Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakis czas temu szukalem rowniesz auta, chcialem kupic 328 ew 323.

Przeczytalem sporo postow w ktorych mozna bylo przeczytac ze 328 pali 9 a 323 8,5, he he i to prawdatylko trzeba zaznaczyc w jakich warunkach.

W chwili obecnej mam 323 m52b25 1996 coupe w pelnym M-techniku.

Co do zuzycia paliwa to jest tak:

- 7,63 l/100 km srednia na trasie Racibórz - Jarocin przez A4, Wrocław, Trzebnice, jazda 80 - 100 km/h, na autostradzie max 150, przecietnie 110-130 km/h, do tego przeprawa przez Wrocław w godzinach szczytu

- powyzej 12 ( nawet do 15) eksploatujac auto na krotkich trasach do 5 km, z długimi przerwami miedzy jazdą ( woda w chłodnicy ma czas zeby wystygnąc), duzo zalezy kiedy wlaczy sie ogrzewanie w aucie.

- 9 litrow normalna jazda ( w sessie jezdzenia BMW ) miasto + strefa podmiejska, tak spada zuzycie paliwa kiedy to nie nagrzewamy auta za kazdym razem gdy ruszamy z postoju

Osiągi:

v-max > 220 km/h

z wyprzedzaniem nie ma zadnego problemu, mieszcze sie w kazda luke gdzie 100 konnym autem bym sie nie wcisnął,

jednak jakos nie czuje tej mocy, podobno jest spora a jednak nie czuje tego wcisniecia w fotel, w 328 pewnie jest troche lepiej w tym aspekcie.

Inne zalety

auto jest strasznie ciche, silnik zaczyna byc slychac dopiero od 4 tys obr na min,

odpowiadajac na pytanie autora postu m52b25 jest bardzo udanym silnikiem i ogolnie warto sobie cos takiego sprawic

Opublikowano

Panowie mimo takich samych samochodów jedno auto drugiemu nie równe. Mam M50 320 i juz drugą M52 323i

 

Osobiście jakbym miał wybór to wybrał 328 uważam ze są bardziej odporne na przegrzanie od 323i i bardziej dynamicznie ale naprawdę 323i tak strasznie nie odbiega od niej.

 

Co do spalania mogę coś powiedzieć na ten temat. Bardzo liczy sie stan techniczny i przebieg. Nawet sondy lambda działające "sprawnie" (nie pokazujące błedów) potrafią oszukiwać i zwiekszać spalanie. żywotność ich jest do 160 tys i nawet jak działa to działa źle (zbyt powolne przesyłanie informacji. Moje auta maja idealną i równą kompresje zero wycieków zawsze zmieniony olej, świece filtry i sondy. Dlatego mogę porównywać te dwa modele do siebie. Osobiście jak komuś nie zależy na osiągach to powiem ze 320 w M50 o ile jest jak zegareczek daje tez wiele frajdy tylko znaleźć taką to problem. moja dwa lata temu była sprowadzona z Niemiec od pierwszego własciela rocznik 91 ale to nieprawdopodobne w jakim jest stanie.

 

Więc tak obydwa auta które teraz mam 320 (m50) i 323i (m52) sa w idealnym stanie technicznym. Tyle pieniędzy ile w nie wkładam nie może inaczej sie odpłacać.

 

Spalanie ich jest identyczne +/- 0,5 litra. Spokojna jazda na trasie 8,2-8,5 litra, vmax trasa 10,5 litra, miasto 10-12 litrów, oczywiście w 323i da sie zejść nawet na 6,9 litra w trasie, ale kto sie będzie ciągnął z prędkością 90 km/h i to stałą tak sie nie da. Kiedyś dla celów testowych jechałem trasą 90km/h starając sie nie zmieniać prędkości (teren płaski) bez hamowania i przyspieszania i da sie zejsc niżej 7 litrów ale to nie jazda i nie można brać tego pod uwagę, realne spalanie jest takie jak napisałem wyżej. Jednak 323i ma dużo lepszego kopa niz 320i. W prawdzie ma zmienione mapy ale to istna rakieta nie mogel sie przyzwyczaić do jej mocy cały czas mnie zaskakuje.

 

Z tego co sie orientuje starsze M50 325i ma więcej koni ale trochę słabszy moment i waga silnika powodują ze idą łeb w łeb z 323i tyle ze od prędkości 140km/h 325i delikatnie zaczyna ucieka 323i jednak więcej koni pokazuje swoje ale różnicą znikoma.

 

 

Co do ilości 323i i 328i w Polsce sprawa jest prosta. Nie jest ich mniej ze względu na produkcje, tylko na cenę która jeszcze jest dosyć wysoka (produkowane od 95 roku no i jednak za pojemność większą trzeba więcej zapłacić a to już samo za siebie mówi), a ponadto plotki cały czas mówią ze BMW jest paliwożerne i do 320 to juz max pojemność bo dalej to smok a to bzdura totalna. Dlatego nie ma ich zbyt wiele. 325 tez nie jest tak duzo bo wyraznie mniej niż 316 318 i 320 ale wiadomo więcej ich niż 323i i 328 bo cena jest niższa (rocznik robi swoje)

Opublikowano

(...)

Co do spalania mogę coś powiedzieć na ten temat. Bardzo liczy sie stan techniczny i przebieg. Nawet sondy lambda działające "sprawnie" (nie pokazujące błedów) potrafią oszukiwać i zwiekszać spalanie. żywotność ich jest do 160 tys i nawet jak działa to działa źle (zbyt powolne przesyłanie informacji. Moje auta maja idealną i równą kompresje zero wycieków zawsze zmieniony olej, świece filtry i sondy. Dlatego mogę porównywać te dwa modele do siebie. Osobiście jak komuś nie zależy na osiągach to powiem ze 320 w M50 o ile jest jak zegareczek daje tez wiele frajdy tylko znaleźć taką to problem. moja dwa lata temu była sprowadzona z Niemiec od pierwszego własciela rocznik 91 ale to nieprawdopodobne w jakim jest stanie.

 

Więc tak obydwa auta które teraz mam 320 (m50) i 323i (m52) sa w idealnym stanie technicznym. Tyle pieniędzy ile w nie wkładam nie może inaczej sie odpłacać.

 

Spalanie ich jest identyczne +/- 0,5 litra. Spokojna jazda na trasie 8,2-8,5 litra, vmax trasa 10,5 litra, miasto 10-12 litrów, oczywiście w 323i da sie zejść nawet na 6,9 litra w trasie, ale kto sie będzie ciągnął z prędkością 90 km/h i to stałą tak sie nie da. Kiedyś dla celów testowych jechałem trasą 90km/h starając sie nie zmieniać prędkości (teren płaski) bez hamowania i przyspieszania i da sie zejsc niżej 7 litrów ale to nie jazda i nie można brać tego pod uwagę, realne spalanie jest takie jak napisałem wyżej. Jednak 323i ma dużo lepszego kopa niz 320i. W prawdzie ma zmienione mapy ale to istna rakieta nie mogel sie przyzwyczaić do jej mocy cały czas mnie zaskakuje.

 

(...)

 

kolega podal tutaj wiele interesujacych faktów ( chyba kupie sobie nowe sondy :8) ) tylko ze brakuje mi tu wypowiedzi na temat jezdzenia autem na krotkich odcinkach i w dodatku z duzymi przerwami, czekam na opis doswiadczen innych uzytkownikow m52

Opublikowano
a ja teraz bym wtrynil 3.0 z e46 podlaczyl jednego vanosa a dugiego odlaczyl zrobil mapy tiuningowe max i wydusil z 260 kM ale to juz za puzno i wtedy to by jechalo . chyba ze bym znalazl korbowod od hamana od 3.3 i wtedy to by byla frajda ,
Opublikowano
ja mam takie pomysly ze nieraz sie ich boje a zona dawno mnie wyklela z rodziny bo zamiast jej kopic jakies precjozo ( brylanciki) to ja nabywan komplet opon cieszac sie jak glop i siedzac przynich jak by to byl oltarz a jak urwe nastepna sekunde do paki radosc trwa caly miesiac dopoki motorem mnie nie objedzie .
Opublikowano

pierwsza sprawa RafiRud "technicznie" lepsze nie znaczy "technologicznie "

druga na początku napisane było coś w stylu : " 323i jest tak mało bo są nowsze"

a w temacie napisane wyraznie " co wybrac 323 czy 328" a wy wywalacie tekst no... 323i jest mniej bo są one nowsze ...

dlatego napisałem ze M52 to M52 !!! jest i w 323i jak i 328i tylko jeden model jest bardziej popularny a drugi nie !!!

RafiRud czytaj czytaj czytaj uwaznie zanim do kogoś wyjedziesz z pretensjami

aha i tak w ramach formalnosci jeżeli tak dbasz co kto wnosi na forum to małe pouczenie do Ciebie

- nie pisz 2 postów ... jeden pod drugim

- sprawy dotyczące sprzedazy auta załatwiaj na privie a nie w temacie dotyczącym czego innego

Ale tak czy siak to Pozdro dla Ciebie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.