Skocz do zawartości

pytanie do praktyków m50b25 vs m52b28


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witajcie, przeczytałem masę postów dotyczących różnic pomiędzy m50b25 vanos a m52b28. im więcej czytam tym więcej niejasności.... mam b28 ale przegotowany i wymaga wymiany bloku. stąd idea zamontowania bloku żeliwnego od m50b25. wiem że trzeba zmienić wał wraz z korbami i tłokami, ale, no właśnie, dlaczego tłoki??. tutaj pytanie, raczej do mechaników, lub osób mających silnik m50b25 vanos gdzieś pod ręką: czy mógłby mi ktoś podać wysokość bloku i odległość pomiędzy denkiem tłoka a osią sworznia. nie żebym nie dowierzał kolegom, ale skoro czeka mnie i tak większa dłubanina (lub po prostu wymiana silnika) to mam pewien plan który mógłby przynieść kilka kW mocy. wiem że góra jest taka sama a kolektor już mam i na wałki m3 3,0 usa poluję. gdyby plan sie powiódł byłoby nieźle. dziękuję za fatygę i pozdr
Opublikowano
stopien sprezania 2.8 ma mniejszy od 2,5 wlasnie dzieki nizszym lub inaczej wyprofilowanym tlokom . prubuj ale najpierw dwa razy pomysl nimcos zalorzysz (.wychodzilo nawet 3.0 alpina na jednym vanosie )pomysl
Opublikowano
Swapujesz sam blok z M50, cała reszta zostaje z M52. Bloki mają taką samą wysokość, tłoki są trochę inne (róznica w wys. ok 1mm wynikająca z konieczności obniżenia stopnia sprężania przy powiększeniu pojemności w B28). Możesz użyć tłoków z M50B25 vanos lub M52B25 ale trzeba je zfrezować ok 1mm by oniżyć stopień sprężania i uniknąć ich spotkania z zaworami...
www.turboBMW.pl
Opublikowano
Swapujesz sam blok z M50, cała reszta zostaje z M52. Bloki mają taką samą wysokość, tłoki są trochę inne (róznica w wys. ok 1mm wynikająca z konieczności obniżenia stopnia sprężania przy powiększeniu pojemności w B28). Możesz użyć tłoków z M50B25 vanos lub M52B25 ale trzeba je zfrezować ok 1mm by oniżyć stopień sprężania i uniknąć ich spotkania z zaworami...

dzięki. czytałem wiele Twoich postów, stąd mniemam że masz duże pojęcie o temacie. ja bmw dopiero się uczę. ale dla jasności jescze jedno pytanie - to które nurtuje mnie od początku, ponieważ całą resztę znalazłem w sieci - wiadomo że nie chcąc kombinować ze szlifem i dobieraniem nowych tłoków, przy założeniu dobrego stanu silnika m50b25 vanos, najlepszym rozwiązaniem byłoby pozostawienie tłoków z tegoż. rozumiem że to rozwiązanie jest właściwe i że tych tłoków nie trzeba obrabiać. czy tak??

Opublikowano
przy założeniu dobrego stanu silnika m50b25 vanos, najlepszym rozwiązaniem byłoby pozostawienie tłoków z tegoż. rozumiem że to rozwiązanie jest właściwe i że tych tłoków nie trzeba obrabiać. czy tak??
Możesz użyć tłoków z M50B25 vanos lub M52B25 ale trzeba je zfrezować ok 1mm by oniżyć stopień sprężania i uniknąć ich spotkania z zaworami...

 

Bez frezowania się nie obejdzie. Odległość między denkiem tłoka a osią sworznia wynosi:

- dla M50B25 vanos = 32,55mm

- dla M52B28 = 31,82

 

Jak widać różnica to 0,73mm. W przybliżeniu można powiedzieć że różnica 1mm w położeniu GMP w stosunku do starego (przy założeniu śr cyl i skoku tłoka ok 84mm) spowoduje obniżenie lub podwyższenie stopnia sprężania o 1. To już spora różnica i trzeba tłoki przerobić (zfrezować) dodatkowo dobrze dla pewności poprawić wycięcia na zawory.

www.turboBMW.pl
Opublikowano
no dzięki. o takiej odpowiedzi marzyłem. kupuję m50b25 i składam z tego 2,8. tłoki oczywiście obrobię, jednak większym problemem wg mnie jest ich zmiana. pozdr
Opublikowano
korona, jeszcze jedno pytanie. nie na priva bo nie wierzę że nie jest to interesujące: dół m3 3.0 do mojej głowicy: wyda taki zespół?? zgrają się mocowania i kanały??
Opublikowano
korona, jeszcze jedno pytanie. nie na priva bo nie wierzę że nie jest to interesujące: dół m3 3.0 do mojej głowicy: wyda taki zespół?? zgrają się mocowania i kanały??

Do S50 na pewno głowica z M52 nie spasuje, chyba że załatwisz dół z M3 w wersji US wtedy nie będzie żadnego problemu (bloki są identyczne tylko tuleje rozwiertane do 86mm)

 

jeżeli użyje tłoków także od 2,8 musi je frezować ?

Oczywiście nie bo i po co skoro bloki są poza materiałem identyczne, przekładając wał + korby + tłoki z 2,8 do bloku M50 mamy po prostu M52 na żeliwnym bloku, lub może raczej M50B28 :wink:

www.turboBMW.pl
Opublikowano
A czy z M50b25 bez vanosa tez mozna cos zrobic majac ow czesci z modelu b28??

 

Żeby przerobić M50B25 bez vanosa na 2.8 potrzeba wał + korby + tłoki z 2.8. Starych tłoków nie zaadoptujesz nawet po przeróbce bo są ponad 5mm wyższe i nic z tym nie zrobisz. Ale za to możesz zostawić stare korby i kupić tylko wał i tłoki z B28.

Oczywiście trzeba pamiętać że oprócz powiększonej pojemności należy zadbać o więcej paliwa, najłatwiej zmienić wtryski na te z B28 i udać się na strojenie do dobrej firmy, ale nie o tym jest temat

www.turboBMW.pl
Opublikowano
jeżeli użyje tłoków także od 2,8 musi je frezować ?

Oczywiście nie bo i po co skoro bloki są poza materiałem identyczne, przekładając wał + korby + tłoki z 2,8 do bloku M50 mamy po prostu M52 na żeliwnym bloku, lub może raczej M50B28 :wink:

 

Dla jasności moich wątpliwości: chcę wykorzystać tłoki z bloku m50b25, bo trudno spodziewać się że tłoki w b28 będę miał w tych samych grupach wymiarowych - nawet jeśli to przypadkowo - a luz tłok/cylinder jest równie ważny jak np- pasowanie panewek. tak mi się wydaje przynajmniej. ale dziękuję za odpowiedzi które bardzo rozjaśniły mi obraz. silnik m50b25 już kupiłem a w czwartek po świętach dowiem się czy głowica (jakkolwiek identyczna z m50b25) jest cała czy też popękana.

 

życzę wszystkim kolegom wesołych świąt. a jak tylko spadnie śnieg zrobimy szkolenie z jazdy po śniegu (jestem instruktorem "bezpiecznej jazdy") na torze w poznaniu. myślę że będę mógł zaprosić was na spotkanie. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.