Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam BMW e46 318 (1.9 118 KM). Jak wiadomo pocisk to nie jest i "zaczyna w miarę jeździć" przy ok 4000 obrotów. Czy kręcenie go do powiedzmy 4500 obrotów to już żyłowanie silnika? Czy mogę go uszkodzić przez taką eksploatację?
Opublikowano

Moim zdaniem nie - można wykorzystywać pełen zakres obrotów przewidziany przez konstruktora silnika.

 

4500 to wcale nie aż tyle - odcięcie zapłonu jest dużo dalej .

Opublikowano

Nie uszkodzisz silnika krecac na 4500 obr. Silnik najlepiej pracuje w przedziale obrotow: od obrotow gdzie silnik osiaga max moment obrotowy - do obrotow gdy silnik osiaga max moc.

Nie ma natomiast sensu krecic powyzej obrotow gdzie silnik osiaga max moc, bo z technicznego pkt widzenia nic wiecej to nie da.

Opublikowano
Do póki nie kręcisz go do 4500 na zimnym to jest ok. Max moment masz chyba koło 5300-5500 obrótów i jeśli wtedy zmienisz bieg to będziesz miał najlepsze przełożenie. Tylko nie ciągnij silnika do 5500 na każdym biegu bo to już będzie katowanie.
Opublikowano

no przy silnikach sześciocylindrowych które są dużo lepiej wyważone faktycznie można jechać do odcięcia. W przypadku silników czterocylindrowych wydaje mi się iż wysokie obroty oznaczają wibracje na wale korbowym, mimo że powinny tam być preciwwagi, to jednak nie ma siły by nie przenosiły się na resztę...

 

Choć to BMW, to fizyki się nie przeskoczy, i jakbym ja miał 4 gary, to bym nie kręcił za często powyżej 4500 :mrgreen:

Opublikowano
Kazdy silnik czy to R4 czy R6 czy nawet V12 musi byc idealnie wywazony bo inaczej minimalna masa niewywazenia przy predkosci obrotowej rzedu kilku tysiecy sprawilaby ze silnik polecialby nam w kosmos :) Radze sobie policzyc ze wzoru na sile odsrodkowa F=m*V2/R i wszystko stanie sie jasne :) Najlepiej jest wyczuc silnik i tak nim jezdzic. Warto znac kiedy ma najlepszy moment i moc, odraz czuc krecenie do ilu obrotow wnosi cos pozytywnego w nasza dynamike. A wiadomo ze ciegle jezdzenie do 4-5 tysiecy bardziej obciaza silnik niz spokojna jazda ale niekiedy trzeba tak krecic a nawet bardziej i nie ma co z tego tytulu miec wyrzutow sumienia :) Pozrawiam!
Opublikowano
A wiadomo ze ciegle jezdzenie do 4-5 tysiecy bardziej obciaza silnik niz spokojna jazda ale niekiedy trzeba tak krecic a nawet bardziej i nie ma co z tego tytulu miec wyrzutow sumienia :) Pozrawiam!

 

No i tutaj warto wspomnieć, że M40 może nie ale M42/44 uwielbiają wysokie obroty :dance:

 

Choć to BMW, to fizyki się nie przeskoczy, i jakbym ja miał 4 gary, to bym nie kręcił za często powyżej 4500 :mrgreen:

 

Chyba że to 5 bieg? :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.