Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

i dlaczego większość aut osobowych ma napęd na przód, Panowie to nie tylko ekonomia. tak że jak mi minie 6 miesięcy od importu tego auta to wracam do AUDI a BMW będzie trochę szkoda sprzedać, ale tym autem jeździ też moja żona z dziećmi - i niech mi ktoś powie że dla niej jest lepsze auto tylnionapedowe.

 

 

Wiekszosc aut osobowych ma naped na przod TYLKO i WYLACZNIE dlatego, ze tak jest taniej, nie dlatego, ze tak jest bezpieczniej.

Gdyby nie to, mialyby naped na 4 kola.

Ale wyprodukowanie takiego samochodu jest sporo drozsze, i zuzycie paliwa takiego samochodu jest nieco wyzsze, a naped 4x4 przydaje sie stosunkowo rzadko przy normalnej, codziennej jezdzie w warunkach dobrej przyczepnosci.

 

Naped klasyczny (czyli silnik z przodu, naped na tyl) ma jedna niezaprzeczalna zalete nad przednim napedem - rozklad mas duzo bardziej zblizony do 50/50.

 

Nadsterownosc i podsterownosc wbrew pozorom wcale nie sa w 100% powiazane z rodzajem napedu - tzn. istnieja auta FWD z potezna tendencja do nadsterownosci i na odwrot.

 

Z napedem na przod tez wcale nie jest tak, ze zawsze jest latwiejszy w prowadzeniu - tylny naped na sliskiej nawierzchni zachowuje sie bardziej 'nerwowo', ale przewaznie intuicyjna czynnosc, czyli (delikatne!) przymkniecie przepustnicy powoduje 'wyprostowanie auta', za to malo doswiadczony kierowca w FWD moze zauwazyc, ze bylo slisko dopiero wtedy, kiedy mu samochod wyjedzie przodem z zakretu w kierunku najblizszego drzewa.

 

Ale generalnie, przy obecnych systemach typu ESP czy DSC i przy w miare dobrym rozkladzie mas, kazdy nowoczesny samochod powinien prowadzic sie w miare neutralnie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

a zabawa na śliskim jest o wiele przyjemniejsza na przednionapedówce, równocześnie można zaciągać ręczny i dodawać gaz na oś ciągnąca (wtedy to sie auto ślicznie kreci)

 

To chyba żart :lol:

 

Najlepiej mieć napęd 4x4. Jeździłem 530xd z nowym X-drivem z dynamicznym rozdziałem momentu. Wrażenie niesamowite.

Ale minusy 4x4 koszty eksploatacji, pogorszona dynamika, na suchym.

 

Ale generalnie, przy obecnych systemach typu ESP czy DSC i przy w miare dobrym rozkladzie mas, kazdy nowoczesny samochod powinien prowadzic sie w miare neutralnie.

Tyle że pogodzenie FWD i dobrego rozkładu masy nie idzie w parze.

Opublikowano
Najlepiej mieć napęd 4x4. Jeździłem 530xd z nowym X-drivem z dynamicznym rozdziałem momentu. Wrażenie niesamowite.

Ale minusy 4x4 koszty eksploatacji, pogorszona dynamika, na suchym.

 

W Audi z quattro osiągi są takie same albo i lepsze jak w FWD i w ogóle prowadzi się bardzo fajnie na każdej nawierzchnii ( a szczególnie na słabo przyczepnej) jeśli silnik jest mocny (od 200 KM w górę). Niestety Audi to nie BMW, dlatego zmieniłem markę.

 

Co do napędu na tył to jest dużo trudniejszy w prowadzeniu w stosunku do przedniego napędu. Im mocniejszy silnik, im mniej elektroniki i im gorsza nawierzchnia tym bardziej jest to odczuwalne. Moje 325 w zakrętach zachowuje się bardzo nerwowo tzn. łatwo zarzuca tyłem przy śliskiej nawierzchnii, może ESP w połączeniu z ASR rozwiązałoby część problemów przy tej mocy. Ogólnie w pierwszych miesiącach jeździłem dużo bardziej spięty w RWD niż wcześniej w FWD, ale z czasem to mineło i dziś już bym nie zamienił tego napędu, ewenualnie na jakieś mocne quattro w ciekawym modelu Audi. Co do samego FWD to denerwowało mnie wieczne tracenie przyczepności z byle powodu tj. np. szarpanie kierownicą podczas zmiany biegu przy ostrej jeździe, dziwne zachowywanie sie w zakrętach mimo nowej zawiechy i szerszych opon czy częste piszczenie opon podczas ruszania mimo niedużej mocy (136KM).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.