Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://moto.allegro.pl/item277784308_oryginalny_olej_shell_helix_super_15w_40_tanio_.html

 

już niestety nie mam wyboru, pompa zmieniona, bo była padnięta, ale zawory jak klepały tak klepią dalej, wiec, żeby nie denerwowac się przez zime, postanowiłem zalac swoją betke mineralnym, oczywiscie do czasu, gdy tylko bede miał pieniądze na nowe popychacze, co myslicie o tym oleju ?? :?

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
http://moto.allegro.pl/item277784308_oryginalny_olej_shell_helix_super_15w_40_tanio_.html

 

już niestety nie mam wyboru, pompa zmieniona, bo była padnięta, ale zawory jak klepały tak klepią dalej, wiec, żeby nie denerwowac się przez zime, postanowiłem zalac swoją betke mineralnym, oczywiscie do czasu, gdy tylko bede miał pieniądze na nowe popychacze, co myslicie o tym oleju ?? :?

 

Jeżeli ci zależy na tym aby zarżnać do reszty popychacze i przyspieszyć remont to jak najbardziej :cool2: W innym przypadku zalej 10W40 może być Shella ale oczywiście nie z Allegro.

Opublikowano
a czemu mineralny mialby zarznac popychacze? ja jezdze juz na mineralnym w swoim 520 m20b20 i jest dobrze :)
Opublikowano
a czemu zarżnąc ? jeśli możesz to wytłumacz mi to :? , sporo ludzi leje do silników mineralny olej, po większych przebiegach :? tylko bez tekstów typu bo to bmw, bmw to samochód jak każdy inny, oczywiscie nie porównuje do polonezów czy fiatów
Opublikowano
a czemu zarżnąc ? jeśli możesz to wytłumacz mi to :? , sporo ludzi leje do silników mineralny olej, po większych przebiegach :? tylko bez tekstów typu bo to bmw, bmw to samochód jak każdy inny, oczywiscie nie porównuje do polonezów czy fiatów

 

Tym tropem można iśc w kierunku "Ludzie jedzcie gówno miliony much nie mogą się mylić" :nienie: M50 to już silnik nowej generacji z popychaczami hydraulicznymi wymagający dobrego oleju, to nie to co M20. Do naszej strefy klimatycznej 15W40 zbytnio nie pasuje do tego silnika bo w zimę robi się z niego glut i mija dużo czasu zanim dotrze we wszytskie zakamarki a w lato przy wysokich temperaturach szybko zrywa się w nim film olejowy. A dlaczego w PL ludzie leją mienerala po dużych przebiegach ? No bo zaczyna brać olej, tyle że nikt nie wykosztuje się najpierw na "gęstszy" 10W60 np bo jest drogi tylko odrazu leją minerala i idą po kosztach... Polscy mechanicy są mistrzami, ale w drutowaniu i metodach poprawiania czegoś na chwilę więc radzą ludziom lać mienerala jak zaczyna ubywać oleju.

Opublikowano
to powiedz mi czemu w serwisach, wraz ze wzrostem przebiegu leją coraz gęstszy olej? w wójka octavii jeździ już minerał shella, ma ponad 250 tys przebiegu i jest cały czas serwisowana, też ma hydraulicznie regulowane popychacze, wiec dlaczego w bmw ma on przyniesc tyl szkód ? Octavia jest z 1999
Opublikowano
to powiedz mi czemu w serwisach, wraz ze wzrostem przebiegu leją coraz gęstszy olej? w wójka octavii jeździ już minerał shella, ma ponad 250 tys przebiegu i jest cały czas serwisowana, też ma hydraulicznie regulowane popychacze, wiec dlaczego w bmw ma on przyniesc tyl szkód ? Octavia jest z 1999

 

Bo to jest jakas g..no warta Skoda, mialem kiedys to wiem. Czemu serwisy dobrych marek leją najmniej 10W40? Czemu VW ma teraz takie normy ze musi byc np conajmniej 0W60? Serwis nie jest dla mnie zadnym autorytetem. Pracowałem kiedys więc pamietam jak to wygladało.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
to powiedz mi czemu w serwisach, wraz ze wzrostem przebiegu leją coraz gęstszy olej?

 

W skrócie można powiedzieć tak że zwykła zawodówka nie wystarczy żeby się znać na najnowszych silnikach i niewiem od kiedy przebieg jest wyznacznikiem czegokolwiek w silniku ? Olej dobiera się pod kątem stanu silnika a nie jego przebiegu... Ale to jak zwykle Polska mentalność: "Staaaasiu ile na budziku ma ? 250tyś Oooo Jezusie Nazareński i najświętsza Panienko lej mu minerala ino roz !"

 

w wójka octavii jeździ już minerał shella, ma ponad 250 tys przebiegu i jest cały czas serwisowana, też ma hydraulicznie regulowane popychacze, wiec dlaczego w bmw ma on przyniesc tyl szkód ? Octavia jest z 1999

 

Czyli uważasz że każdy silnik bez różnicy czy to BMW, Ferrari, Opel, Chevrolet czy Łada to taka sama konstrukcja ?

 

Chyba jest lekka różnica w tym do czego był projektowany silnik Octavii (długowieczność, mała awaryjność i spalanie) i silnikiem BMW ( ponad przeciętne osiągi).

 

Serwis nie jest dla mnie zadnym autorytetem. Pracowałem kiedys więc pamietam jak to wygladało.

 

Dokładnie :cool2: .

Opublikowano
a czemu mineralny mialby zarznac popychacze? ja jezdze juz na mineralnym w swoim 520 m20b20 i jest dobrze :)

 

W M20B20 nie masz hydroregulacji - sprawa stukania z powodu jej niedomagania odpada, co nie znaczy (jak wiadomo), że sprawa luzu zaworów jest do zapomnienia - wręcz odwrotnie: regulacja ręczna co 20-25tys km.

 

Tak na marginesie, ja do swojego M20B20 (~260tys) leje semisyntetic (ELF COMPETITION STI 10W40) - i jak zazwyczaj przy okazji tematów "olejowych" widzę, że jestem jedyny, tzn. wszyscy mówią o mineralnym przy M20 i boją się półsyntetyka jak diabeł święconej wody (zresztą coraz częściej także, jak widać, przy M50)

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano (edytowane)
Np CASTROL EDGE FORMULA RS 10W-60, Edge nie jest najtańszym olejem...

 

Jest jeszcze Valvoline 10W60 napewno dostępny w InterCars.

 

Ja na własnej skórze odczułem co się dzieje jak się nie stosuje odpowiedniego oleju do samochodu. Coprawda to Opelek 1,6 16V Ecotec ale... Przy jakiś 100tyś zalali mi przez pomyłkę Catrol 10W40 Magnatec zamiast 5W40 niby żadna różnica nie ? Niby nie tylko obroty na zimnym silniku zaczeły falować a zużycie oleju było takie że na 1000km musiałem dolewać jakieś 0,5 litra :evil: a wcześniej nie brał ani kropli. Już myślałem że poszły pierścienie czy co ale stwierdziłem że najpierw zmienię olej i zobaczę co będzie dalej, wtedy właśnie odkryłem że zalali nie ten olej co mieli. Oczywiście kłócili się ze mną że to żadna różnica a skoro go bierze to zalać coś gęstszego więc wlałem 10W60 Castrol RS a nie jak radzili "fachowcy" minerala... Skutek ? Zero brania oleju przez 15tyś Teraz zalałem z powrotem 10W40 ale już Shella niemam zaufania do Castrola i jest tak że przejechałem 5tyś km zero ubytku oleju wczoraj po 7tyś zaglądam olej na ostatniej kresce :jawdrop: Nie kumam o co chodzi ale zmienię jeszcze raz na Shella i jak znowu będzie ubytek to leję Valvoline`a i koniec.

 

a czemu mineralny mialby zarznac popychacze? ja jezdze juz na mineralnym w swoim 520 m20b20 i jest dobrze :)

 

W M20B20 nie masz hydroregulacji - sprawa stukania z powodu jej niedomagania odpada, co nie znaczy (jak wiadomo), że sprawa luzu zaworów jest do zapomnienia - wręcz odwrotnie: regulacja ręczna co 20-25tys km.

 

Tak na marginesie, ja do swojego M20B20 (~260tys) leje semisyntetic (ELF COMPETITION STI 10W40) - i jak zazwyczaj przy okazji tematów "olejowych" widzę, że jestem jedyny, tzn. wszyscy mówią o mineralnym przy M20 i boją się półsyntetyka jak diabeł święconej wody (zresztą coraz częściej także, jak widać, przy M50)

pozdr.

 

Hehehe nie jesteś jedynym oświeconym w temacie oleju :wink: Też mam M20B20 160tyś przejechane i jeżdżę na 10W40, wcześniej też był lany 10W40 jak nie od początku... No i po prawie 21 latach silniczek trzyma lepiej niż seria - sprawdzone na hamowni :cool2: Jak ktoś woli wierzyć w zabobony to niech leje minerala i się cieszy ja wolę żeby mój samochód trzymał cały czas swoje parametry :mrgreen:

 

Jakby jeszcze ktoś chciał wyciągnąć argumenty swojego mechanika pana Stasia złotej rączki który twierdzi że pół-syntetyk rozpuści nagar i silnik będzie tryskał olejem jak fontanna to proszę sobie spojrzeć jaki mój jest czysty w środku...

 

http://img515.imageshack.us/img515/9213/dsc00354zd8.th.jpg

Edytowane przez MAJSU_WuWuA
Opublikowano
nie porównuje do siebie wszystkich silników, każdy ma inną konstrukcje, jesli możesz to polec mi jakis olej półsyntetyczny gęstszy od 10w40 :?

 

:duh: Ja juz sie poddaje w tej dyskusji... :mad2: "Cześć nr 710" :)

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
sorka, za takie głupie posty, ale mnie kórwi.... bierze, bo sprawdzalismy z innym mechanikiem popychacze i sa wporządku, a klepie jak by stado bocianów siedziało pod maską :? , u kolegi w e30 przstały jak zalał jakis wyciszacz, ale mnie do nieprzekonuje, i wole miec białe na czarnym, a może się okazac, ze wymienie popychacze i bedzie dalej klekotał, a to nie mało kasy kosztuje :?
Opublikowano

Nie zalewaj zadnym g...em.

M20B20 nie masz hydroregulacji - sprawa stukania z powodu jej niedomagania odpada, co nie znaczy (jak wiadomo), że sprawa luzu zaworów jest do zapomnienia - wręcz odwrotnie: regulacja ręczna co 20-25tys km.

Wyreguluj zawory.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
vanos też jest ok, vanos inaczej troche "klekocze" , wszyscy mówią że wina oleju, ale nie chcem wtapiac kasy na zmiane na inny półsyntetyk bo nie wiem czy to cos da :?
Opublikowano
.... Też mam M20B20 160tyś przejechane i jeżdżę na 10W40, wcześniej też był lany 10W40 jak nie od początku... No i po prawie 21 latach silniczek trzyma lepiej niż seria - sprawdzone na hamowni :cool2: Jak ktoś woli wierzyć w zabobony to niech leje minerala i się cieszy ja wolę żeby mój samochód trzymał cały czas swoje parametry :mrgreen: ...

 

No widzisz, chyba ten dzień w kalendarzu kolorem zaznaczę, bo to chyba pierwszy raz kiedy ktoś oprócz mnie mówi o semisynt. w przypadku M20. :)

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano (edytowane)
vanos też jest ok, vanos inaczej troche "klekocze" , wszyscy mówią że wina oleju, ale nie chcem wtapiac kasy na zmiane na inny półsyntetyk bo nie wiem czy to cos da :?

 

A na czym jeździsz teraz i ile km już na tym zrobiłeś ? Z czasem to klekotanie się odezwało czy z dnia na dzień ?

 

No widzisz, chyba ten dzień w kalendarzu kolorem zaznaczę, bo to chyba pierwszy raz kiedy ktoś oprócz mnie mówi o semisynt. w przypadku M20. :)

pozdrawiam

 

Hehe znam parę osób które jeźdżą na 10W40 w M20... Kolega który sportowo eksploatuje swoje B25 śmiga na 10W60 Valvoline`a, silnik żyleta :twisted2:

Edytowane przez MAJSU_WuWuA
Opublikowano
no więc, wczesniej nie wiem jaki był olej, ale nic nie klepało, wszystko było ok, potem pojechałem zmienic olej zaleli mi petro-canada 10w40, niyby dobry olej, rano wsiadam jechac do szkoły, i ... stado bocianów :|

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.