Skocz do zawartości

PB95 a PB98 - oszczedza silnik czy bez roznicy ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tak prawde mowiac wiekszosc samochodow a napewno niemieckie sa przystosowane do zasilania paliwem o liczbie oktanow 91 a na amerykanski rynek ta liczba jest jeszcze mniejsza z tego co sie dowiadywalem to i BMW mercedes audi moga byc zailane paliwem 91

 

No to prawda u mnie na klapce od wlewu paliwa napisane jest 91-98BP

Opublikowano

Z moich doświadczeń wynika, iz jest różnica pomiedzy paliwami na rożnych stacjach, swego czasu tankowałem 98 na orlenie do swojego motocykla(honda VF 1000, 135 KM z 1 litra pojemności, na gaźnikach podciśnieniowych) i silnik nie pracował równo, wolne obroty były niestabilne, dopiero jak wlałem na statoilu ich

"lepszej" 98 wyraźnie poprawiła sie kultura pracy silnika, wzrosła też odczuwalnie jego moc. Ale jest to silnik wysilony.

W naszych silnikach róźnica w mocy bedzie znikoma(przy takim wysileniu motoru nie ma problemów z zapewnieniem właściwych warunków spalania), więc można, oczywiście lać 98 zamiast 95, ale nie spowoduje to poważnych oszczędności, dlatego że oprócz przyspieszenia zapłonu, w silnikach przystosowanych do paliwa 98, podnosi się tez stopień sprężania, co ma dużo większy wpływ na sprawność silnika niż przyspieszanie zapłonu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Katanos i Mariusz 827 dostaja po ostrzezeniu za przeklinanie. Czy naprawde macie tak ograniczony slownik, ze nie mozecie kilku slow napisac bez przeklenstw :duh:
Moderator
Opublikowano
Katanos i Mariusz 827 dostaja po ostrzezeniu za przeklinanie. Czy naprawde macie tak ograniczony slownik, ze nie mozecie kilku slow napisac bez przeklenstw :duh:

 

Ja użyłem tego jako źródła ekpresji, ale przyjmuję to ostrzeżenie z pokorą.

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
któryś zbiornik z kolei leje 98 (neste) i odnoszę wrazenie że auto jest słabsze na wyższych obrotach . Ja nie wiem co mam o tym mysleć ...
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
Po dieslach mi został nawyk jezady na Ultimate BP... Tam to dzialalo, i to bez kitu. Ale po przeczytaniu wszystkich tych wypowiedzi postanowilem zrobic maly test i przy nastepnej okazji przejsc na PB95 (tez BP, to tak z lojalnosci co do marki). Az jestem ciekaw czy cos zauwaze. Choc jeszcze w E 32 faktycznie kiedys z biedy zalalem 95 i czulem, ze lepiej idzie. Tylko, czy przy naszej (nie chce dostac ostrzezenia, wiec sie powstrzymam od ekspresji :lol: ) jakosci paliwa i nierownych jego parametrach miedzy stacjami i dostawami mozna w sumie cos z penoscia powiedziec?
(OO=[][]=OO)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
(nie chce dostac ostrzezenia, wiec sie powstrzymam od ekspresji :lol: )

 

Chwalic, chwalic :cool2:

Moderator
Opublikowano (edytowane)

Witam :)

 

Różnica pomiędzy benzyną z niską a wysoką liczbą oktanową:

 

- im wyższa liczba oktanowa tym MNIEJSZA wartość energetyczna 1 L benzyny

- im wyższa liczba oktanowa tym "ŁAGODNIEJ" następuje spalanie w cylindrze

 

PODSUMOWUJĄC

 

- aby uzyskać tyle samo energii musimy spalić więcej benzyny 98 niż 95

- silnik pracuje bardziej równo i "jedwabnie" na paliwie 98 niż na 95 gdyż spalanie paliwa 98 zachodzi "łagodniej"

- jeżeli tankujemy paliwo o wyższej liczbie oktanów niż przewiduje fabryka nie zaszkodzimy silnikowi jedynie spalanie będzie większe (wynika to z właściwości energetycznych)

- jeżeli tankujemy paliwo o niższej liczbie oktanów niż przewiduje fabryka to silnik może nierówno pracować, stracić moc, elastyczność.

 

Proszę zauważcie :doh: :doh: :doh: np. takie Niemcy i Dania o wiele bogatsze państwa gdzie auta są o wiele młodsze jako standardowe paliwo mają Pb 91 :dance: :dance: :dance:

 

Pozdrawiam, Vikingb.

Edytowane przez Vikingb
Opublikowano

Wlasnie zalalem na BP 95 okt. I czekam kiedy to sie spali w cholere by wrocic do Ultimate 98. Teoria teorią, a auto sie nie zbiera i nie chodzi jak chodzilo. Albo to te uszlachetniacze mityczne, albo efekt placebo, albo... no wlasnie, moze jednak Ultimate 98 jest lepszym paliwem? Zobaczymy jak spalanie, we wtorek ruszem w trase i dam znac.

 

O przyroscie mocy to na pewno nie moge powiedziec :cry:

(OO=[][]=OO)
Opublikowano
Wlasnie zalalem na BP 95 okt. I czekam kiedy to sie spali w cholere by wrocic do Ultimate 98. Teoria teorią, a auto sie nie zbiera i nie chodzi jak chodzilo. Albo to te uszlachetniacze mityczne, albo efekt placebo, albo... no wlasnie, moze jednak Ultimate 98 jest lepszym paliwem? Zobaczymy jak spalanie, we wtorek ruszem w trase i dam znac.

 

O przyroscie mocy to na pewno nie moge powiedziec :cry:

 

 

No właśnie ... :lol: :lol: :lol:

 

W Polsce dlatego tak jest gdyż jakość polskiego paliwa jest :duh: :duh: :duh: .... do du...y i auto czasami na Pb 95 nie chce jechać :duh: :duh: :duh:

 

Pozdrawiam, Vikingb.

Opublikowano

Ponoc by miec te 95 trzeba lac 98, a lejac 98 mamy okolo 90-91... moze cos w tym jest. Pamietam, jak w 740 zalalem na Pretrochmi pod Wrockiem caly bak. I jak sie zdziwilem, ze nubiry pod gorke nie moglem wyprzedzic. Kilka dni pozniej przeczytalem w gazecie, ze kontrola jakosci wykazala, ze jest to stacja oszustow... nie tylko oktany nie graly. ale i liczniki mieli przekrecone. Z drugiej strony kiedys w Ostrodzie zalalem 95... i oniemialem z zachwytu, bo obroty rosły i rosły i oporów zadnych nie bylo! A na dieslu roznice sa jeszcze wieksze. I nie ma reguly co i gdzie lac, po prostu jes jak sie trafi.

 

Zakladam, ze do testow w mediach bylo dostepne paliwo trzymajace normy. A my takiej pewnosci nie mnamy.

(OO=[][]=OO)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.