Skocz do zawartości

Plusy i minusy tylnego napędu :)


pagg

Rekomendowane odpowiedzi

i dlaczego większość aut osobowych ma napęd na przód, Panowie to nie tylko ekonomia. tak że jak mi minie 6 miesięcy od importu tego auta to wracam do AUDI a BMW będzie trochę szkoda sprzedać, ale tym autem jeździ też moja żona z dziećmi - i niech mi ktoś powie że dla niej jest lepsze auto tylnionapedowe.

 

 

Wiekszosc aut osobowych ma naped na przod TYLKO i WYLACZNIE dlatego, ze tak jest taniej, nie dlatego, ze tak jest bezpieczniej.

Gdyby nie to, mialyby naped na 4 kola.

Ale wyprodukowanie takiego samochodu jest sporo drozsze, i zuzycie paliwa takiego samochodu jest nieco wyzsze, a naped 4x4 przydaje sie stosunkowo rzadko przy normalnej, codziennej jezdzie w warunkach dobrej przyczepnosci.

 

Naped klasyczny (czyli silnik z przodu, naped na tyl) ma jedna niezaprzeczalna zalete nad przednim napedem - rozklad mas duzo bardziej zblizony do 50/50.

 

Nadsterownosc i podsterownosc wbrew pozorom wcale nie sa w 100% powiazane z rodzajem napedu - tzn. istnieja auta FWD z potezna tendencja do nadsterownosci i na odwrot.

 

Z napedem na przod tez wcale nie jest tak, ze zawsze jest latwiejszy w prowadzeniu - tylny naped na sliskiej nawierzchni zachowuje sie bardziej 'nerwowo', ale przewaznie intuicyjna czynnosc, czyli (delikatne!) przymkniecie przepustnicy powoduje 'wyprostowanie auta', za to malo doswiadczony kierowca w FWD moze zauwazyc, ze bylo slisko dopiero wtedy, kiedy mu samochod wyjedzie przodem z zakretu w kierunku najblizszego drzewa.

 

Ale generalnie, przy obecnych systemach typu ESP czy DSC i przy w miare dobrym rozkladzie mas, kazdy nowoczesny samochod powinien prowadzic sie w miare neutralnie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

a zabawa na śliskim jest o wiele przyjemniejsza na przednionapedówce, równocześnie można zaciągać ręczny i dodawać gaz na oś ciągnąca (wtedy to sie auto ślicznie kreci)

 

To chyba żart :lol:

 

Najlepiej mieć napęd 4x4. Jeździłem 530xd z nowym X-drivem z dynamicznym rozdziałem momentu. Wrażenie niesamowite.

Ale minusy 4x4 koszty eksploatacji, pogorszona dynamika, na suchym.

 

Ale generalnie, przy obecnych systemach typu ESP czy DSC i przy w miare dobrym rozkladzie mas, kazdy nowoczesny samochod powinien prowadzic sie w miare neutralnie.

Tyle że pogodzenie FWD i dobrego rozkładu masy nie idzie w parze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej mieć napęd 4x4. Jeździłem 530xd z nowym X-drivem z dynamicznym rozdziałem momentu. Wrażenie niesamowite.

Ale minusy 4x4 koszty eksploatacji, pogorszona dynamika, na suchym.

 

W Audi z quattro osiągi są takie same albo i lepsze jak w FWD i w ogóle prowadzi się bardzo fajnie na każdej nawierzchnii ( a szczególnie na słabo przyczepnej) jeśli silnik jest mocny (od 200 KM w górę). Niestety Audi to nie BMW, dlatego zmieniłem markę.

 

Co do napędu na tył to jest dużo trudniejszy w prowadzeniu w stosunku do przedniego napędu. Im mocniejszy silnik, im mniej elektroniki i im gorsza nawierzchnia tym bardziej jest to odczuwalne. Moje 325 w zakrętach zachowuje się bardzo nerwowo tzn. łatwo zarzuca tyłem przy śliskiej nawierzchnii, może ESP w połączeniu z ASR rozwiązałoby część problemów przy tej mocy. Ogólnie w pierwszych miesiącach jeździłem dużo bardziej spięty w RWD niż wcześniej w FWD, ale z czasem to mineło i dziś już bym nie zamienił tego napędu, ewenualnie na jakieś mocne quattro w ciekawym modelu Audi. Co do samego FWD to denerwowało mnie wieczne tracenie przyczepności z byle powodu tj. np. szarpanie kierownicą podczas zmiany biegu przy ostrej jeździe, dziwne zachowywanie sie w zakrętach mimo nowej zawiechy i szerszych opon czy częste piszczenie opon podczas ruszania mimo niedużej mocy (136KM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.