Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

 

Jestem świerzakiem na tym forum :)

 

Chciałbym kupić któryś z tych samochodów wymienionych w temacie z 1992-1994 r. Prosiłbym was o jakieś opinie na temat tych furek i o podpowiedz który samochód polecacie i na czym się skupić przy kupnie :)

 

z góry dzieki za odpowiedzi:D

 

pozdrawiam

czarny1770

Opublikowano

Jeśli chcesz kupić e36 316-318 z tych lat, to tylko z silnikiem M43 i takiego szukaj. Silnik na łańcuchu, bardzo udana jednostka napędowa.

Skup się też na tym,żeby auto było bezwypadkowe.

Wszystkie informacje odnośnie kupowania auta znajdziesz na forum.

 

:search: :search: :search:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Jeśli chcesz kupić e36 316-318 z tych lat, to tylko z silnikiem M43 i takiego szukaj. Silnik na łańcuchu, bardzo udana jednostka napędowa.

Skup się też na tym,żeby auto było bezwypadkowe.

Dobra rada popieram. M43 oznaczenie silnika r4 na łańcuszku. Jeśli chcesz gaz mimo wszystko zdecydyj się na sekwencję na nic innego
Opublikowano
M43 jest to silnik ktory w BMW E36 jest montowany od 93 roku (niestety nie pamietam od ktorego miesiaca), jest to silnik ktorego glowna zaleta w stosunku do poprzednika M40 jest zastosowanie lancucha rozrzadu (teoretycznie niezniszczalny) ktory zastapil wadliwy i slaby punkt jakim byl pasek ktory potrafil sie zrywac i wymagal wymiany co gora 40 000 km, dodatkowo zostaly zmienione uklad zaplonowy i kolektor dolotowy... M43 to bardzo udany silniczek, lubi wysokie obroty, do 2,5 tysiaca po prostu sie toczy ale powyzej tych obrotow a zwlaszcza w zakresie 3,5 do 4,2 (krecic powyzej 4,5 w zasadzie nie ma sensu) potrafi milo zaskoczyc, naprawde milo :) Oczywiscie nie wymagajmy cudow... Ogolnie jestem bardzo zawodolony tyle ze mam wersje compact (lzejsza buta o nieco ponad 100kg)... Pozdrawiam!
Opublikowano
Jeśli chcesz kupić e36 316-318 z tych lat, to tylko z silnikiem M43 i takiego szukaj. Silnik na łańcuchu, bardzo udana jednostka napędowa.

Skup się też na tym,żeby auto było bezwypadkowe.

Dobra rada popieram. M43 oznaczenie silnika r4 na łańcuszku. Jeśli chcesz gaz mimo wszystko zdecydyj się na sekwencję na nic innego

 

Uzytkownik Adam318 dopisal sie w czasie gdy tworzylem swoja wypowiedz dlatego dopisze. Teoretycznie jak masz nadmiar gotowki zaloz sekwencje, ale jak zalozysz 2 generacje tez nic sie nie stanie. Mam takowa i nie mam z nia zadnych problemow, auto jezdzi ladnie, nie dusi sie i nie strzela. Pisza ze mozna zalozyc sekwencje za okolo 2200zl, mi osobiscie w krakowie nie udalo sie znalezc nic ponizej 3000zl a 2 generacje widzialem za 1800zl, zostawiam to pod wlasna rozwage. Warto sie pochylic nad 2 generacja z BLOSem czyli gaznikiem gazu stosowanego w miejsce miksera, daje to brak ubytkow na osiagach i w zasadzie eliminuje problem wybuchow gazu (najwiekszy problem w 2 generacji), koszt BLOSa okolo 300zl... No i jak to przy gazie trzeba dbac o idealny stan aparatury zaplonowej zeby uniknac problemow... Nie ma co wstydzic sie gazu, to mit ze BMW sie nie gazuje, nie gazuje sie fiata pandy ktory i tak pali malo a BMW, no coz, bywa tak ze malo nie pali :)

Opublikowano

Uściślając wypowiedź Kolegi Sendra:

Jeśli chcesz kupić coupe, to 316i będzie już tylko z M43 (problemu nie ma), a 318iS będzie z silnikiem M42, który jest bardzo mocny (140KM) i też ma łańcuszek.

Jeśli będziesz chciał kupić sedana, to robi się problem, bo w roku 1993 wychodziły równolegle sedany z M40 i M43 (zarówno 316 jak i 318). Musisz się nauczyć wizualnie rozróżniać te dwa silniki. M40 wycofano w lutym 1994.

 

Dla przykładu:

M40 - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3978405

 

M43 - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4058653

 

Różnice widoczne na pierwszy rzut oka,bardzo łatwo rozróżnić te motory. Patrz na kolektor ssący.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Dzięki wielkie koledzy...:) To będę się rozglądał za tym z silniczkiem M43:D

 

A jakie mieliście awarie tych samochodzików??:) Wiem, że nie są to samochodziki które są tanie w utrzymaniu, ale cóż, pojeździłem troszeczkę BMW 525 z 1994r kolegi i tak mi się spodobała jazda tą marka, że postanowiłem kupić sobie BMW i chyba właśnie 316i:)

Opublikowano
Dzięki wielkie koledzy...:) To będę się rozglądał za tym z silniczkiem M43:D

 

A jakie mieliście awarie tych samochodzików??:) Wiem, że nie są to samochodziki które są tanie w utrzymaniu, ... postanowiłem kupić sobie BMW i chyba właśnie 316i:)

Silnik M43 bardzo dobra jednostka. Posiadam takie autko z '97 w sedanie 318i. Przy samym silniku jeśli nie kupisz padaki nie musisz nic robić oprócz wymiany oleju, filtrów, świec. Zrobisz zawiechę na oryginalnych częściach (silenblocki, tuleje, gumy) i też będziesz miał spokój. Chyba że chcesz polatać bokami (wtedy kup coś z r6).

Auto jak na swoją pojemność jest żwawe extra skrzynia biegów. Spalanie na poziomie 7,5 (jak żona prowadzi)-14 przy ostrej jeździe. Najczęstszy wynik to 10,5gazu. Polecam

Opublikowano
Powiem tak, jak juz kupisz BMW rozejrzyj sie za dobrym sklepem i mechanikiem, takim zaufanym. Nie dlatego ze bedzie Ci sie psulo co chwile cos tylko jak juz cos sie stanie to warto takich miec. Ja jak ognia unikam ASO, licza za wszystko chorendalne pieniadze. Za wymiane cylinderkow i plynu hamulcowego policzyc chcieli mi 307zl za sama robote gdyz cylinderki i plyn juz mialem kupiony :jawdrop: podczas gdy inny mechanik zrobil to za 110zl tak samo dobrze i w dodatku milo sie pogadalo a nie obslugiwal mnie nadety opalony na pomaranczowo dupek nie majacy pojecia o niczym i twierdzacy ze do zmiany cylinderka trzeba rozebrac caly beben wlacznie ze szczekami i ze kupa z tym roboty, swoja droga nie rozumiem jak taka osoba moze pracowac w salonie tak renomowanej marki jaka jest BMW... Koszty samych czesci, takich "codziennych" nie powalaja na kolana, dla przykladu: cylinderki 27 zl jeden, szczeki hamulcowe 85 zl komplet, laczniki stabilizatora 80zl komplet, tyle wiem bo tyle wymienilem... Co do silnika jak dbasz na biezaco i przestrzegasz terminow zmiany plynow, i czesci esploatacyjnych dlugo bedzie Ci sluzyl. Moj ma 204 tysiace a pracuje tak ze milo posluchac...
Opublikowano
Rozgladaj sie za M43 bo to sa lepsze silniki, ale jak trafi ci sie ladne M40 to nierezygnuj nie jest to zły silnik, sproboj pokrecic go do odcinki zarowno na luzie jak na biegu i ocen jak sie wkreca powinien bez jakis szarpniec i przymulen sie wkrecic do odcinki jak bedzie inaczej odpusc sobie. Zaleta motorow M40 jest to ze dobrze znosza gaz nawet tani drugiej generacji sie spokojnie nadaje np ja mam M40 z gazem drugiej generacji juz prawie dwa lata i zadnych problemow nie mialem jeszcze. Spalanie w zalerznosci od nogi, teraz w zime przy porzadnym bucie potrafi po miescie nawet 15l LPG wziasc a w lato przy spokojniej jezdzie na trasie zejsc do okolo 8, wiec rozbierznosci w zalerznosci od warunkow sa spore.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.