Skocz do zawartości

to normalne? przepływomierz czy inne ustrojstwo? 730LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na początku chce zapewnić ze przeglądałem stare posty ale jednoznacznej odpowiedzi niestety tam nieznalazłem.A mianowicie mam 730 e-32 z gazem(sterowany kompem z silniczkiem krokowym).Od pewnego czasu mam problem z praca silnika na benzynie.Gdy na anty wybuchu jest zalozona guma,na benzynie auto chodzi rowno ale na obroty wkreca sie tylko do 4 tys i nieznacznie zasysa gume z antywybuchu.W takim polozeniu da sie jechac na benzynie,jednakze gdy przelaczymy na gaz ,auto przy wkrecaniu na obroty bardzo mocno zasysa gume z tegoz antywybuchu.Dopiero gdy ja zassie przekroczy obroty 4tys.I od tego momentu gdy jest ta guma zassana do srodka lub calkiem zdjeta auto na gazie chodzi dobrze,bez zarzutu.Natomiast na PB faluja obroty ,choc nie zawsze ale jechac sie na tym nieda.Nie znam sie na tym gazie wiec stad moje pytanie,teraz jezdze z zupelnie zdjeta ta guma (czyli powietrze jest zasysane przed przeplywomierzem),przychodze rano odpalam na benzynce ,pochodzi z 5 minut i przelaczam na gaz i chodzi bardzo dobrze,pali tyle samo ale niewiem czy tak mozna jezdzic na dluzsza mete.Podkreslam ze auto zawsze idealnie na gazie mi pracowalo,i utrata mocy w porownaniu z benzyna tez nie byla duza.Bylbym wdzieczny za fachowe podpowiedzi i opinie.Pozdrawiam
Opublikowano

Jesli dobrze zrozumialem to masz zalozony antywybych przed przeplywomierzem patrzac od strony filtra powietrza. Humm :shock: . Jesli faktycznie jest tak to radze powiedziec dobre slowo gazownikow :lol: . Antywybuch jak sama nazwa wskazuje jest po to zeby chronic przed wybuchem, czyli powinien byc za przeplywomierzem zeby go odciac od kolektora w ktorym wybuch nastepuje. Druga sprawa to to ze po zdjetej gumce z antywybuchu powietrze jest zasysane z boku, pomijajac tym samym filtr powietrza. Bałdzo niedobrze. Jesli jest tak ze gumka ta jest fest zasysana mozesz miec po prostu w jakis sposob zmniejszana droznosc filtra powietrza.

Jesli natomiast masz antwybuch zamocowany za przeplywomierzem to wogole nie wiem jak moze silnik chodzic na benzynie, bo ssiesz w ten sposob lewe powietrze, a na gazie to juz zupelna magia bo gaz ucieka tymi otworami :) .

Opublikowano
nie ,antywybuch mam miedzy kolektorem a przeplywomierzem .Sam sie dziwie ze samochod chodzi .

Odpowiadam:

 

1. Zasysanie w kolektorze jest na tyle duże, ze gaz nie ulatuje :) - to do kolegi co się wyżej martwi

2. jeśli pow 4000 zasysa Ci gumę od Antywybuchu to oznacza to tylko tyle, że filtr powietrza który powinien przepuszczać powietrze jest tak zapchany, że tamtędy już nic nie leci...

 

Proponuje sprawdzić, czy jak wyjmiesz filtr powietrza i zamkniesz obudowę filtru to po uruchomieniu masz nadal objaw zasysania gumy od Antywybuchu

Jeśli tak to "gazownicy" zapchali Ci dojście powietrza do układu - robi sie tak czasami, zeby ograniczyć ssanie powietrza (jak gaśnie na wolnych obrotach - na gazie) - ale żeby tak zapchać dolot ?? :shock:

 

Jeśli bez filterka powietrza wkręca się pow 4000 bez problemów to proponuje wymienic filtr powietrza który zapewne jest zasyfiony i nie przepuszcza...

 

Guma od Antywybuchu powinna zakrywać otwory tak, zeby całe zasysane powietrze leciało przez przepływomierz a nie z boku !!! (na gazie to nie ma wpływu ale na benzynie będzie falować albo wogóle zgaśnie)

 

 

A... :lol:

Jaki masz przepływomierz ?? klapkowy ?? bo może się klapka zacieła i nie ma dojścia powietrza... 8)

Ja w 750 miałem przepływke typu gorący drut.. czyli "rura" z czymś na podobieństwo żarnika z żarówki w środku.. :wink:

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
filtr sprawdzalem i jest OK ,zreszta jest on jakis taki co sie go pierze,ale najwazniejsze ze jest czysty.Gazownicy tez nic nie dotykali przy aucie,ja go mam rok a z tego co wczesniej mi wiadomo (kupilem od kolegi)to przez 2 lata nic nie bylo dotykane.Z tego co kolega wyzej podpowiedzial mysle ze to przeplywomierz nie puszcza powietrza ,teraz musze go tylko scharakteryzowac bo niema pojecia jaki to jest .Auto to 90 rok,730 ,manual .
Opublikowano
Z tego co kolega wyzej podpowiedzial mysle ze to przeplywomierz nie puszcza powietrza ,teraz musze go tylko scharakteryzowac bo niema pojecia jaki to jest .Auto to 90 rok,730 ,manual .

No to sprawdź...

Klapkowy przepływomierz wygląda tak albo fotka

 

natomiast typ "gorący drut" wygląda tak

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
dzieki za duze podpowiedzi ,z Twoich zdjec wiem ze mam klapkowy przeplywomierz.Teraz tylko pytanie czy to sie naprawia ?

 

sie naprawia ale mało kto chce się tego podjąć

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

Czesc,

Skoro filtr i przeplywka jest ok i wybuchow nie bylo,to sprawdz czy Ci gazownicy nie przytkali wlotu do filtra powietrza?

Jednoznacznie objawy o ktorych piszesz,wskazuja na blokowanie dostawy swiezego powietrza, musisz wiec dokladnie sprawdzic gdzie jest klopot, virtualnie tego sie nie da zrobic.

Pozdrawiam

kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Opublikowano
dzieki za duze podpowiedzi ,z Twoich zdjec wiem ze mam klapkowy przeplywomierz.Teraz tylko pytanie czy to sie naprawia ?

 

Naprawia się..:)

 

Ale w zasadzie Twój przepływomierz nie jest zepsuty tylko ZABLOKOWANY !!!

 

doprowadź to stanu, żeby metalowa klapka swobodnie "latała" w przepływce.... dmuchnięcie powietrza (sprężonego :)) powinno powodować jej wychylenie..

A potem zajmiemy się dalszą diagnozą problemu (jeśli będzie jeszcze występował :) )

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
dziekuje za kolejan rade ,tak tez uczynie ,sprobuje sprezonym powietrzem.Czy rozkrecenie przeplywomierz ,ze tak powiem moze byc niebezpieczne ?chodzi czy go dodatkowo nie uszkodze jeszcze bardziej?
Opublikowano
dziekuje za kolejan rade ,tak tez uczynie ,sprobuje sprezonym powietrzem.Czy rozkrecenie przeplywomierz ,ze tak powiem moze byc niebezpieczne ?chodzi czy go dodatkowo nie uszkodze jeszcze bardziej?

 

Rozkręcnie przepływomierza to nie taka prosta sprawa bo masz tam nity zamiast śrub. Najlepiej dać to komuś kto się na tym zna. Gdzieś na forum było coś na ten temat, skorzystaj z opcji szukaj a napewno znajdziesz.

kiedyś


E32 730

E36 318

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.