Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dostałem silnik od bmw m20..Jak sprawdzić pojemność czy to 2 literki czy 2.5 l one wyglądają tak samo wizualnie proszę o podpowiedż????

E34 1988r 2.0l 12v M20

E36 1.8i 1996r sedan.

Opublikowano

Jacek, masz ten silnik razem z kolektorem ssącym, czy tylko kadłub z głowicą? Jeżeli masz z baranami, to daj zdjęcie, powiem Ci jaki to silnik (ja właśnie po baranach je rozróżniam).

 

Poza tym, po co Ci ten silnik, przecież masz :D Gdzie takie dają??

pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

witam.

można sprawdzić inaczej.Z tego co pamiętam to gdzieś w okolicy kolektora wydechowego-pod lub nad nim- jest wytloczone pole i na nim jest podana pojemność silnika.może to być jednak mylące bo nie wiadomo czy ktoś wcześniej nie mienial glowicy na inną!!!

pzdr.

Opublikowano

Fajnych ludzi spotkałeś Jacek, taki prezent :D

Skoro kolektora nie ma, pozostaje zdjąć głowicę i pomierzyć coś w środku cylindrów. Teraz nie mam pewności, ale średnica tłoka B20=80mm, a B25=84mm

Wysokości też są różne, ale tego raczej nie sprawdzisz bez wyjęcia tłoka (zresztą jak zmierzysz średnicę, to już będziesz wiedział jakie to M20).

 

:D Poza tym, Jacek wsiądź na ten silnik i policz, na ilu koniach siedzisz :D:D:D

Pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Fajnych ludzi spotkałeś Jacek, taki prezent :D

Skoro kolektora nie ma, pozostaje zdjąć głowicę i pomierzyć coś w środku cylindrów. Teraz nie mam pewności, ale średnica tłoka B20=80mm, a B25=84mm

Wysokości też są różne, ale tego raczej nie sprawdzisz bez wyjęcia tłoka (zresztą jak zmierzysz średnicę, to już będziesz wiedział jakie to M20).

 

:D Poza tym, Jacek wsiądź na ten silnik i policz, na ilu koniach siedzisz :D:D:D

Pozdrawiam

 

Wysokości czego, przepraszam są różne? Przecież w pojemności chodzi o policzenie kubatury: średnica tłoka x skok tłoka - wystarczy obrócić raz wałem :) no i pomnożyć x 6

 

Solaris jako inżynier zaskakujesz mnie z dnia na dzień... :shock:

Opublikowano

Wysokości czego, przepraszam są różne? Przecież w pojemności chodzi o policzenie kubatury: średnica tłoka x skok tłoka - wystarczy obrócić raz wałem :) no i pomnożyć x 6

Solaris jako inżynier zaskakujesz mnie z dnia na dzień... :shock:

 

Witam.

Podałem koledze metodę rozpoznania typu silnika na podstawie prostej identyfikacji charakterystycznego elementu, czyli tłoka. Nie było potrzeby już nic więcej robić poza zmierzeniem średnicy tłoka, żeby stwierdzić czy jest to B20(80mm) czy B25(84mm). Nie trzeba liczyć pojemności skokowej silnika M20, skoro wystarczy zmierzyć średnicę jednego elementu.

 

BlacKSmitH – człowieku, którego inżynier zaskakuje z dnia na dzień: dajesz oczywiste rady, które w tym przypadku są po prostu niepotrzebne, ale przy okazji sam mnie zaskakujesz – co wyszłoby ci po dokonaniu przeliczenia, które podałeś????!!! :

 

Przecież w pojemności chodzi o policzenie kubatury: średnica tłoka x skok tłoka - wystarczy obrócić raz wałem :) no i pomnożyć x 6

 

W tym przypadku wyszłoby ci przynajmniej jakieś pole powierzchni – które swoją drogą, nawet trudno określić nazwą.

 

Jeżeli ktoś, oprócz kolegi BlacKSmitH mógłby popaść w taki błąd i go powielać – pojemność silnika policzymy:

(3.1416 x r*2 ) x skok tłoka x ilość cylindrów = cm*3

(podając wartości w centymetrach i zachowując kolejność wykonywania działań, r to oczywiście połowa średnicy cylindra)

Dla przykładu M20B20:

3,1416 x 4*2 x 6,6 x 6 = 1990,5 cm3

 

Dla porównania tego co wyjdzie po zmierzeniu skoku tłoka: B20=6.6cm, B25=7.5cm

 

BlacKSmitH – więcej dobrego nastroju – nie musisz na forum wchodzić jak na wojnę. Poza tym masz coś za dużą tendencję do wybiegów personalnych :nienie: .

 

Pozdrowienia

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Hej!

Nastroje mam bardzo pozytywne, ale z tego co przeczytałem to kolega musiałby rozebrać silnik, żeby zmierzyć wysokość tłoka i wydaje mi się, że to zabieg zbędny - tylko tyle. Co do moich obliczeń to dokładnie mówiłem o tym co Ty i nie wyszłoby żadne pole powierzchni tylko kubatura i pomnożona prze liczbę cylindrów daje pojemność.

Nie mam tendencji do ataków personalnych, ale siłą rzeczy wypowiadając się na forum czasami musisz podważyć czyjeś teorie - na tym polega forum. Nikomu nie ubliżam, w przeciwieństwie do innych forumowiczów wyzywających się od kretynów.

Bez urazy Solaris - to tylko forum...

Opublikowano
Co do moich obliczeń to dokładnie mówiłem o tym co Ty i nie wyszłoby żadne pole powierzchni tylko kubatura

 

No nie mogłeś mówić dokładnie o tym co ja, wystarczy popatrzeć na te proste wzory (przecież, Twój wzór to nie wersja mojego z literką D-średnicy – bo taki też istnieje). A co do rozbierania bloku silnika, nie miałem zamiaru Jacka do tego namawiać – myślałem, że to widać w tamtym poście – podkreśliłem, że zmierzenie średnicy wystarczy.

 

Bez urazy Solaris - to tylko forum...

Też wolę wybrać wariant :handshake: i nie być zachęcany do prowadzenia sporów.

Pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Jeśli dobrze pamiętam, pojemność powinna być wygrawerowana obok numeru silnika albo jako odlew na głowicy po stronie kolektora ssącego. Prawdopodobnie różnią się też średnice otworów dolotowych ("baran" ma większą średnicę od strony przepustnicy więc pewnie poszczególne otwory też są większe, niestety, nie mam możliwości szybkiego porównania (m20b20 leży w garażu a m20b25 w samochodzie - oba uzbrojone)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.