czasochłonny (może nie dla kogoś kto codziennie rozbiera BMW) mi całość zajęła koło 3 godzin z lutowaniem

powodzenia, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dłuższy czas się przymierzałem do montażu kierownicy, w końcu kupiłem i założyłem. Montaż zajął jakieś 1,5h, może troche mniej. Najwięcej problemu miałem ze znalezieniem odpowiednich pinów. Wszystko ładnie opisane w pierwszym poście, wielkie dzięki za instrukcje! ;) Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich to mój pierwszy post na tym forum, choć nie raz już korzystałem z Waszych porad :D

 

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymiany swojej czteroramiennej kierownicy z multifunkcją na trójramienną z multi i w związku z tym chciałem się zapytać czy wymiana ogranicza się tylko do odkręcenia starej, przepięcia wtyczki i dokręcenia nowej kierownicy czy czekają mnie jakieś niespodzianki? Także czy przy szukaniu nowej kierownicy powinienem na coś zwrocic uwagę poza tym zeby ilość naboi sie zgadzała w poduszce?

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich Forumowiczow!

Na wstepie @Premier: Swietna robota z instrukcja.

Niestety w moim przypadku cos poszlo nie tak. Moje auto to E46 325CI 2001, cala instalacja wykonalem dwa razy (za pierwsyzm razem myslalem ze problem byl zwiazany z kablami ktore uzylem) wszystko na nowych pinach i na odpowiednich kablach (0,35 i 0,5). Wszystko sprawdzilem juz kilka razy i nawet mierzylem wszystkie polaczania multimetrem. Kierownice mialem juz nowa ale bez sterowania wiec kupilem jedynie klawisze wraz z tym krotkim oryginalnym kabelkiem. Niestety po zmontowaniu wszystkiego samochod wariuje a multifuncja nie dziala wogole (radio ani tempomat). Otoz kierunkowskazy dzialaja ale nie swieca sie na instrumentach ani nie wydaja dzwieku klikania, kierwonica zaczyna swiecic po ok 20s od przekrecenia stacyjki bez wzgeledu na to czy sa wlaczone swiatla czy nie. Na INPIE pojawiaja sie bledy odnosnie licznika i magistrali K-Bus. Po rozlaczaniu kabli idacych do sterwonika za wlacznikiem swiatla wszystko wraca do normy ale kierownica oczywiscie nie dziala, kabel do komputera sutuacji nie zmienia... mial ktos taki problem?

 

Oczywiscie caly topic przejrzalem i pare ludzi mialo podobne problemy, niestety bez jednoznacznej odpowiedzi czy rozwiazania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone 5 razy i to nie po kolorach ale po numerach pinow w kostce... Moze jakos kolejnosc na krotkim kabelku w kierownicy jest inna... ktos pamieta moze ktore piny z zielonej koski odpowadjaa kotrym pinom z wtyczki miedzy przycikami a tasma kierownicy (ta 4 pinowa mala kostka) to moze przedzwonie czy jest tak faktycznie u mnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany... prawdopodbnie to winna samej multifunkcji a wlasciwie zamienionych pinow albo innej wesji klawiszow (ciezko powiedziec). Zamienilem miejscami w zielonej kostce kable ktore ide do komputera (DDE) i do pinu 21 w sterowniku swiatel (K-Bus) i zadziala. Dla mnie dziala wiec taka konfiguracja w zielonej kostce:

Pin 21 (K-Bus) ---> Pin 8 w zielonej kostce

Pin 27 (Power R9) -----> Pin 10 w zielonej kostce

Komputer (Do tempomatu) -----> Pin 9 w zielonej kostce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Panowie podczepię się pod temat: mam e46 po lifcie 2003.V kod silnika M47DU1 ---> chyba najbardziej prymitywne wersja wyposażenia

wygląd: 10583861_955331214492267_1997701203750232587_n.jpg?oh=d4e9e400a99f12a148fd305b38f1813f&oe=547860CE

 

i teraz pytanie czy w mojej wersji wystarczy wymiana kierownicy czy trzeba lutować te 3 kabelki (może istnieją jakieś dodatkowe zestawy montażowe)

chciałbym taka kierownicę: http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/45/28/44/08/4528440843

 

i drugie pytanie dotyczy sterowania klimatyzacja i temperatura czy można coś takiego podmienić czy też trzeba bawić się z kabelkamihttp://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/44/84/42/66/4484426649

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.