Skocz do zawartości

CB a check control kompa pokladowego?-problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak zapale swiatla i zaczynam rozmawiac przez CB-nadawanie (odbior OK )dluzej niz 4 sek to komp pokladowy zaczyna mi wyswietlac wszystkie usterki oswietlenia. Zmienialem juz radio,zasilanie bralem bezposrednio z akumulatora lub z zapalniczki,nadawanie z anteny zewnetrzej lub wewnetrznej i ciagle ta sama historia?
Opublikowano

Zobacz czy nie masz zwarcia we wtyczce CB. U kolegi właśnie to było przyczyną.

Radio przy nadawaniu pobiera za duży prąd.

 

W jakim stanie jest Twój akumulator?

Opublikowano
U mnie jest podobnie jak naciskam nośną w mikrofonie to po paru sekundach załancza mi się zamek centralny i gasną kontrolki podświetlania zegarów i kokpitu .Radio jest 4 watowe podłączone do gniazda zapalniczki :?: :?: co to jest ?????

E34 1988r 2.0l 12v M20

E36 1.8i 1996r sedan.

Opublikowano
ja juz zmienilem radio,antene,zmienialem moc na 1W i nic sie nie poleprzylo?
Opublikowano

Prawdopodobnie radio "sieje". Jeżeli jest możliwość, to może spróbuj zmienić lokalizację radia lub wymienić kabel antenowy.

Poszukaj jakiegoś krótkofalowca lub CB-istę dx-iarza w okolicy - zwykle są to pasjonaci i pomogą za dobre słowo lub symboliczne piwo nawet nieznajomemu.

Opublikowano
zmienilem lokalizacje,antene i nic nie pomaga-po 7 sek romowy wywala bledy,komunikaty zaplaja sie nawet na swiatlach postojowych.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Takie problemy to w większości przypadków promieniowanie fal radiowych które wpływają na instalację elektronikę auta. To wszystko pola magnetyczne. Najsolidniejszym i pewnym rozwiązaniem na owe bolączki jest zamontowanie stałej anteny. Rozumie sie przez to nie jakies doczesne rozwiązania typu magnez (przypuszczam że kolega właśnie z magnesówki korzysta). Magnesówki inaczej zachowują się niż anteny mocowane na stałe. Różnica ta dzieje sie bo magnez nie ma kontaktu elektrycznego z karoserią (masą) i inaczej promieniuje. Antena umasowiona (przykręcona bezpośredno do nadwozia) nie wytwarza takiego pola gdyż dach jest "przeciwwagą". Stąd antena stała dużo lepiej pracuje niż magnez nie jest taka czuła na zakłócenia pochodzące od instalacji, oraz nie powoduje anomalii w pracy elektroniki auta. Oczywiście podstawa to dobrze zestrojona antena bo przy nie dostrojonej antenie takie anomalia też występować mogą. Powód nie właściwe dopasowanie lini nadajnika z promiennikiem czyli anteną. Nie jest to takie proste jak się wydaje czyli postawić magnesówkę podłączyć pod zapalniczkę i rozmawiać. Sposób zamocowania oraz dobra i dobrze dostrojona antena to zasadnicze argumenty poprawnego działania Radiotelefonu CB.
Opublikowano

tak myślałem ze to wina fal

 

tak mam magnesówke

radio stroiłem kilka razy z różnych przyczyn ale wydaje mi się że na początku nie było tego problemu,choć nie jestem pewien

 

zestroje je jeszcze raz i zobaczymy

 

dzięki za odpowiedz

pozdrawiam

Opublikowano
witam ja też mam radio CB i antenę magnesową i niemam najmniejszego problemu ,nawet jak radio 10 watowe było zamontowane , być moze radio jest za blisko komputera samochodowego moje radio jest umocowane po prawej stronie przy fotelu pasazera pozdrawiam
Opublikowano
czy ma 10W czy 4W to nie jest istotne. Powiem więcej nawet radio i cała instalacja może nie mieć tu nic istotnego na objawy jakie występują. To poprostu elektronika w danym konkretnym aucie może być podatana na takie rzeczy jak pola magnetyczne i dlatego tak sie dzieje. Włożysz cały ten komplet do innego auta z tym samym wyposażeniem dokładnie taki sam model tylko poprostu inny egzemplaż i problemu nie będzie. Tak to juz jest z elektroniką. Często to walka z wiatrakami i bardzo długie poszukiwanie przyczyny nie koniecznie z założonym skutkiem. Niby książkowo nie powinno się nic dziać a w praktyce owszem ale się coś złego dzieje. Nie zawsze jedno z drugim idzie w parze.
Opublikowano
Sprawdz ekranowanie kabla radio-antena. Ekran musi być połączony z zewnętrzną czścią wtyczki. Pomóc może też połączenie obudowy nadajnika z masą samochodu.
Opublikowano
jedno jest pewne wszystkiemu winne pola magnetyczne a magnesówka wytwarza ich dużó więcej niż antena zmasowana na stałę. Według mnie tylko jedno pomoże. Dziureks!!!!
Opublikowano

powiem szczerze że nie spotkałem się z takim czymś

spotykamy się z kolegami regularnie i wszyscy mamy CB

oczywiście że jedni lepsze (droższe) no a inni tańsze no i to samo z antenami

ja mam antene zamontowaną na stałe na klapie bagażnika ale większość ma magnesówki i to te krótkie do 50 cm

jak SWR jest dobrze wystrojony to CB nie powinno robić zakłuceń

proponuje dać zrobić zestrojenie fachowcom , a robi to każdy sklep specjalizujący się w sprzedaży CB i kosztuje to około 10zł

Opublikowano
powiem szczerze że nie spotkałem się z takim czymś

spotykamy się z kolegami regularnie i wszyscy mamy CB

oczywiście że jedni lepsze (droższe) no a inni tańsze no i to samo z antenami

ja mam antene zamontowaną na stałe na klapie bagażnika ale większość ma magnesówki i to te krótkie do 50 cm

jak SWR jest dobrze wystrojony to CB nie powinno robić zakłuceń

proponuje dać zrobić zestrojenie fachowcom , a robi to każdy sklep specjalizujący się w sprzedaży CB i kosztuje to około 10zł

 

No niestety zestrojenie nie do końca pomaga. Akurat specjalizuję sie w CB (serwis) i w przełożeniu teori z praktyką różnie to wychodzi. Auto autu nie równe w jednym jest ok a w drugim inaczej. To tak samo jak z zakłóceniami w jednym aucie wszystko ok a w drugim takim samym słuchać np pompę paliwa lub zapłon. W nowych Dieslach słychać bardzo często pompowtryskiwacze. Niestety auta mocno wypasione a elektronika potrafi płatać figle. Jak nie sama z siebie emituje zakłócenia do odbiornikó to te zakłócenia odbiera i tak to juz jest. Nie pozostaje nic jak tylko walka metodą prób i błędów bo nie ma jedno znacznej metody odkłócenia auta.

Opublikowano

W mojej e34 jest identycznie. Chwile pogadam i zaraz komunikaty że przepalona żarówka taka, śmaka itd.

W e46 ani jednego komunikatu choc to samo radio i antena.

Strojenie, podłączanie do akumulatora, zmienianie miejsca anteny nic nie pomaga. Pozostaje albo sie przyzwyczaić albo zmienić samochód.

Wojtek

Brot Mit Wurst

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.