Skocz do zawartości

Jak powinny byc zamontowane tuleje wahacza E36


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć wam mam pytanie posiadam BMW E36 z 92 roku 2.0 150 KM sedan. Ostatnio wymieniałem tuleje gumowe wahacza przedniego. Przed wymiana miałem problem takiego typu ze przy prędkości 80-100km/h drgała mi kierownica przy hamowaniu też. Po wymianie tych tulei kierownica drga tylko podczas hamowania i to w zakresie prędkości 80-120 jak wcisnę lekko pedał hamulca to dość mocno drga, natomiast przy prędkość 140-160 nie czuć tego drgania. Moje pytanie jak powinny być zamontowane te tuleje gumowe wahacza bo stare siedziały jedna inaczej druga inaczej. Na nowych tulejach zauważyłem że są jakieś strzałki do czego je dopasować?? Czy gdzieś na obudowie tej co w nią się wciska tuleje jest jakiś znak?? A i jeszcze jedno jak samochód stoi na asfalcie ( na równym ) zaciągnę ręczny hamulec i stanę przed samochodem i naciskam na kolo nogą to widać że koło rusza się trochę do tyłu, jest wyczuwalny lekki luz dzieje się tak z jednej i drugiej strony oczywiście z przodu. Może ktoś ma jakieś foto jak one powinny być ustawione te tuleje Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Opublikowano
Cześć wam mam pytanie posiadam BMW E36 z 92 roku 2.0 150 KM sedan. Ostatnio wymieniałem tuleje gumowe wahacza przedniego. Przed wymiana miałem problem takiego typu ze przy prędkości 80-100km/h drgała mi kierownica przy hamowaniu też. Po wymianie tych tulei kierownica drga tylko podczas hamowania i to w zakresie prędkości 80-120 jak wcisnę lekko pedał hamulca to dość mocno drga, natomiast przy prędkość 140-160 nie czuć tego drgania. Moje pytanie jak powinny być zamontowane te tuleje gumowe wahacza bo stare siedziały jedna inaczej druga inaczej. Na nowych tulejach zauważyłem że są jakieś strzałki do czego je dopasować?? Czy gdzieś na obudowie tej co w nią się wciska tuleje jest jakiś znak?? A i jeszcze jedno jak samochód stoi na asfalcie ( na równym ) zaciągnę ręczny hamulec i stanę przed samochodem i naciskam na kolo nogą to widać że koło rusza się trochę do tyłu, jest wyczuwalny lekki luz dzieje się tak z jednej i drugiej strony oczywiście z przodu. Może ktoś ma jakieś foto jak one powinny być ustawione te tuleje Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc

 

zobacz tu..znak na tulei- do znaku na obudowie..http://moto.allegro.pl/item277480905_tuleja_tuleje_wahacza_bmw_e30_e36_nowa_germany_ss.html

Opublikowano
„zbigniewst” z tego co wysłałeś to dalej nie wiem jak powinny być ustawione bo wysłałeś mi sama tuleje ale gdzie na obudowie znajduje się ten punkt i jak on wygląda??
Opublikowano
„zbigniewst” z tego co wysłałeś to dalej nie wiem jak powinny być ustawione bo wysłałeś mi sama tuleje ale gdzie na obudowie znajduje się ten punkt i jak on wygląda??

 

znak powinien byc na obudowie....szukalem na alegro zeby ci pokazac ale slabo widoczne sa zdjecia...ja cos lepszego znajde to wysle a co do hamowania to moze masz tarcze krzywe :?:

Opublikowano (edytowane)
Też się zastanawiałem nad tarczami tylko co najgorsze że przy wyższej prędkości nie czuć drgań jutro poprzekładam opony może to ich wina bo myślę że jak tarcze krzywe to przy 140km/h powinny tak samo się odzywać a to dopiero jak dojdzie do 120km/h to zaczyna drgać. A na tej obudowie to jest znak taki jakby kwadracik nalany?? I on jest tylko z jednej strony na krawędzi obudowy nalany nie z tej co są śruby tylko naprzeciw ?? I co z tym kołem ze one jak ruszam nogą to się porusza do tylu tak już jest w tym samochodzie czy gdzieś szukać wady?? Edytowane przez dj_mlody12
Opublikowano
Opublikowano
Ok. to raczej dobrze je założyłem. Miałem wcześniej jedną od strony kierowcy dobrze założoną a druga o 90 stopni okręconą i z stad moje pytania. Tylko zastanawiam się na tym dlaczego te kolo się rusza czy BMW już tak jest zrobione przez te tuleje ze one maja lekki luz czy cos dale mam nie tak ???
Opublikowano
Ok. to raczej dobrze je założyłem. Miałem wcześniej jedną od strony kierowcy dobrze założoną a druga o 180 stopni okręconą i z stad moje pytania. Tylko zastanawiam się na tym dlaczego te kolo się rusza czy BMW już tak jest zrobione przez te tuleje ze one maja lekki luz czy cos dale mam nie tak ???

 

jak masz dobrej firmy tuleje to nie powinno byc duzego luzu...lekki bedzie bo guma pracuje na boki :norty:

Opublikowano
........ jeszcze jedno jak samochód stoi na asfalcie ( na równym ) zaciągnę ręczny hamulec i stanę przed samochodem i naciskam na kolo nogą to widać że koło rusza się trochę do tyłu.........

 

I tak ma być - taki objaw jest jak najbardziej prawidłowy.

Jak byś stanął z przodu i kopnał w koło od czoła to bedzie się ruszać jeszcze bardziej. Taka jest budowa tego zawieszenia.

Opublikowano
tuleje powinny być zamontowane tak aby strzałki były skierowane do siebie --> <--

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.