Skocz do zawartości

panowie ratucie bo juz niewiem co z ta beatką.....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! wczoraj pisałem posta o uszczelve pod głowica i niedomykaniu sie zaworów! sprawdziłem i wyregulowałem i wszystko jest ok! silnik złożyłem!(był szlif robiony bo wybiło panewke na 2 korbie na wale)

odpaliłem silnik i jest tak: zapali ładnie oleju jest prawie pod max poupływie niespełna minuty zaczyna sie żarzyc kontrolka od oleju tzn. nie sieci mocno tylko tak zarzy sie i czy dodam gazu czy tez nie to ona nie gaśnie! i na wyswioetlaczu na desce rozdzielczej pisze tak:

002988 003

OIL SERVICE

olej na którym jezdze ma dopiero niespełna 6 tys km!!! jest to mobil super s 10W-40!

co moze byc przyczyna tego zarzenia sie kontrolki???? błagam was pomóżcie mi bo juz niewiem co robic! prosze o konkretne odpowiedzi!!!!jak najszybciej!!!

POZDRO!

Opublikowano
właśnie pompa oleju jest dobra nie ma sladów żadnych wytarci wczoraj przed założeniem do auta silnika odkreciłem pokrywe zaworów i kreciłem recznie przez klucz wałem i pompa ciagneła olej bardzo dobrze!!! a ta kontrolka nie swieci sie tak jak sie włacza zapłon tylko lekko przyswieca! co to może byc???ratujcie bo juz niemoge......
Opublikowano
A może jakieś zwarcie na czujniku ciśnienia się zrobiło, zakładam oczywiście (za Twoją wypowiedzią), że naprawdę ciśnienie oleju jest OK. U mnie najpierw zaczęła się żarzyć kontrolka a później zaczęła świecić cały czas - padł czujnik ciśnienia. Zmierz ciśnienie może rzeczywiście :worried:
Opublikowano
jak wybiło ci panewkę to mógł ci się zrobic owal na gnieździe korbowodu i panewka nie siedzi pasownie w korbowodzie jest luz i spada ciśnienie (będzie się żarzyc kontrolka ciśnienia oleju) lub szlifierz przejechał wymiar i będzie tak samo jak piszę miałem to samo wymiana korbowodu pomogła.Musisz rozebrac i zbobic jeszcze raz pomiary luzów a przede wszystkiem przyjrzec się gniazdu korbowodu pomierzyc czy nie ma owalu.
Opublikowano
Jeżeli powtórzy Ci się ta sytuacja z żarzeniem kontrolki ciśnienia oleju radze Ci jechac do innego warsztatu i przekazac im moje sugestie, bo tu gdzie robiłes raczej nie przyznaja sie do bledu. Jest tak, że przytarta panewka zcina zabezpieczenie i obraca sie w korbowodzie, średnica zewnętrzna panewki wyrabia gniazdo korbowodu i tworzy się owal, po wymianie samej panewki i szlifie szybko robi sie to samo - jeżeli nie wymienisz korbowodu z owanlym otworem pod panewkę. Cała robota jest wtedy psu na bude-dwa razy koszty. Szybko moze Ci sie zrobic to samo. Pozdrawiam.
Opublikowano
hehe jak sie robi remont silnika to sie wymienia olej :!: a ty na starym oeju chciales jezdzic :?: pewnie w tym starym oleju cos bylo i porysowalo ci panewki i cisnienie ci ucieka.
Niech MOC bedzie z Toba!!!
Opublikowano

kurde moze sie na tym nieznam ale owalu nie było na korobowodzie tylko był lekko przytarty z lewej strony i udało im sie go zregenerowac czy cos.......panewka za to była zjechana ostro ale nie az tak ze sie cała wytarła!

a jest sens zmieniac olej jak sie docierac teraz bedzie silnik przez nastepne 1000km???? przeciez pozniej musze go zmienic po tym dotarciu i dopiero zalac świerzym!!!nie sadze ze porysowało! zreszta jest tak: jak miałem wywalona ta panewke i stukało strasznie w silniku to kontrolka nigdy mi nawet nie migneła!!! ani razu nie zareagowała choc powinna! takze niewiem mysle ze było jakies obejscie przedtem zeby nie wyswietlało jej na desce! i sprzedali auto z wczesniej wymienionymi panewkami!- taka moja mysl! a teraz gdy zczaiłem przyczyne i rozłozyłem silnik i naprawiłem to co trzeba czujnik podłaczyłem i to moze komp zapamietał bład tego cisnienia i wyswietlał dalej a jak zrobiłem reseta to cisza jest!a jesli by było to samo to juz by sie zorientował i by swieciło, takze mysle ze top był poprzedni bład nieskasowany!

Opublikowano
trzeba bylo kopic drugi korbowud razem z panewkami . napewno taniej i lepiej . W czesciach silnikowych do isa to mozna sie utopic .tyle ich jest .
Opublikowano
powiedz czy byłeś przy tym jak kasowali ci ten błąd komputera, mogli ci podpiąc kontrolkę z obejściem tak by gasła np z kontrolką ładowania akumulatora a wyświetlacz komputera też się da oszukac by nie dawał komunikatów o usterce.Jak by komputer wykrył starą usterkę to by lamka się świeciła mocno a nie żarzyła(do chwili skasowania błędu), żarzy się w przypadku niedostatecznego ciśnienia a może byc to między innymi spowodowane tym o czym pisałem wcześniej (owalu na korbowodzie gołym okiem nie zobaczysz trzeba pomierzyc średnicówką są to małe wartości a mają duże znaczenie na efekt finalny).Jak nie było cię przy robocie to ja na twoim miejscu bym sprawdził czy nie ma obejścia kontrolki ciśnienia oleju w zegarach lub zlecił dobremu elektrykowi bo może się okazac kiedyś że zatrzesz silnik a nie będziesz miał wcześniej informacji że nie ma ciśnienia.
Opublikowano

owalu nie było na korbowodach bo jeszcze mierzyłem z moim mechanikiem przed oddaniem do tych szlifierzy i oni tez mierzyli i mówili ze nie ma!

No właśnie cały czas byłem przy składaniu silnika i jego podłaczaniu (mechanik jest moim wujkiem:)) i mówił ze niema nic dziwnego wszystko normalnie!

juz sam niewiem moze na poczatku miał słabe cisnienie ale jak robiłem mu reset kompa to jak go 3 razy podciagnałem do 5tys obr i pozniej pochodził na jałowym z 20sekund kontrolka zaczeła lekko podswiecac9wczesniej cały czas sie zarzyła) i gasnac az wreszcie zgasła i juz sie nie podswieca jak motor zapalony!co to moze byc jeszcze waszym zdaniem?

Opublikowano
Wujek to troche slabo ci pomugl bo powinien ci kazac zmienic olej i po dotarciu jeszcze raz wszystkie smieci zostaly w silniku a gdzie sie podzialy opilki z panewki beda szlifowac pozostale paneweczki . filtr obowiazkowo do wymiany . do czujnika oleju poszly opilki tam jest taka mala dziurka jesli ja leciutko zapchaly to kicha . wymien go na nowy.narazie sie uczysz szlify robi sie w ostatecznosci jak niemozna znalezc idealu lub jest nieosiagalny a w twoim przypadku tanio kopil dwa razy kupil
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli jesteś pewien poprawnego ciśnienia oleju, to problem masz z czujnikiem lub sterownikiem lub zegarami. Wydaje mi się, że masz gdzieś problem z połaczeniem z masą, utwierdziła mnie w tym wiadomość, że po resecie kompa jest ok. Domyślam się, że zdjąłeś z niego wtyczkę i założyłeś z powrotem - styki się poprawiły.

Odnośnie oleju, to nie wiem, czy to poprawne postępowanie, ale zrobiłbym tak samo. Olej poprzedni, przepłukać silnik na 1000km i wymienić.

Kai
Opublikowano
tanio kupil dwa razy kupil tyczylo sie robienia szlifu a nie kupienia korbowodu i nowych panewek A mi sugerujesz ze tanio kupiles samochod tego nie powiedzialem . moja sugestia polegala na wprowaczeniu oszczednosci przy operacji remontu silnika . DAm ci przyklad prubowalem znalezc boczki w super stanie po reanimacji dwuch sztuk nadal wygladaly tragicznie . kopilem nowe i problem sie skonczyl masa forsy za 4 nowe ale jak wsiadam do auta to mi sie bardzo podba . i na to mowie tanio kupil dwa razy kupil .czyli najpierw wydalem pieniadze na bzdet a potem nowke . Trzeba bylo kupic odrazu nowke .
Opublikowano
a moja to kupilem 7 lat temu i wsadzilem tyle kasy ze kupil bym prawie nowe M46.To dopiero porazka ale sentyment mam tak wielki ico z tym zrobic auto prawie jak nowe . 7 lat remontuje wymieniam dobre elementy na jeszcze leprze taki zajob.
Opublikowano
kolega napisał że korbowód był przytarty z jednej strony i bardzo wyrobione panewki(ale nie przetarte???)-wychodzi na to że luz musiał byc parę dych milimetra jakim cudem było smarowanie?Przy takim wyrobieniu musiał się wytłuc owal i nie tylko,jak był przytarty tylko z jednej strony musiał się skrzywic korbowód (nie ma już równoległości osi między główką pod sworzeń a osią główki panewek ).Trzeba jeszcze wziąśc pod uwagę zmęczenie materiału przy tak ekstremalnych warunkach pracy jaki miał przy takim luzie i taki stan kwalifikował go tylko na złom.Strzeliłeś sobie samobójczego gola.Radzę ci po takim remoncie nie przekraczac 3000obr/min i nie robic dalekich podróży linka holownicza na wyposażeniu nieodzowna .Pozdrawiam.
Opublikowano

powtarzam jeszcze raz!nie było owalu na korbowodzie! zresztra sprawdzało mi to trzech gosci!

co do smarowania to bmw ma cholernie wydatne pompy i przy tym luzie mi nawet ie mrugneło ciasnienie oleju!!!!!!!!

a co do twoich uwag z ta linka i tymi 3 tys obrotami to zachowaj se dla siebie! bo bmw to nie polonez ze 3 tys i tyle bo szkoda czesci i wogóle zaraz cos poleci! to jest bmw!!! i te czesci podlegały wiekszym obciazeniom podczas badan i wytrzymywały!!!!!!!

Opublikowano
nie zastanowiło cię trzemu wybiło ci panewki tak bardzo tylko na jednym korbowodzie, nie ma skutku bez przyczyny.Usunołeś tylko usterkę bez usuniecia przyczyny,musiały w tym cylindrze spotkac się zawory z tłokiem(oczywiście nie tobie tylko poprzedniemu właścicelowi) a po takim czymś musiał się skrzywic korbowód dlatego teraz będą się wyrabiały panewki w piorunującym tempie i nie pomoże tu nawet to że jest to super marka BMW (napewno nie sprawdzili ci równoległości osi główki sworznia i osi łba panewek oczywiście nie na oko,a wyrobienie go tylko z jednej strony co pisałeś na to wskazuje że był krzywy).Przypomnij sobie ile zrobiłeś kilometrów od zakupu jak się nie ograniczysz do tych rad które wyśmiewasz nie zrobisz nawet tyle,a pisałeś że po zakupie było lux poprzedni właścicel zrobił to samo co ty chwilę przed sprzedażą,by nie wchodzic w koszty a ty chyba robiłeś dla siebie. Życzę szczęścia będzie ci potrzebne.
Opublikowano
owszem zastanawiało!!!! i widze ze ty masz tylko jedna wersje! a moze byc ich mnóstwo! Mój mechanik myśli ze to wytarcie na 2 czopie było juz wczesniej i ktos przed sprzedarza nie robił szlifu i włozył nowe panewki które przez jakis czas wytrzymały az do tego momentu.... a ja szlif zrobiłem wszytsko było pasowane i mierzone takze nie sadze ze za niedługo znow motor bede wyciagał!!! zreszta szlifierze dali mi gwarancje na 2 lata!!! takze chyba zdaja se sprawe z tego co robia!
Opublikowano
Z tych informacji co podałeś można wyciągnąc takie wnioski jakie podałem, nie podałeś takich jak:przebieg,rocznik,gdzie był ostatnio eksploatowany.Jeżeli świeżo sprowadzony lub krótko w kraju to postawienie diagnozy że ktoś wymienił panewki bez szlifu na jednym korbowodzie bez poważniejszej przyczyny jest złudne.Tylko w takich samochodach jak polonez może się to przytrafic(bez większego powodu-kiepskie materiały)w BMW musiało to byc poprzedzone poważniejszą usterką taką jak podejrzewam tym bardziej że napisałeś że korbowód był z jednej strony przytarty.Nie napisałeś czy sprawdziłeś czy korbowód nie jest skrzywiony(oczywiście nie wzrokowo) przez zmierzenie równoległości osi główki pod sworzeń i osi łba pod panewki, dużo osób to pomija bo jest dośc kłopotliwy a jest niezbędny.Także nie dziw się że ci się proponuje teraz traktowanie BMW jak poloneza jak nie usuneli ci przyczyny usterki,chyba że jest to silnik już raz remontowany w polsce na marnych zamiennikach.Jeżeli tak jest jak pisałem na początku spodziewaj się że twoja ,,beatka,, strzeli ci focha w najmniej spodziewanym momencie
Opublikowano
tak ku przestrodze innym zareklamuj tych swoich fachowców innym w dziale ,,polecane warsztaty,, podkreśl że dają gwarancję na remont aż 2lata!!! (czyli na jakieś 10 000-60 000km,ale tą górną granice w polsce robią nieliczni).Silniki BMW przy prawidłowej eksploatacji do remontu robią 400 000km albo i więcej.Także przemyśl to jaki zrobiłeś interes.Dopatrzyłem się z twojej reklamy że twoje BMW ma ok 11lat w takim razie przebieg rzeczywisty(nie myl z tym co ci pokazuje licznik) jest w przedziale 300 000-400 000km albo i więcej a po takim przebiegu przy remoncie korbowody się zmienia nawet jeżeli są proste i bez owalu(chodzi o zmęczenie materiału).Tylko w takich samochodach jak polonez gdzie remonty się robi nieraz już przy 100 000km można zaryzykowac założenie starego jeżeli jest prosty i bez owalu.Remont masz obliczony na krótszy czas niż dla poloneza więc traktuj swoją BM-e łagodniej i stosuj się do tych zaleceń które ci już podałem bo przy 200km/h będziesz szukł korbowodu na asfalcie jak ci najpierw roztrzaska głowicę i przebije miskę olejową i możesz nie miec okazji złożyc reklamacji po takim zdarzeniu.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Krzysku Ramzes ma naprawde racje i to co mowi poparte jest wiedza Ja niestety tez mialem racje piszac ci o wymianie korby a nie o szlifie . Nie musisz sie zaperzac na tych co nie plota glupstw a jest ich niewielu reszta to albo mlodzi ludzie ktorzy wierza we wrzystkie bajki o podnoszeniu mocy przez zastosowanie storzka... itd albo naciagacze mlodych ludzi . ktorzy rzeruja na ich latwowiernosci . sam zobaczysz moze my sie mylimy ale dobre i nowe to nie zregenerowane ( szlif) pojezdzisz zobaczysz jak sie mylimy to ponkt dla ciebie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.