Skocz do zawartości

Ciasno chodząca kierownica a wspomaganie..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam dziwny problem z pracą kierownicy. Dziwny nie dlatego, że nietypowy, ale dlatego, że wspomaganie wydaje się w porządku. Ale od początku. Otóż najprościej mówiąc, kierownica przy niższych obrotach zaczyna stawiać opór. Zwłaszcza w momencie, kiedy chciałbym bardziej energicznie nią skręcić. Czytałem jakieś posty o podobnych tematach, więc postanowiłem ocenić zaocznie wspomaganie. W przeciwieństwie do opinii innych użytkowników o podobym problemie, moja pompa nie hałasuje, czyli nie piszczy, nie zgrzyta, no kompletnie nic. Jedyne co słychać gdy otworzy się klapę i pokręci kierownicą, to delikatne syczenie. Wydaje mi się, że tak cichy dźwięk raczej nie jest zwiastunem zbliżającego się końca pompy, a raczej zwykłym dźwiękiem sprawnego urządzenia. Ale oczywiście mogę się mylić. Sprawdziłem stan płynu i jest max. Co do klarowności, to nie mam pewności, ponieważ nie wyciągałem go ze zbiornika, tylko zerknąłem do wewnątrz. Wydawał się raczej lekko mętny. Ale sprawdzę poprzez wyciągnięcie niewielkiej ilości. Jeśli ktoś z użytkowników poradzi mi go wymienić, to proszę o instrukcję jak to zrobić. Czyli gdzie co odkręcić, jakie kroki wykonać i kiedy wlać nowy. Jeśli coś jeszcze muszę zrobić w celu np odpowietrzenia czy coś podobnego, to proszę o informację, ponieważ nie mam w tym temacie najmniejszego doświadczenia. Jeszcze zapytam jaki płyn zastosować. Aktualny wydawał się koloru czerwonego. Tyle mogę o nim powiedzieć:) Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Opublikowano
Wydaje mi sie ,ze dużo moze zmienić sie po zmianie płynu, a wymiana nie powinna byc skomplikowania,już gdzieś ktoś pisał o tym ale nie wiem czy na tym forum, pamietam ,ze po zmianie plynu trzeba chyba zrobić cały sręt w prawo,lewo kilka razy i ma być[na postoju oczywiście]-pzdr --------- :arrow: :arrow: :arrow: ja u swojej e34 po wymianie u mech,[nie przyjżałem sie jak to robił]doszedlem ,do wniosku że podratowalem na chwilę pompę ,mniej skrzeczy o wiele.
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
Mam dziwny problem z pracą kierownicy. Dziwny nie dlatego, że nietypowy, ale dlatego, że wspomaganie wydaje się w porządku. Ale od początku. Otóż najprościej mówiąc, kierownica przy niższych obrotach zaczyna stawiać opór. Zwłaszcza w momencie, kiedy chciałbym bardziej energicznie nią skręcić.

 

Stawiam na Pompe wspomagania lub zatarta przekladnie....

pompa powinna miec odpowiednie cisnienie , syczenie moze oznaczac ze cos jest nie tak. predzej czy pozniej wymiana pompy wspomagania bedzie nie unikniona a tylko dlatego ze pompy w e39 nie sa zabardzo udane.

Opublikowano

Witam co do oleju jak miales czerwony to leje sie taki co przychodzi do automatow /skrzyn/ nie pamietam oznaczenia ale ja lalem czerwonego Shell..

 

moze ci piszczy swozen zwrotnicy....ja tak mialem i jak za gumke wlalem oleju to sie okazal do wymiany.....

Opublikowano

Ok, dzieki za wszystkie podpowiedzi. Wyglada na to, ze jednak wizyta u mechanika bedzie niezbedna, z uwagi na moja mala wiedze w tym temacie. Ale mam na szczescie kolege mechanika. Pokaze jak zmieniac plyn i nastepnym razem bede madrzejszy o te informacje :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.