Skocz do zawartości

E-39 528i Climatronic 2 strefy. Czy tez tak macie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Ponownie.

Chcialbym zadac pytanie do innych uzytkownikow E-39 z climatronikiem 2 strefowym. Otoz kiedy zalaczam sobie tylko nadmuch cieplego powietrza (klima wylaczona) na 16.5 stopnia (skala zaczyna sie od 16 -tu) wentylator na 3-4 kreseczki to grzeje mi bardzo cieple powietrze (silnik nagrzany do normalnej temp pracy) i wydaje mi sie wtedy ze wdmuchiwane powietrze, na ktore przystawiam dlon ma wiecej niz 16.5 stopnia Celsujsza, i gdy sobie jade tak z tym dmuchajacym ciepelkiem po 30-40 minutach jazdy nie jest juz takie cieple jak na poczatku tylko leci juz raczej chlodne i zeby miec nadal cieplo musze ustawic temp na climatroniku na wyzsza, np. 19 stopni po czym znow leci chwile cieple a za jakis czas (kolejne 30 minut) znow chlodne. Czy tez macie tak samo? Czy padl jakis czujnik temperatury wewnetrznej? Dodam ze wentylator sprawny i klima rowniez chlodzi bez zastrzezen. Prosze o jakies sugestie na ten temat. Dzieki i Pozdrawiam!

Opublikowano
To jest normalne, bo układ wykonuje tylko Twoje polecenie... jeśli wsiadasz do samochodu z "wystudzonym" wnętrzem, a rozgrzanym silnikiem, czujnik temperatury climatroniku odbiera informację o konieczności "dogrzania" wnętrza i robi to. Po osiągnięciu nastawionej temperatury zmniejsza grzanie. Jeśłi w takiej sytuacji nastawisz znowu np. 3 stopnie więcej, to układ znowu dąży do zwiększenia temperatury i zaczyna mocniej grzać przez jakiś czas... taki aż komputer stwierdzi, że wystarczy...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Jest dokładnie tak jak thenygoos pisze.

 

Temperatura na wyświetlaczu klimatronika to nie temperatura powietrza, ktore ma wylatywać z nawiewu tylko temperatura jaką ma osiągnąć wnętrze auta. A żeby tą temperaturę osiągnąć, to czasem trzeba podmuchać cieplejszym a czasem chłodniejszym powietrzem, w zależności od warunków.

Opublikowano
piszesz że ustawiasz wentylator na 3 4 kreski, w panelu sterowania masz przycisk auto najlepiej z niego korzystać bo wtedy najszybciej nagrzejesz wnętrze i utrzymujesz stałą temperaturę taką jak sobie ustawisz na wyświetlaczu, wentylator sam dobiera odpowiednią siłę nadmuchu.w instrukcji obsługi sugerują że najlepszy klimat jest przy 22 st.
Opublikowano
Swietnie panowie i tak trzymac! Czyli z moim climatronikiem widac jest wszystko w porzo :cool2: a juz myslalem ze cos niegra. Dziekoweczka i pozdrowka! Zamykamy temat moderatorze.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

czy ktos wie jak w klimatroniku dwu-sterfowym na raz zmienac temperature po lewej i parwe stronie? nie mam na to pomyslu w wiekszosci aut z dwustrefowa klimatyzacja jest tak ze jak zmieniamy temperature po stronie kierowcy to zmienia sie po stronie pasazera ale jak zmieniamy po stronie pasazera to tylko tam sie zmienia

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano
Pokrętło po stronie kierowcy ma funkcję nadrzędną w stosunku do strony pasażera. Można dzięki niemu całkiem wyłączyć grzanie lub załaczyć na maxa.
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

Dzieki za odpowiedz:)

 

rozumiem ze temperatura na wyswietlaczu po stronie pasazera sie nie zmienia?

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.