Skocz do zawartości

pomocy, czy to problem z akumulatorem????????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ostatnio jeżdżę bardzo mało samochodem- właściwie tylko 5 km dziennie (z pracy i do pracy).

Dziś rano wsiadam do samochodu przekrecam klucz na grzanie świec.. a tu grzania ni ma - nie zapaliły sie w ogóle kontrolki swiec żarowych..

na pozycji 2 zawsze chodziła (przy grzaniu świec) dmuchawa i grało radio - dzisiaj nie, dopiero jak cofnałem kluczyk na poz. 1 to dmuchawa słabo zaczęła swiecic i włączyło sie radio.

za chwile jakby chciał grzać świece, ale coś zaczęło cykać jakby jakiś przekaźnik (z tyłu samochodu) wszystkie kotrolki przygasały rozrusznik ,nawet nie ruszył nic

czy to padł ako ??? czy komputer w e39 jak jest słabe napięcie to odłączą odbiorniki typu dmuchawa. radio??.

 

spróbuje go po pracy podładować , mam nadzieje że to tylko ako pada a nie jakieś elektroniczne hokus-pokus

Opublikowano
NA 99%, przerabiałem to 2 tygodnie temu :):):)

 

a kupiłes nowy ako? jaki kupiłes i za ile?

Opublikowano

Prawdopodobnie cos rozladowuje akumulator. Sprobuj zmierzyc amperomierzem prad pobierany przez samochod z akumulatora. Oczywiscie odczekaj z kwadrans, zeby elektronika "usnela".

Czesta przyczyna rozladowywania akumulatora jest popularny na forum "jez". Mozesz znalezc sporo na temat na tym forum.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

napisał >Arecki<

Prawdopodobnie cos rozladowuje akumulator. Sprobuj zmierzyc amperomierzem prad pobierany przez samochod z akumulatora. Oczywiscie odczekaj z kwadrans, zeby elektronika "usnela".

Czesta przyczyna rozladowywania akumulatora jest popularny na forum "jez". Mozesz znalezc sporo na temat na tym forum.

Nie koniecznie musi coś rozładowywać. Mi po prostu sie skonczył i tyle :):)

 

napisał sebos76

a kupiłes nowy ako? jaki kupiłes i za ile?

Tak kupiłem nowy Centra Futura 95Ah. Przy zdaniu starego 560 zł.

 

pozdrawiam

pozdrawiam
Opublikowano
napisał >Arecki<
Prawdopodobnie cos rozladowuje akumulator. Sprobuj zmierzyc amperomierzem prad pobierany przez samochod z akumulatora. Oczywiscie odczekaj z kwadrans, zeby elektronika "usnela".

Czesta przyczyna rozladowywania akumulatora jest popularny na forum "jez". Mozesz znalezc sporo na temat na tym forum.

Nie koniecznie musi coś rozładowywać. Mi po prostu sie skonczył i tyle :):)

 

napisał sebos76

a kupiłes nowy ako? jaki kupiłes i za ile?

Tak kupiłem nowy Centra Futura 95Ah. Przy zdaniu starego 560 zł.

 

pozdrawiam

 

nie przypuszczałem, ze akumulatory sa takie drogie

Opublikowano

Bardzo prawdopodobne, ze akumulator zakonczyl swoj doczesny zywot. Ja tez mialem podobne hocki-klocki, ktore zakonczyly sie kupnem nowego aku. Tez zanabylem Centre Future 95Ah. Pol roku spisuje sie okej.

Jak zauwazyliscie, cena aku nie jest mala i lepiej najpierw wyeliminowac inne mozliwosci. Pomiar pobieranego pradu nie jest czynnoscia specjalnie skomplikowana...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Taka samą jazde miałem ze swoim aku.Po naładowaniu trzymał 2 dni Jeszcze jak było zimno to już nie chciała zapalic.Myslałem ze to kwestia tego jeża ale jak zerknałem na aku to był fabryczny.Po wymianie na 100 jest ok.Jeszcze ważnym elemantem jest sam rozrusznik.Bo to też niezły pożeracz pradu musi smigać :cool2:

Pozdrawiam

Opublikowano

dzis po pracy go podładuje w domu.

teraz pytanie, czy po wyjęciu ako zamkne tylna klapę???? domyka sie elektrycznie przecież. bo drzwi pozsotałe oprócz drzwi kierowcy kołkami od środka zamknę

Opublikowano

nie zamykaj tylnej klamy, bo chyba tez zamek otwiera sie elektrycznie.

I jak zamkniesz to bez pradu nie wejdziesz :):):).

Chyba ze sobie wyciagniesz podlaczenie do zasilania na tylna kanape.

Ale uwazaj, bo w moim aucie jak nie ma aku to nic nie dziala, nawet auta nie mozna zamknąć :(

 

pozdrawiam

pozdrawiam
Opublikowano
Nad aku jest taka linka i to chyba jest do awaryjnego otwarcia klapy.Bez zasilania powinna sie tylko zamknać bez dociągania.
Opublikowano
"]Nad aku jest taka linka i to chyba jest do awaryjnego otwarcia klapy[/b].Bez zasilania powinna sie tylko zamknać bez dociągania.

 

prawda :cool2:.nad aku to jest do awaryjnego otwarcia klapki wlewu paliwa :mrgreen:

Opublikowano
awaryjne otwieranie masz w klapie po otwarciu klapki z narzędziami z prawej strony masz plastykową zaślepkę wyciągnij ją i pociągasz za linkę ale musisz rozłożyć siedzenia i położyć się w bagażniku żeby się tam dostać innej możliwości nie ma
Opublikowano
Kolego akumulator jest drogi bo 95Ah to akumulator jak do stara :) dowalili nam jazde na swiatlach wiec niestety zaroweczki i akumulatory padaja nie tylko w BMW. Co do problemu z klapa jedziesz do sklepu kupujesz nowy akumulator zakladasz a potem po kaucje 30 zl do chyba nawet 30 dni mozesz przyjechac - zaden problem.
Opublikowano
a poco taki akumulator do 525 tds potrzeba 80 ah taki kupowałem rok temu w aso koszt niecałe 400 zł oryginalny bmw 0trzywiście można założyć 95 ah ale on nigdy nie będzie do końca naładowany bo alternator nie da rady zresztą dane producenta są najważniejsze
Opublikowano

zgadza sie ale jak ja pytalem w serwisie do mojej 530D zalecaja 95Ah bo seryjnie byl 90Ah ale juz ich nie produkuje BMW wiec zamiennik jest 95Ah.

 

tak na marginesie u mnie niby tez byl slaby akumulator az zostawilem na cala noc zeby sie ladowal prodem 2A i problemy sie skonczyly pali od strzału :)

Opublikowano
a poco taki akumulator do 525 tds potrzeba 80 ah taki kupowałem rok temu w aso koszt niecałe 400 zł oryginalny bmw 0trzywiście można założyć 95 ah ale on nigdy nie będzie do końca naładowany bo alternator nie da rady zresztą dane producenta są najważniejsze

 

tu mozna dobrac aku.do swojego samochodu...nie chodzi o cene .....http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.asp..te same tylko ceny inne...http://www.bmw-klub.pl/.

Opublikowano
Ah, gwoli uzupelnienia... Warto sprawdzic poprawnosc dzialania alternatora, mierzac napiecie na akumulatorze w czasie pracy silnika. Powinno byc wyzsze od 14V, zwykle 14.2 - 14.4V. Zaraz po rozruchu bedzie nizsze, bo aku zostaje zlekka rozladowany, wiec pomiar trzeba zrobic najlepiej po jezdzie. Dobrze jest tez sprawdzic, czy napiecie nie pada przy zwiekszaniu obrotow, powinno nawet nieco wzrastac. Ja mialem taka przypadlosc w E34, gdzie zalozyli alternator Valeo i kiedys zauwazylem, ze swiatla mi migoca, a przy wzroscie obrotow napiecie siadalo. Skonczylo sie naprawa alternatora.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

napisał janek 10021

a poco taki akumulator do 525 tds potrzeba 80 ah taki kupowałem rok temu w aso koszt niecałe 400 zł oryginalny bmw 0trzywiście można założyć 95 ah ale on nigdy nie będzie do końca naładowany bo alternator nie da rady zresztą dane producenta są najważniejsze

Z tego co sie orientuje w instrukcji do E39 zalecane są dwa akumulatory (nie moge teraz sprawdzic) ale sa to 85Ah lub 92Ah.

Dobór pojemności akumulatora w dużej mierze zależy od wyposażenia (min. webasto).

Zresztą było już wiele wątków na forum na ten tema.

 

pozdrawiam i życzę wszystkim

WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA

pozdrawiam
Opublikowano
a poco taki akumulator do 525 tds potrzeba 80 ah taki kupowałem rok temu w aso koszt niecałe 400 zł oryginalny bmw 0trzywiście można założyć 95 ah ale on nigdy nie będzie do końca naładowany bo alternator nie da rady zresztą dane producenta są najważniejsze

 

Rok temu akumulatory nie kosztowały tyle co teraz. 55Ah rok temu 150zł, teraz na tym samym rabacie 250zł. Mozna załozyc większy, ale czy alternator go doładuje?

Bandite Motor Wagen
Opublikowano (edytowane)

panowie, wyjąłem ako.... w moim tdsie jakis debil załozył akumulator 70 Ah...400A no comments, to dlatego był taki śłaby. poza tym to jakiś stary szajs, poci sie cały kwasem

 

w instrukcji do e39 (str.224) do 525td/tds/530d jest zalecany 95Ah skąd te rewelacje na temat 80 Ah???

Edytowane przez sebos76
Opublikowano

napisał TSA55

Rok temu akumulatory nie kosztowały tyle co teraz. 55Ah rok temu 150zł, teraz na tym samym rabacie 250zł. Mozna załozyc większy, ale czy alternator go doładuje?

Zgada się, akumulatory zdrożały przez rok ok.60% (dane statystyczne).

A co do doładowania, w E39 byly montowane alternatory 95A i 140A.

Takze z doładowaniem nie powinno być problemu.

 

pozdrawiam

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.