Skocz do zawartości

POMOCY!!! ciężko odpala na zimnym i na ciepłym


lukas_zielinski

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie co się dzieje z moją E36 TDS?? Ciężko odpala. Im dłużej stoi tym gorzej odpala. Na zimnym po nocy odpalam i zanim załapie muszę dość długo kręcić jak już zapali to ma nierówne obroty i strasznie kopci przez chwilę aż się nie ustabilizuje. Jak ciepły to też muszę trochę pokręcić zanim zapali ale już wtedy nie kopci. Akumulator mam dobry dzisiaj sprawdzony w Centrze. Świece żarowe są nowe. Wężyki przelewowe powymieniane na nowe. Wymienione uszczelniacze(podkładki) pod wtryskami kumpel co mi to robił mówił że sterujący nie wygląda źle, nie jest pęknięty ani nie cieknie. Ogólnie podczas jazdy jest ok nic nie dymi ani nie przerywa. Proszę o pomoc bo już mam tego dosyć.

PS. Dodatkowo leci mi olej z mojej E36 podobno to wina turbiny która pluje olejem na intercooler. Co z tym zrobić?? Ubytków nie zauważam na stanie oleju. Podczas jazdy jest ok?? Autko ma kopa i wogóle.

Edytowane przez lukas_zielinski
Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli na zimnym pali źle to :

- źle ustawiony kąt wtrysku (również na ciepłym silniku)

- uszkodzone świece żarowe

- zapowietrzanie się układu w przewodzie paliwowym widoczny pęcherzyk powietrza (przewody nadmiarowe, nieszczelność pompy (może pomóc zaworek zwrotny), oryngi przy filtrze paliwa, lub przewody zbiornik-filtr),

jeśli nie pali na ciepłym:

- słabo kręcący rozrusznik,

- słaba pompa (ew. urządzenie do podgrzewania świec)

To najczęstsze przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece żarowe są nowe.

Przewody przelewowe powymieniane.

Filtry powymieniane.

Powietrza nie widać w przewodach.

Mam też założony zaworek.

I dalej nie wiem co to może być??

Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece żarowe są nowe.

Przewody przelewowe powymieniane.

Filtry powymieniane.

Powietrza nie widać w przewodach.

Mam też założony zaworek.

I dalej nie wiem co to może być??

 

Wyglada na to ze ci schodzi paliwo z ukladu a dokladnie z pompy dlatego dlugo kreci...musi napompowac paliwo zeby dac cisnienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co pompa wtryskowa?? a co z tym dymieniem po odpaleniu zimnego??

 

nie musi byc pompa....schodzi paliwo....jest gdzies nieszczelnosc.....disel zadymi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka może być przyczyna schodzenia paliwa????

a i generalnie nie pali mocno źle na zimnym tylko po odpaleniu ma niskie obroty i dymi mocno na czarno.

co to znaczy źle ustawiony kąt wtrysku??? jak to sprawdzić???

Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka może być przyczyna schodzenia paliwa????

a i generalnie nie pali mocno źle na zimnym tylko po odpaleniu ma niskie obroty i dymi mocno na czarno.

co to znaczy źle ustawiony kąt wtrysku??? jak to sprawdzić???

 

na komput....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka może być przyczyna schodzenia paliwa????

a i generalnie nie pali mocno źle na zimnym tylko po odpaleniu ma niskie obroty i dymi mocno na czarno.

co to znaczy źle ustawiony kąt wtrysku??? jak to sprawdzić???

Jeśli kręcisz rozrusznikiem a w przewodzie przy filtrze nie widać powietrza to układ napewno się nie zapowietrza tym bardziej że masz założony zaworek zwrotny i auto musiało by odpalić chociaż na chwile na paliwie z pompy. Na początek sprawdz kąt wtrysku, najłatwiej pojechać na komp ale można też to zrobić za pomocą średnicowki ale to jest bardziej skomplikowane i wymaga zdjęcia kolektora. To że auto zadymi po długim kręceniu na czarno jest normalne, w końcu paliwo jest podawane ciągle i musi się jakoś wydostać z silnika, lecz to powinno trwać chwilę, jeśli trwa dłużej to również może powodować zły kąt wtrysku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra

wygląda to tak:

od niedzieli nie odpalany był. I po trzech dniach nie chciał odpalić. Na początku tak jakby miał ochote jakby coś załapał a później lipa. Kręci, kręci i nic. Po dłuższej próbie dopiero załapał. Co to jest??? Co mu jest???W garażu ewidentnie czuć ropą :cry:

im dłużej stoi tym gożej odpala.

Ja już nie wiem proszę o pomoc :modlitwa:

Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w mojej 524 td i tez juz mi rece opadaja.Poczytalem troche o pompie paliwa wiec w poniedzialek chyba ja wyjme i wyczyszcze.Moze jednak mial ktos podobne przypadki i zechcialby sie tym podzielic.Jak postoi cala noc to jest masakra z odpaleniem.Na cieplym jak zgasze i zaraz odpale ,jest ok.Natomiast jak postoi z pol godziny znow musze troche pokrecic nim zagada. :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... mnialem podobny problem ,pewnego razu poprostu nichciala odpalic tak jak by paliwa nie dostawala.

Pilowalem ja z 30 min. i nic,az przyjechal gosciu ÖAMTC (pomoc drogowa) i prysnol starthilfe spray ,odpalila od kopa.

Powiedzial ze pompa w zbiorniku i jak zatankuje do pelna moge dalej jezdzic az do wymniany,ok.zatankowalem,zgasilem i dalej to samo,wiec pompa odpada.

Odpalal tylko z starthilfe spray

Niebylo wyjscia tylko jechac do servisu,po krutkich ogledzinach dowiedzialem sie ze padl injektor (nr.13) (na szczescie tylko jeden) :roll:

Wykasowali mnie 560€ :mad2: ale teraz jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jak myślicie czy winę w tym przypadku ponosi pompa paliwa??? bo ewidentnie jak bak stoi wyżej to odpala lepiej. A co z tymi nierównymi obrotami po odpaleniu zimnego czy to normalne???
Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.Przytankowalem dzis ropki i dolalem taki preparat do oczyszczania ukladu paliwowego.Pojezdzilem troche i jestem w szoku bo becia pali jak szalona :lol: .Podejrzewam ze smok na pompie paliwowej byl zawalony jakimis syfami.Wolnym czasem i tak ja wyjme i dokladnie zobacze o co chodzilo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie napisaliscie (badz gapa nie zauwazylem) na jaki kolor kopci (dostepne opcje bialy, niebieski, czarny). Jak preparacik pomogl to tylko sie cieszyc. Generalnie jezeli pompa z baku podaje do filtra i dalej do pompy wtryskowej, przewody sa cale, pechezykow powietrza przed pompa nie ma to pozostaje blizej przyjrzec sie pompie wtryskowej. Ktos pytal o ustawianie kata wtrysku.

W duzym uproszczeniu:

Najpierw ustawiamy statycznie na zimnym silniku, czujnik zegarowy z przystawka wkrecamy w centralna czesc rozdzielacza pompy

http://img515.imageshack.us/img515/9558/czujnikrk3.jpg

Ustawiamy sobie wal kolo gmp na 1cyl, krecac odwrotnie do wskazowek zegara obserwujemy wartosc na zegarze, gdy zatrzyma sie w najnizszym polozeniu zerujemy wskaznik (pamietajac zeby mial conajmniej 1-2mm zakresu pomiarowego). Nastepnie krecimy zgodnie z kier wskazowek zegara i dochodzimy do gmp na 1cyl (pomoze nam tutaj pin i otworek pod rozrusznikiem). Wartosc jaka powinnismy statycznie ustawic wg przykazan to 0,95 (czasami podana 0,92). Dla troche bardziej wytartych pomp mozna ustawic nawet i wiecej (nawet kolo 1,5). Zapalamy sobie autko, rozgrzewamy ladnie, podlanczamy kompa, w zakladce edc szukamy injection timing i robimy korekcje. Wartosc doregulowania do wartosci zadanej nie powinna byc wieksza niz 0,5deg w calym zakresie temperatur. Kat w zaleznosci od pewnych spraw powinien wynosic kolo 3deg (tutaj prosze sobie sprawdzic dokladnie wartosc do wlasnego samochodu). Dla wyjezdzonej dosc powaznie pompy mozna dac wieksza wartosc. A jak nie pomoze to niestety pozostaje czekac tylko az mikolaj przyniesie cos takiego

http://img410.imageshack.us/img410/7245/pompasb4.jpg

 

 

A tak offtopicowo, stosujac dobrej jakosci paliwo wcale nie trzeba uzywac zadnych dodatkowych preparatow do paliwa. Jak sie leje syf do baku to niestety jezdzic to dlogo i bezproblemowo nie bedzie.

Witam wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pasowalo by zalatwic sprawe z tymi pechezykami powietrza. Sprawdz jeszcze raz wszystkie przewody. Jak jest wsio ok to wsadz kogos za kolko, wez 17 zaloz na srube laczaca przewod zasilania paliwem z pompa, przekrec kluczyk w poz2 (ktos w kabinie wlaczy) i popusc ta srube. Poczekaj az troche tych babelkow ucieknie wraz z paliwem. Po kilku sek (kolo 2-3) zakrec srube. Poczekaj jeszcze chwilke az pompa przestanie tloczyc, jezeli jest cos zapowietrzone to pechezyki powietrza wroca sie z pompy w kierunku filtra. Powtorzyc to az nie bedzie zadnych pechezykow!! (mozesz jeszcze sprawdzic wczesniej oringi na uchwycie od filtra paliwa, ktory mam nadzieje jest dobrej marki np kneht).

 

2. Kopci na bialo przy zapalaniu +np delikatnie falujace obroty - przyspiesz troche poczatek tloczenia. Zdejmij kolektor (klucz 12 z przedlozka, srubokret, imbus 5). Zaznacz sobie polozenie pompy. Poluzuj 2 nakretki mocujace pompe do korpusu silnika (12 nasadowa z przegubem, klucz plaski), poluzuj rowniez nakretke znajdujaca sie od strony rozdzielacza (klucz 13, nakretka znajduje sie tuz obok czujnika cisnienia oleju. Przekrec pompe przeciwnie do ruchu wskazowek zegara (stojac twarza do przedniej szyby), przekrec na poczatku tak aby znaki na pompie i korpusie silnika oddalily sie od siebie o okolo 1mm. Jezeli bedziesz w stanie wyczuc ze silnik chodzi bardziej twardo i glosno to juz dalej nie krec (ale watpie ze bedzie slychac roznice przy takiej malej roznicy). Jak nie pomoze to mozesz nawet przekrecic o jeszcze 1mm (w sumie 2) i na tym koniec.

 

3. Jak mozesz to napisz mi jaki masz przebieg (badz jaki jest szacowany przebieg).

 

4. Tak profilaktycznie mozesz sprawdzic rezystancje uzwojenia cewki w czujniku na 4tym wtrysku. Nie powinno byc powyzej 100R.

 

5. Dawka byla ruszana ?? (kuknij na nastawnik z gory, zerknij czy sruby byly odkrecane).

Witam wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie kopci na czarno i są nierówne obroty po odpaleniu ale przez chwile.

Pompa była tylko jak pisałem uszczelniona od góry tak nic nie ruszane.

Mam pytanie co może wyjść na kompie?? Czy problemy z pompą, kontem wtrysku itp, wyjdą na kompie????

Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.