Skocz do zawartości

rozruch tds-a


dobi

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam taki problem w 318tds

mam problemy z zapalaniem jak jest zimny, tzn rozrusznik normalnie kreci ale nie chce zapalic, auto ma kolo 160 tys. (oczywiscie wedlug wskaznikow pewnie ma troche wiecej) i ma napewno nieznaczne przedmuchy do skrzyni, czy to mozliwe ze sie koncza pierscienie ???, moze gdzies jest jakis czujnik ktory powijnien przestawic pompe wczasie rozruchu zimnego silnika lub spadek napiecie na jakims elemencie powodujacy ze pompa dostaje zle informacje albo napiecie, wnioskuje to po tym ze gdy chcialem zobaczyc jak zapali na zaciag to zastarowal praktycznie w momencie wrzucenia 2 i puszczeniu sprzegla, moim zdaniem jesli silnik ma zla kompresje to trzeba bylo by go troche pocholowac zeby zlapal pewna predkosc obrotowa

prosze o pomoc pozdrawiam dobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się kiedyś z opinią, że zdarza się w tds-ach, że rozrusznik zaczyna powoli szwankować w ten sposób, że pobiera zbyt dużo prądu- tak że jemu starcza ale może być zbyt mało np. na pompkę paliwa (lub też jakieś zawory w pompie wtryskowej - nie znam się) i efekt jest taki że kręci spoko ale nie chce odpalić bo nie dostaje paliwa.

Może to coś z tych okolic, skoro na pych rusza bez problemu?

 

:) Oooo widzę, że pisaliśmy z saszą to samo róznocześnie - a więc nie nakłamałem :P

Pozdrawiam

- Sim One -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wymienial ktos moze pierscienie ???

moj tds ma napewno przedmuch, sprubuje wymienic pierscienie, ale nie chcial bym dotykac sie tuleji cylindrowych, wziazku z tym moje pytanie czy wymienic na pierscienie nominalne czy moze juz nadwymiarowe ???, powtarzam nie chcialbym dotykac sie tuleji (nawet nie chce ich honowac)

pozatym czy operacja ustawienia rozrzadu w tds-ie jest skaplikowana ???, bo wedlug mniw demontarz glowicy i odkrecanie korbowodow wiaze sie z przestawieniem rozrzadu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,czy mierzyles cisnienie?Kolega mial ok 20 i palil mu bez problemu,a wydawalo by sie ze to koniec.Moj ma w granicach 26 i jest super a przy walnietym rozruszniku ,ktory niezdradzal objawow zmeczenia kazde palenie bylo ciezkie. Zalozylem rowniez zaworek zwrotny uniwersalny na weza i jest super ,nawet dzisiaj przy -8 odpalil od pierwszego . Wczesniej tez myslalem o pierscieniowaniu ,ale po zmierzeniu cisnienia szukalem czegos innego.Powodzenia i napisz jakie sprezanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem cisnienie sprezania nawet dwa razy za pierwszym razem w boschu za pomoca manometru i bylo kolo 24-25 bar na wszystkich, pozniej jeszcze raz sprawdzalem u znajomego za pomoca indykatora (na calkiem zimnym silniku po nocy na dworze) i na wykresie wyszlo miedzy 26-28 bar, nie wiem ktora proba byla bardziej wiarygodna,

w TIS napisali ze cisnienie powinno byc wyzsze od 22bar, dla pewnosci sprawdze ten rozrusznik,

jak zapalalem go na zaciag to wlasnie wydalo mi sie dziwne ze zapalil zaraz po puszczeniu sprzegla, a tak jak probowalem na rozrusznik to silnik niby krecil normalnie ale nie chcial zapalic

w razie jeszcze jakis innych spostrzezen prosze o kontakt

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych autach na przykładzie mercedes-ów z common-raily :!: W instruk. użytkowania jest napisane że auto lepiej jest zapalić na linke niż na rozrusznik ale do 500m :!:

 

Mnie zawsze uczono by unikać holowania a szczególnie dizzlii.Mozna posadzić pasek lub łańcuch :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
W niektórych autach na przykładzie mercedes-ów z common-raily :!: W instruk. użytkowania jest napisane że auto lepiej jest zapalić na linke niż na rozrusznik ale do 500m :!:

 

Mnie zawsze uczono by unikać holowania a szczególnie dizzlii.Mozna posadzić pasek lub łańcuch :roll:

Chyba coś pomyliłeś :)

Holować diesle można. Nie można za to holować samochodów z automatem jak Twój... :)

Słyszałem za to że podobno lepiej nie odpalać samochodu na pych czy podczas holowania bo wtedy można zerwać pasek. Ale samo holowanie niczemu nie szkodzi.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a najlepiej to zaloz sobie zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym

Delikatnie się podepne... dzwoniłem w kilka miejsc i albo już nie mają (przestali sprowadzać do sklepu) ale nigdy nie mieli zaworków zwrotnych :x

Gdzie tego cholerstwa szukać? W jakich sklepach?

W Norauto nie pytałem... mogą to mieć?

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
a najlepiej to zaloz sobie zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym

Delikatnie się podepne... dzwoniłem w kilka miejsc i albo już nie mają (przestali sprowadzać do sklepu) ale nigdy nie mieli zaworków zwrotnych :x

Gdzie tego cholerstwa szukać? W jakich sklepach?

W Norauto nie pytałem... mogą to mieć?

 

W Swidnicy, Diesel Service 50 km od Wrocławia. Z zalożeniem zaplaciłem cos ok. 100 zl.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.