Skocz do zawartości

OBC test 09 - dlaczego tak mało na postoju?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Gdy auto trochę postoi to potem na TEST 09 po przekręceniu kluczyka pokazuje tylko troszkę ponad 11 V. Akumulator mam roczny, ale gdy był nowy to było podobnie. Dlaczego tak jest?

 

Czy to dlatego że to pomiar prądu ładowania i wskazania tego woltomierza to wskazania przez jakąś diodę która zaniża napięcie?

 

Czy tak powinno być czy coś jest nie tak?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie również po postoju (np. po nocy) wskazuje np 11,6V. Podczas jazdy wartości również są tak jakby za niskie max 13,8V. Akumulator już 2 letni. Nie wiem skąd ten voltomierz pobiera wartości bo na cewce mam w tym czasie wyższe napięcie. Także mam wątpliwości co do tego czy tak ma być. Może ktoś jeszcze się wypowie jak to u niego wygląda :?:
peace & love
Opublikowano
Witam

 

Gdy auto trochę postoi to potem na TEST 09 po przekręceniu kluczyka pokazuje tylko troszkę ponad 11 V. Akumulator mam roczny, ale gdy był nowy to było podobnie. Dlaczego tak jest?

 

Czy to dlatego że to pomiar prądu ładowania i wskazania tego woltomierza to wskazania przez jakąś diodę która zaniża napięcie?

 

Czy tak powinno być czy coś jest nie tak?

 

 

Pozdrawiam

 

 

to jest normalne - generlni duze akumulatory maja takie napiecia ...

 

ja mam rocznego banner powerbull i jak postoi ok 2 dni to mam 11.6v - i to napiecie potem spada bardzo powoli ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akumulator duży czy nie, jak ma napięcie jałowe poniżej 12V to jest denat, a nie akumulator. Napięcie na celę akumulatora kwasowego to 2V, poniżej jest rozładowany lub ma już niewiele z pojemności początkowej.

 

Inaczej jest w samochodzie, gdzie na instalację jest bezpiecznik "gruby" (w zależności od modelu od 50 do 90A) i praktycznie ciągle coś go obciąża. Więc spokojnie. Pomiar testem 09 to pomiar napięcia instalacji, a nie akumulatora. Poprawny pomiar napięcia akumulatora określający jego stan powinien być dokonany na klemach akumulatora. Ładowanie tak samo.

Kai
Opublikowano
Akumulator duży czy nie, jak ma napięcie jałowe poniżej 12V to jest denat, a nie akumulator. Napięcie na celę akumulatora kwasowego to 2V, poniżej jest rozładowany lub ma już niewiele z pojemności początkowej.

 

Inaczej jest w samochodzie, gdzie na instalację jest bezpiecznik "gruby" (w zależności od modelu od 50 do 90A) i praktycznie ciągle coś go obciąża. Więc spokojnie. Pomiar testem 09 to pomiar napięcia instalacji, a nie akumulatora. Poprawny pomiar napięcia akumulatora określający jego stan powinien być dokonany na klemach akumulatora. Ładowanie tak samo.

 

Trudno się nie zgodzić aczkolwiek dobrze byłoby wiedzieć ile mniej pokazuje ten test i nawet na podstawie jego określać pojemność albo czy zapali czy nie zapali. Czasem robi się coś przy aucie, jakaś lampka jest podpięta do akumulatora lub włączone radio i nie wiadomo czy można dalej ciągnąć prąd czy lepiej nie...

 

Dodatkowo dla kogoś takiego jak ja kto używa auto nie regularnie dobrze byłoby zobaczyć sobie napięcie i określić czy zapali wieczorem czy nie.

 

Choć przy rocznym akumulatorze to chyba nie powinienem mieć problemów...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, najpierw przy wyłączonym silniku i stacyjce, później uruchom silnik, powinno wzrosnąć do ok. 14,4V, jeśli jest niższe, to masz problemy z ładowaniem, jeśli masz dobry akumulator, to, pomimo że jest on niedoładowany, będzie kręcił i nie będzie dawał żadnych objawów, ale to skróci jego żywotność. Napiecie wskazywane przez kom pokładowy może nie odpowiadać rzeczywistości, dlatego polecam pomiar miernikiem, wtedy będzie widać, czy kom nie oszukuje.
Opublikowano

Tak jak napisał Kai woltomierz w OBC nie pokazuje napięcia akumulatora tylko napięcie w instalacji, a i tak jest to pomiar, który należy traktować bardzo "orientacyjnie" ( do OBC dochodzą bardzo cienkie przewody, którymi zasilane są jeszcze inne odbiorniki). Jeśli chcesz aby po przekręceniu kluczyka mieć dokładny pomiar napięcia akumulatora, nie masz innego wyjścia jak podłączyć bezpośrednio do bateryjki jakiś dodatkowy woltomierz najlepiej przewodami o większym przekroju (np. 2,5 mm2). Aby woltomierz nie pracował jednak cały czas przewód + przecinasz i dajesz tam przekaźnik, który będzie zamykał obwód w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce.

Takie rozwiązanie miałem kiedyś w escorcie i działało bez zarzutu. Dodatkowo w momencie rozruchu będziesz widział faktyczny spadek napięcia w akumulatorze.

Wodzik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.