Skocz do zawartości

buja samochodem na wolnych obrotach, ogrzewanie no i audio


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. witam wszystkich. jestem swiezym posiiadaczem BMW 520 24V z93 roku i mam problem... otoz samochedm "kołysze" na wolnych obortach. bylem u mechanika, podlaczal pod komputer i wykrylo mu 2 bledy ktorych komputer nie rozpoznal (pisalo UNKNOWN). auto pali na wszystkie 6 cylindrow tylko na wolnych obrotach cale chodzi na boki, oborty utrzymuja sie w okolicy 700. mechanik sparwdzal swiece i widac po nich ze nie chodzil na nich dlugo, spalanie ladne widac po swiecach. jedna cewka na swiecy jest nie oryginalna inna niz pozostale, pewnie we wczesniejszych latach nawalila... pomozcie co tomoze byc??

 

2. aha i jeszcze jedna inna sprawa, odnosnie ogrzewania w aucie... w aucie nie jest za cieplo mimo iz mam ustawione grzanie na full... leci letnie powietrze, bardzo slabo cieple chociaz nie wiem ile bym jechal to cieplo jest male... czasem nawet czuje ze leci cieple przez chwile a za moment juz ssie oziebia i tak wlasnie skacze...

 

3. i prosilbym o shcemat lub opis kabli do audio... ktory to plus, minus, po stacyjce, no i glosniki i co tam jeszce jest...

 

z gory dzieki za pomoc.[/code]

Opublikowano

za wolne obroty odpowiada silnik krokowy

a co do ogrzewania to lepiej za wczasu wszystko posprawdzaj by się nie okazało że auto było specjalnie przygotowane na sprzedaż (np. wyjęty termostat)

Opublikowano

co do audio lepiej kup przejściówke z BMW na ISO jeśli oczywiście masz org.kostkę BMW jeśli masz same kable BRĄZOWY (gruby) MASA- CZERWONY i FIOLETOWY(grube) PLUS + z tym że jeden po stacyjce a drugi stały(sprawdż prubówką i podłącz po stały) biały to wzm ant.??????????? chyba nie pamiętam, a pozostałe "skręcane" to głośniki niebieskie chyba prawa strona przód i tył treba sprawdzić a żółte lewa też sprawdż przód i tył.

ZANIM PODłąCZYSZ JAKIEKOLWIEK KABLE SPRAWDż 2 RAZY JEśLI NIE JESTEś PEWIEN !!!!!!

www.bmw-wgr.pl stowarzyszenie miłośników BMW- Grójec i okolice
Opublikowano

Witam,

jak buja autem na wolnych to znaczy, ze silnik nie rowno chodzi - > zaplon i elementy

popatrzyl bym tez na poduszki pod silnikiem

 

Co do letniego powietrza to jest kilka opcji

-brak/uszkodzony termostat

-uszkodzone zaworki

-uszkodzone pokretla

Ja zaczalbym szukac od ukladu chlodzenia, auto Ci sie wogole dogrzewa? Wskazowka od temperatury ma stac pionowo po przejechaniu ok 5-10 km. Jak jest w polozeniu "\" to znaczy, ze niedogrzane.

Opublikowano

no wiec tak, co do audio to juz sobie poradzilem :) wszytsko chodzi (nie mialem kostki, tylko po kablach).

 

co do grzania, no to wskazowoka nigdy ni estoi pionowo, prawie zawsze jest tak przy dole, zadko kiesy si epodniesie... czyli tak jak piszesz "auto sie nei dogrzewa", to co z tym zrobic??

 

co do bujamaio autem, to jezce nic nie udalo mi sie zrobic...

Opublikowano

wymienic termostat + plyn, odpowietrzyc auto i cieszyc sie z cieplego powietrza i dogrzanego silnika

 

pozdro

Opublikowano
wymienic termostat + plyn, odpowietrzyc auto i cieszyc sie z cieplego powietrza i dogrzanego silnika

 

pozdro

 

Hmm... Odpowietrzyć to może układ chłodzenia silnika, a nie auto :D ???

 

A co do braku grzania, o ile wskazówka trzyma piona, może być nieodpowietrzony układ chłodzenia. Niech ten ktoś kto będzie Ci go odpowietrzał nastawi temperaturę na maxa, w przeciwnym przypadku "zawory", które sterują przepływem wody przez nagrzewnicę będą przymknięte i nie wygoni się powietrza z nagrzewnicy... Wtedy efekt jest taki jak mówisz...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Ciekawe nigdy jeszcze nie słyszałem, żeby zapowietrzony układ powodował niedogrzanie silnika, wręcz przeciwnie, objawem zapowietrzenia jest przegrzewanie się silnika. Mi to wygląda na brak termostatu, albo zaciął się w pozycji otwartej. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
wymienic termostat + plyn, odpowietrzyc auto i cieszyc sie z cieplego powietrza i dogrzanego silnika

 

pozdro

 

Hmm... Odpowietrzyć to może układ chłodzenia silnika, a nie auto :D ???

 

no comment :cool2:

Opublikowano

Co do ogrzewania to tak jak koledzy wspomnieli sprawdz czy dziala termostat pozniej sprawdz czy nie ma nawet najmniejszego wycieku z wezy badz chlodnicy bo w tym momencie bedzie sie uklad zapowietrzal a jak juz bedzie wsio sprawdzone to musi byc bardzo dobrze odpowietrzone nie na sztuke tylko jak nie wiesz jak to zrobic to jedz do fachowca ktory sie zna na bmw nie do jakis popaprancow ktorzy ci powiedza ze juz jest odpowietrzone BMW ma skomplikowane odpowietrzenie i jak tylko zle odpowietrzysz to bedzie lecialo letnie powietrze.

Pozdrawiam

Opublikowano
Odpowietrzasz przede wszystkim na 4tym biegu nawiewów i przy rozkreconym na maksa grzaniu obu pokreteł. Odpowietrznik znajduje sie przy chłodnicy oraz na obudowie termostau lub w jego okolicy..
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Odpowietrzasz przede wszystkim na 4tym biegu nawiewów i przy rozkreconym na maksa grzaniu obu pokreteł. Odpowietrznik znajduje sie przy chłodnicy oraz na obudowie termostau lub w jego okolicy..

 

czyżby kolega Wojtek? :lol:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Odpowietrzasz przede wszystkim na 4tym biegu nawiewów i przy rozkreconym na maksa grzaniu obu pokreteł. Odpowietrznik znajduje sie przy chłodnicy oraz na obudowie termostau lub w jego okolicy..

 

czyżby kolega Wojtek? :lol:

 

Dokładnie :>

Bandite Motor Wagen
Opublikowano

kupilem termostat, pojechalem dzisiaj do mechanika zeby mi go zamontowal i on mi mowi ze to nie wina termostatu tylko wiskozy ze kreci sie caly czas i nie daje sie zagrzac silnikowi a powinna dopiero kiedy zlapie temperature... powiedzial ze moze mi wymienic i mnei skasowac, ale po co to robic skoro to nie to... wiec ja juz nie wiem, pojade do innego mechanika ale dopiero niestety poniedzialek, a chciualem to miec dzisiaj zrobione :( sam sie nie mam co zabierac bo zapewne nie dam rady, trzeba by bylo chyba spuscic plyn wyciagnac chlodnice i sciagnac ten wiatrak co go tak niby chlodzi za bardzo, a na koniec jeszce odpowietrzyc calosc... niestety sam tego nei zrobie bez fachowej reki...

 

 

aha i nowy problem jaki zauwazylem to wskazniki: spalania i ilosci paliwa... zacinaja sie oba... powedzmy ze mam malo benzyny a pokazuje mi 20 litrow, pozniej nagle zeskoczy potem dalej sie podniesie i tak wlasnie... a od spalania to chodzi dobrze do 10litrow, gdy spalanie wzrasta to wskazowka sie zacina caly czas i nie chodzi plynnie. jak to zlikwidowac...??

 

Zaczyna mi sie wydawac ze zrobilem blad zamieniajac moja Calibre na to wlasnie auto... :\

Opublikowano

Jedź do mechanika a nie do kowala. Ten osioł nie rozumie zasady działania sprzęgła wiskotycznego i termostatu. Co to znaczy?

on mi mowi ze to nie wina termostatu tylko wiskozy ze kreci sie caly czas i nie daje sie zagrzac silnikowi a powinna dopiero kiedy zlapie temperature... powiedzial ze moze mi wymienic i mnei skasowac

 

Sprzegło kreci sie cały czas, tylko nie cały czas jest załaczone. Jak sobie ten Twój mechanik wyobraza dzialanie termostatu. Przeciez na zamknietym termostacie nawet gdyby przed chłodnicą był zamontowany helikopter to i tak ciepła woda z silnika nie byłaby schłodzona dopóki termostat by nie puścił jej na chłodnicę. To termostat reguluje temperaturę przy której płyn kręzy w małym lub duzym obwodzie.

 

Zaczyna mi sie wydawac ze zrobilem blad zamieniajac moja Calibre na to wlasnie auto... :\

Pozwólcie ze nie skomentuję...

Bandite Motor Wagen
Opublikowano

Zaczyna mi sie wydawac ze zrobilem blad zamieniajac moja Calibre na to wlasnie auto... :\

 

o kutwa czlowieku rozbiles mnie tym :duh: :duh: :duh: :mrgreen: :lol:

 

a mechanik zasluguje na I nagrode w konkursie "Garaz u pana Kazia"

 

Pozdro stary :mrgreen:

Opublikowano

no wiec tak, wymienilem termostat... moj byl w stanie okropnym a mianowicie jedna łapka byla urwana tak jak na zdjeciu

http://images25.fotosik.pl/119/e9eb3628075ec909.jpg

i w termostacie byla szczelina non stop. uklad odpowietrzylismy, w srodku jest cieplo, wskaznik jest w polowie a co najwazniejszego zauwazylem, ze autem juz nie buja na boki i silnik chodzi rowno caly czas... :dance: :D

 

dziekuje wszystkim za pomoc... mam nadzieje ze bujanie nie powroci.

 

 

a teraz czy moze mi ktos powiedziec do czego sa te kable uciete i zaizolowane i ta wtyczka nie podlaczona??

http://images34.fotosik.pl/67/c5c680448109ad77.jpg

sa to kable znajdujace sie pod tylna kanapa... musze zauwazyc przy tym ze na tylnej klapie nie dzialaja mi swiatla wsteczne i podswietlenie bagaznika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.