Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

Dalszy ciąg mojej walki z obrotami.

 

Warunki: mam założony gaz.

 

Odpalam zawsze na paliwie (gaszę też dopiero po przełączeniu na benzynkę).

Na zimnym niskie obroty (na granicy gaśnięcia), na rogrzanym czasem dobrze, a czasem nie.

Wymienione: aparat, palec, świece. Przewody nie świecą (brak przebicia).

Przy tych niskich obrotach słabo się wkręca (od 1500 obr jest już ok).

Nie strzela etc.

 

Co zauważyłem ?

Po odpaleniu i przejechaniu 200m wyłączyłem silnik (cały czas na Pb). Po ponownym odpaleniu obroty były "normalne" - równe, jak by to było inne auto. Zapodać jakiś rest kompa ?

 

pozdr

Mariusz

 

PS. Dziś po dojechaniu do świateł obroty spadły za nisko i po naciśnięciu gazu już się nie "podniosły". Piłowałem gnojka ze 2 minuty zanim znów (z wielką niechęcią) odpalił. Może jakiś syf w paliwie (zawsze mam paliwa tyle, aby się rezerwa nie zapalała).

Opublikowano
Witajcie!

Dalszy ciąg mojej walki z obrotami.

 

Warunki: mam założony gaz.

 

Odpalam zawsze na paliwie (gaszę też dopiero po przełączeniu na benzynkę).

Na zimnym niskie obroty (na granicy gaśnięcia), na rogrzanym czasem dobrze, a czasem nie.

.....

 

To że rozgrzewasz auto na benzynie - to chronisz membranę reduktora przed przedwczesnym zużyciem.

Instalacja gazowa wymaga ostrzejszej kontroli auta, należy dość często wymieniać świece zapłonowe - nawet co 10tys km. Fachowcy radzą też wymiany kabli co 10-15tys.

Falowanie obrotów może być spowodowane jazdą na niewyregulowanej inst. gazy - powstały błędy w pamięci komputera sterującego silnikiem.

Może to być też usterka silnika krokowego, który jest odpowiedzialny głównie za niskie obroty i skład mieszanki paliwo:powietrze.

Oczywiście przyczyna może być bardzej skomlikowana, lub błacha, jak np. basyfiony filtr powietrza, niedrożna w pełni przepustnica...

Na początek na nocke odepnij akumulator, aby wyzetować komputer, a potem przejeździj min. 200km na samej benzynie i porównaj efekty - może pomoże w jakimś stopniu.

Opublikowano
Witam. Obawiam się, że na gazie drugiej generacji będziesz miał takie jazdy, gdyż instalacje te stosunkowo szybko się rozregulowują, komputer uczy się nowych nastaw, ustawia nowe parametry dla silnika krokowego, przełączasz na benzynę i całkowita zmiana warunków, dlatego tak trudno jest prawidłowo wyregulować gaz. Ja bym szukał przyczyn w silniku krokowym(chyba że masz ASC) i regulacji instalacji gazowej, może być tak, że jest ustawiona pod gaz i nie uwzględnia pracy na benzynie, musisz sobie znaleźć dobrego gazownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.