Skocz do zawartości

540i - pytanie o awaryjnosc silnika.


Just

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Szykuje sie do swapu jakiegos silnika ca 300 KM do E30, bedzie to zabawka na tor i na ulice.

Jedna z opcji jest M62B44, nie wiem tylko jak wyglada odpornosc tego silnika na dlugotrwale wykorzystywanie calej jego mocy co na torze bedzie nieuniknione.

Przegrzewa sie? Cos w nim czesto pada? Na forach amerykanskich, ktore przegladalem ten silnik ma nienajlepsza opinie ale nie znalazlem szczegolow.

Licze na doswiadczenia uzytkownikow 540i, moze znajda sie wsrod was tacy, ktrorzy lubia ostro pocisnac.

Edytowane przez Just

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten motor jest nie do zajeżdżenia i bardzo lubi jak się go kręci. Jedyne, co trzeba sprawdzać, to śruby mocujące pompę oleju oraz nie wolno go przegrzać, czyli trzeba pilnować układu chłodzenia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze kolega powyzej pierwsze co trzeba sprawdzic to sruby pompy oleju!!! jezeli chodzi o chlodzenie to mam wszystko w porzadku i nigdy nie zauwazylem skokow temperatury a wykorzystuje moc tego silnika w pelnym znaczeniu tego slowa i naprawde nie ma lekko,, ogolnie silniki sa bardzo dobre i trwale no ale wiadomo ze trzeba o nie dbac czyli nie lejemy jakiegos lotosa czy tedexa tylko cos z wyzszej polki, ja osobiscie jezdze na 5w50 Mobilka ..... A z tego co slyszalem to te silniki bardzo chetnie wkladaja ludzie do duzych przerobionych terenowek startujacych w rajdach i bardzo sobie je chwala. Juz sobie wyobrazam co ten silnik zrobi z E-30 :norty:

De' sant de' Salvadore

Idąc na śmierć śmieję się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....chyba jak je rozerwie :D........Dobrze ze to nie przedni napęd bo na bank zostrawił byś pasażerów na skrzyzowaniu na kanapie ;D ...

e-30 na moj gust nie jest samochodem przystosowanym pod taki swap..wiadomo jak sie rozchodza przodem...tylem...eh oczywiscie uwielbiam ten samochod ,ale przed wlozeniem trzeba naprawde nieźle poprzerabiać nadwozie żeby wytrzymalo taką moc..Pozdrawiam.sam kiedys mialem e30 super wozek. Przedewszystkim -kielichy , rozpórki :) podejrzewam ze masz duze pojęcie o tym ale tak sobie pozgrzędziłem ;)

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto bedzie budowane od podstaw, rozporki, stablizatory, laczniki itd itp, a jak bedzie potrzeba to buda bedzie obspawana.

Pozostala kwestia silnika, albo S50B32 albo M62B44.

O eksploatacji S50 mozna dowiedziec sie na necie sporo, dlatego interesuja mnie doswiadczenia z "katowaniem" M62. Jesli wytrzyma tyle co S50, to po co przeplacac?

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poszedłbym na całość i wsadził silnik z M5, są stworzone do katowania.

 

Przeszlo mi to przez glowe ale

a) silniki z M5 E39 przed liftem sa niedopracowane, biora olej i sa awaryjne

b) sa za drogie

c) sam dol wazy 160 kilo

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/M5-S62/ECE/L/M/2002/01/mg-11/ill-11_2642/

wiec problem z przeciazonym przodem i zmniejszona trakcja kol napedowych bedzie spotegowany i kunie pojda w dym...

 

Wracajac do tematu, ktos ma jeszcze jakies zle/dobre doswiadczenia z M62 traktowanym sportowo?

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z M5 e34?

 

Zacny pomysl, ale nie porywam sie finansowo na ewentualny remont tego serca, a ze swoje lata by mial to byloby wkrotce bardzo prawdopodobne. Dowiadywalem sie o cene czesci, i taniej wychodzi zajechac ze dwa M62 niz reanimowac S38 ;)

 

Generalnie opcja M62 pojawila sie aby uniknac ladowania sie w M-Power, Nie jestem specjalista od silnikow i nie umialbym wystarczajaco ocenic jego stanu przy kupnie. A ze tych silnikow zazwyczaj nie uzywaja emeryci, ryzyko zonka jest wysokie.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.