Skocz do zawartości

kilka rad dla laika przed zakupem bardzo mile widziane :)


jakubmw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

przede wszystkim jak bedziesz ogladal auto to poswiec duzo czasu i nie spiesz sie,sprawdz czy szpary miedzy blotnikami i innymi czesciami karoserii sa rowne,uszczelki ,w zasadzie ,mozna dlugo tak wymieniac,jak chcesz to daj mi maila to ci wysle fajny poradnik jak kupic uzywany samochod :cool2:
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy w jakim **BMW** :twisted: :mrgreen:

w tym silniku co zamierzasz kupić masz pasek.

 

kupuj lepiej 318IS, tam masz łańcuch, ekonomie w miarę jako taką, i..moc..

najlepszy wybór wg mnie jeśli chodzi o pierwsze BMW...tylko nie bierz z LPG...

 

rady..hmmmmm...hyymm... jeśli chodzi o NADWOZIE...trudno ci bedzie znaleźć nie stukniętą choć troszke, więc...ale jak już znajdziesz to zwracaj uwagę nie tam na szpary czy coś...może być walona szparki spasowane a podłużnice banany...i co..?? płyniesz wtedy na drodze i wylatujesz...w sumie to wszystko masz napisane pod tym linkiem co dał Benetton tam też jest nawiązanie

 

SILNIKOWO>...jakbyś się zdecydował jednak na coś łańcuchowego, to musisz słuchać dobrze silnika czy owy łańcuch nie rzępoli, gra, dzwoni, rzężi,syczy, itd itp, przy ok 3500 tys/obr na min słychać to najlepiej... przy czym pasowałoby żeby hydraulika silnika była w miarę cicha, najlepiej wsiąść przejechać sie....jak będzie miał stary olej, a hydraulika będzie kicha to posłuchasz pierwszy raz w życiu samochodu benzynowego pracującego jak diesel..rada prosta...wsiadasz, mówisz gościowi że to test, i jak umiesz jeździć w miarę to pojeździj aż sie zagrzeje do odpowiedniej temp (90 st, bądź wskazówka na pion)a później podłoga na pierwszych dwóch biegach tak do odcinki dalje sobie wrzucasz luz puszczasz gaz i słuchaj..jak na jałowym biegu zacznie się klekot to hydraulika 100% zjechana i daruj sobie..

 

NAPĘD:

hmm..rozpędzasz furę i słuchasz czy ci z tyłu coś nie wyje dziwnie...trzeba dobrze sie wsłuchać.jak wyje..to most,(chyba że szerokie laczki..to inna sprawa)ale tu nie ma tragedii..z wyjcem też jeźdżą..dalej...sprawdzasz czy nic nie stuka przy ruszaniu, jak stuka to ..hohoh...może być np wał, podpora itd itp..

...........

co dalej to niech ktoś dopisze.......bo mi sie wena wyczerpała....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy są przeciwnikami lpg a niektórzy zwolennikami. Jeden patrzy na moc silnika a drógi na ekonomie spalania. Ale po jakimś czasie lpg psuje silnik i nie ma takiego konfortu z jazdy. takie jest moje zdanie

Moje auto.................................

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=727088#727088

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lpg to suche paliwo,niby wydaje sie ze ekonomiczne ale jak zacznie ci niszczyc elektryke i podzespoly silnika to reasumujac wyjdzie ze albo sie straci na lpg mnostwo kasy albo sie wogole nie zaoszczedzi
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli bylo wymieniane wszystko regularnie i lane dobre paliwo to samochod zrobi spokojnie jeszcze drugie tyle a co do gazu to zalezy co masz na mysli mowiac "od niedawna" oraz jaka jest instalacja,sekwencja czy zwykla?
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M40 sekwencji nie będzie,bo nikt się w taką rzeźbę nie bawi. Tam II generacja w zupełności wystarcza. Zapytaj jak długo gaz jest w aucie. Zobacz wszystkie elementy układu dolotowego. Będzie na nich widać ewentualne ślady wystrzałów gazu w postaci pęknięć etc. W takim wypadku silnik będzie miał dziwne obroty jałowe. Na gazie ma chodzi jak na benzynie-inaczej gaz jest źle założony i o kant dupy roztrzaskać taką fuszerkę. Mój silnik zrobił już 60kkm na gazie i jest jak najbardziej w porządku całkowitym.

 

Moje rady

zwróć uwagę na:

-silnik:

*ma palić na zimno i ciepło bez problemu.

*Wskazówka obrotów ma jak najmniej falować!

*Wskaźnik temperatury ma stać na baczność, względnie lekko wychylony w lewo.

*Auto ma się wkręcać na jałowym do odcinki(okolice 6000 obr).

*podczas jazdy ma swobodnie wchodzić na obroty i dokręcać się ładnie- od 3500 obr czuć,że M40 ładnie przyspiesza i tak ma być.

*zwróć uwagę na stan paska klinowego, kabli zapłonowych, szukaj wycieków etc etc.

*cykanie zaworów będzie raczej oczywiste. Nie przejmuj się nim o ile auto wchodzi na obroty.

*pasek wymieniamy co 40kkm.

*zapytaj jaki zalewa olej. Najlepiej,żeby był to półsyntetyk,ale raczej będzie przeklęty minerał. Olej zmieniamy co 10kkm.

*Dobrze obejrzyj okolicę wentylatora chłodnicy, jeśli zobaczysz że jest zaspawany na stałe i przy dodawaniu gazu wyje - odpuść,albo starguj kolejne 250zł na nowe VISCO.

 

-wnętrze:

*zużyty fotel kierowcy to standard.

*zwróć uwagę na to,czy wszystkie wskaźniki zegarów działają prawidłowo, czy wszystkie żarówki się świecą,czy podświetlenie deski rozdzielczej i włącznika świateł działa.

*zadbane wnętrze dobrze świadczy o aucie.

 

-skrznia biegów:

*biegi mają wchodzić gładko i bez luzów oraz nadmiernych oporów.

*praca skrzyni ma być niesłyszalna.

*zwróć uwagę na stan sprzęgła.

 

-hamulce:

*auto ma dobrze hamować,jest to zaletą większości modeli bmw. Pedał hamulca nie może być za miękki.

 

-zawieszenie:

*przejedź się po kocich łbach z otwartą szybą i 20km/h. Będziesz wiedział wszystko o stanie przedniego zawieszenia.

*walenie z tyłu na znacznych nierównościach stanowi o konieczności wymiany tulei tylnej belki - droga zabawa.

*amortyzatory wiesz jak sprawdzić - zrób to!

*zwróć uwagę,czy na płaskiej i twardej nawierzchni auto równo stoi.

 

-dyfer:

*nie ma mowy o jego wyciu,czy wyciekach.

 

-wydech:

*dobry wydech do tanich nie należy,a jazda ze starym przerdzewiałym tłumikiem męczy...wiadomo.

*zwróć uwagę na kolor spalin, nie mogą być niebieskie,ani czarne.Siwy dymek jest dopuszczalny i normalny.

 

*zwróć uwagę czy chłodnica nie cieknie!

 

-blachy:

*ogólna zasada - jak najmniej rdzy. Zwróć uwagę na" nadkola, PROGI, podłogę, okolice wlewu paliwa, podszybie, dolne ranty drzwi. Obczaj okolicę koła zapasowego i podłogę w tamtym rejonie. E30 jeśli nie było uderzone to nie będzie rdzewiało.

 

To chyba w skrócie :twisted2: wszystko.

Życzę udanego i bezproblemowego zakupu swojego E30 z silnikiem M40!

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mattiss

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik M40b16 będzie miał pewnie problemy z hydroregulatorami i będzie klepać - spytaj jakim olejem jest zalany - powinien być półsyntetyk (niektórzy leją minerala dla wyciszenia hydrauliki, ale to pomaga tylko na jakiś czas, a jak klepie i jest mineral, to raczej popychacze mówią już do widznia) - generalnie jednak klepanie w M40 to norma - zwłaszcza na zimnym, więc aż tak strasznie się tym nie przejmuj

 

jak nagrzejesz silnik (wskazówka temperatury do pionu), to rozpędź auto na I i II biegu do odcięcia (na Pb, bo na LPG może nie być odcięcia) - słynne łytytytyty powinno być przy ok. 6250 obr/min - jeśli jest niżej, albo silnik nie dochodzi w ogóle do takich obrotów, to odpuść sobie, bo to oznacza, że wałek się wytarł niemiłosiernie, a naprawa tego silnika jest nieopłacalna ... chyba, że cena auta jest tak okazyjna, że śmiało możesz sobie w razie czego zmienić silnik

 

poza tym jak rozgrzejesz silnik, to pozwól mu pochodzić na wolnych obrotach i posłuchaj (popatrz na obrotomierz) czy obroty nie falują - przyczyn takiego zachowania może być wiele, a niektóre dosyć kosztowne - oczywiście wszystko jest do zrobienia (zwłaszcza, że nie kupujesz nowego auta), ale warto żebyś nie zapłacił za auto do roboty jak za idealnie utrzymany egzemplarz

 

316i i tak nie jest autem wyścigowym (choć moim zdaniem bardzo dobrym jak na pierwsze BMW), więc to, że gaz obniży trochę moc nie ma aż tak dużego znaczenia, a za to co zaoszczędzisz na paliwie przez czas użytkowania śmiało można wydać na lepszy silnik, więc IMO opłaca się mieć gaz w samochodzie, który i tak będziesz eksploatował tylko przez jakiś czas (niedługo zechcesz coś mocniejszego, ale nie spiesz się - wiele mocnych BMW skończyło owinięte na drzewach, czy innych słupach - moc trzeba najpierw ogarnąć)

 

reszta, to jak w przypadku każdego auta - obejrzyj sobie blachy, numery nadwozia i takie tam

 

jak auto jest gdzieś na allegro, czy innym portalu, to wrzuć link - zawsze ktoś Ci coś podpowie

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno odnośnie paska

jeśli kupisz to auto, to od razu wymień pasek i rolki - chyba, że będziesz pewny, że zostało to zrobione niedawno - kiedyś poleciłbym CI wymianę bez względu na to co powie sprzedawca, ale dziś wymiana paska i rolek, to grubo ponad 100 zł (dokładnie nie wiem, bo dawno nie miałem M40), natomiast zdrowy silnik można kupić za 400-500 zł, więc różnice ni esą już tak drastyczne

 

niektóre instrukcję podają, że wymiana powinna następować co 60 tys km, ale prawdę napisał SlafkoE30 - bezpieczniej jest co 40 - chociażby sam pasek

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Adamation działając w dobrej wierze zachwala auto, które jest rzeźbą co widać na pierwszy rzut oka. Oczywiście są to niuanse niewidoczne dla kogoś kto nie jest maniakiem E30 :mrgreen:

Tak więc,

*auto wygląda na malowane w całości.

*Jest to o ile pamiętam rok 1990,a pas przedni z dokładką ma od wąskiej lampy,czyli z modelu sprzed face-liftingu (1987), co mówi nam,że przodu już raz nie miało. Z przodu tylko zderzak jest taki,jaki ma być... :duh:

*światła przednie również pochodzą z auta sprzed 1988 roku.

*antenę z tyłu ktoś ułamał:/ Sprawdź,czy woda nie zbiera się po tamtej stronie w bagażniku.

*malując auto ktoś pomalował także blendę tablicy rejestracyjnej z tyłu :duh:

*w środku bieda aż piszczy. brak obrotomierza, wyłamany fragment elementu maskującego nad kierownicą, brak zapalniczki i to okropne "coś" nad panelem nawiewu, z prawej :mad2:

 

Ogólnie ideał to nie jest, a raczej kiepsko poskładane auto...

Moim zdaniem odpuść i szukaj dalej,a na pewno znajdziesz coś ładniejszego i godnego uwagi.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.