Skocz do zawartości

Drgania kierownicy przy hamowaniu przy predkosci 80 - 100


vodka40

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem świeżo po wymianie opon na zimowe, Continental WinterContact 790 205/55/16.

 

Drgania w czasie jazdy, o których pisałem wcześniej ustały, jedzie się płynnie aż miło.

Niestety problem drgań na kierownicy w przypadku lekkiego hamowania w zakresie prędkości 80-100 pozostał.

 

1. Czy to możliwe, że mam pokrzywione tarcze, albo nierówno zamontowane klocki hamulcowe? (Drgania nie występują przy innych prędkościach. Jak hamuje np. ze 140 to do 100km/h wszystko jest ok., przy przechodzeniu przez prędkość 100-80 czuć drgania na kierownicy, a po wyhamowaniu poniżej 80km/h wszystko wraca do normy). Obstawiałbym tę opcję gdyby drgania występowały w całym zakresie prędkości

2. Czy to może problem uszczelnienia wspomagania, bo czytałem na forum, że potrafi tak się objawiać

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=52415&highlight=uszczelka+korka+wspomagania

 

Dziękuję za porady i dodatkowe sugestie

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

No i jeszcze musisz pamiętać o tulejach górnych wachaczy. Ja miałem wymienione z przedniego zawieszenia wszystko - tarcze, klocki, 4 wachacze, łączniki stabilizatora, drażek kierowniczy oraz jego końcówki i dalej był ten efekt. Problem u mnie e34 2.0 polegał na tym że górne tuleje zostały wymienione na taki kolor (twardość) na jakich samochód przyjechał z niemiec. Przyjechał na niebieskich to i na niebieskie wymieniłem. Rozwiązaniem okazała się wymiana na tuleje białe/kremowe jednego producenta - zamiennik oczywiście. Wejdz pod samochód i sprawdz jakiego koloru masz tuleje i w jakim są stanie.

 

http://tiny.pl/j7fl <-- element nr. 8

 

A i ważne - jeśli zdecydujesz się na ich wymiane, to muszą one być dokręcane pod naturalnym obciążeniem samochodu - samochód musi stać na 4 kołach, czyli w grę wchodzi kanał albo podnośnik wjazdowy. Tylko w ten sposób będą one pracowały jak trzeba - nie będą naprężone niepotrzebnie kiedy samochód stoi.

 

U mnie efekt nie występuje już pół roku - czego i Tobie życzę w niedługiej przyszłości :)

 

Pozdrawiam, Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Właśnie chodzi o to że tuleje wymieniane były jakieś 5000 km temu i nie wiele to nie zmieniło, ale nie wiem czy były wymieniane na podnośniku czy pod obciążeniem "naturalnym" jak to napisałeś.

W każdym bądź razie chciałbym wiedzieć gdzie mogę sprawdzić, jakiego koloru tuleje były oryginalnie zamontowane?

Kupiłem jakiś czas temu całe wahacze Teknorot-a z zielonymi tulejami, ale czekałem z ich wymianą do zmiany na zimówki, mając nadzieję, że drgania były od opon.

I faktycznie były, ale te przy jeździe normalnej, a nie podczas hamowania.

 

Dzięki za info,

Pozdrawiam,

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Z tego co wiem, to kolor środka tulei górnego wahacza to dobór wg pojemności silnika:

1.8 - niebieski

2.0 – biały

2.5 i wyżej – zielony

A poza tym, objawy, o których piszesz najbardziej pasują mi jednak do tarcz.

 

Pozdrawiam

P.S.

Jak tam Andrzej dokończenie prac przy krawędziówkach?

(w wolnej chwili napisz na priva albo maila)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Marek,

 

Co do meritum sprawy, to właśnie co do objawów o których piszę to nie wskazują na tarcze, bo drgania by występowały w innych zakresach prędkości, a u mnie pomiędzy 80 a 100, aha i to przy lekkim hamowaniu.

Jak wcisnę pedał hamulca porządnie, to wszystko jest ok.

 

Nadrobiłem za to trochę braki w lekturze i zauważyłem, że mam luz na sworzniu lewego dolnego wahacza, co może wprawiać w wibracje kierownicę.

 

Najgorsze w tych tulejach górnych jest to, że niedawno jak pisałem były wymieniane, ale na fakturze, mam wpisaną cenę ok 25 PLN za sztukę i mają ciemny kolor. Świadczyć to może o tym, że albo ich jakość jest do bani albo, że są niewłaściwe do masy mego auta.

 

Pozdrawiam,

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślałem o tarczach, bo w swoim poprzednim samochodzie (tam miałem hamulce Lucas) miałem dokładnie takie same objawy przed zmianą starych tarcz – dochodząc podczas hamowania z wyższych prędkości do 110-100km/h - od tej predkości do 80-70km/h miałem drgania, które odczuwałem głównie na kierownicy – w innych przedziałach prędkości efekt całkowicie nieobecny. Nie analizowałem wtedy starych tarcz, czy są proste, ale problem zniknął po założeniu nowych tarcz i klocków.

pozdrowienia

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam,

 

A czy to możliwe, że to tarcze z tyłu tak się dają we znaki, czy to definitywnie może być sprawka przednich.

Bo z przodu tarcza ma jeszcze 21.5 mm, natomiast z tyłu już poniżej 9 mm i chyba by się kwalifikowały do wymiany.

Poza tym, dużo się pojawia o przetaczaniu tarcz, czy można to zrobić bez ich zdejmowania z piasty?

Jeżeli tak, to gdzie w Warszawie lub Białymstoku można to zrobić?

 

/Andrzej

 

PS. Marek, Zrobiłem te krawędziówki twoim sposobem i auto prezentuje się o niebo lepiej. Jak zrobię zdjęcia to Ci podeślę.

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, wydaje mi się, że cokolwiek działoby się z tarczami z tyłu, nie przenosiłoby się to na kierownicę.

Co do toczenia na piaście, to na forum ktoś pisał (chyba w sierpniu, czy wrześniu), że są miejsca, gdzie tak się robi. Pamiętam, ze to był temat, w którym się dużo mówiło o konieczności przetaczania nowych tarcz. To mnie trochę zmartwiło, bo liczyłem, że jak będę musiał zmieniać, to całą robotę będę mógł wykonać sam, ale wciąż liczę na to, że tarcze z najwyższej półki nie będą wymagały toczenia.

 

Niestety nie potrafię pomóc w kwestii informacji gdzie można toczyć na piaście.

Pozdrawiam,

(czekam na zdjęcia)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód musi stać na 4 kołach, czyli w grę wchodzi kanał albo podnośnik wjazdowy. Tylko w ten sposób będą one pracowały jak trzeba

 

Bardzo ważna sprawa...>Czesty błąd mechanikow......wszystko skladamy....a Dokrecamy jak amochodzik stoi na koleczkach :)....PODSTAWOWA SPRAWA....Inaczej tuleje sa poobrywane :(I SAMOCHOD nie prowadzi sie jak powinien)

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przylacze sie do tematu:

ja tez mam drgania przy hamowaniu ale dopiero jak troszke pojezdze - jak jezdze dluzej to nawet mam takie hamowanie ( mocniej - slabiej) az do zatrzymania samochodu. wydeje mi sie ze to tarcze ale wolalbym potwierdzenia

 

dzieki

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor sprawdza się przez kolor plastiku w środku - w tym bezpośrednio tkwi mocująca śruba. Musisz pewnie nieco ja przetrzeć żeby cokolwiek zobaczyć.

 

Z tego co widzę na realoem to w 525i touring także powinny być białe/kremowe.

 

Objawy złych tulej, bo samo skręcenie za pierwszym razem było zrobione dobrze był u mnie taki, że występowało bicie na kierownicy przy lekkim hamowaniu na prostej drodze kiedy prędkość spadała z 110 do 80 km/h. Mocne hamowanie lub nieco mocniejsze hamowało objawy. Objawy czasami potrafiły się nie pojawić (lepsza droga?) ale generalnie to była raczej rzadkość żeby znikały. Denerwowało to szczególnie kiedy było trzeba za kimś lekko i przez 4-5sekund przyhamować bo jechał nieco wolniej.

 

Pozdrawiam, Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Chłopaki,

 

Dzięki za porady,

 

ZacAnaheim,

 

Czy jak teraz trochę popuszczę śruby na stojącym aucie (w kanale) a potem je ponownie dokręcę, również na postoju na kółkach to będę miał pewność, że nie są za mocno naprężone? Czy dokręcać na stojącym należy do oporu?

 

mevik,

 

Mam praktycznie takie same objawy jak piszesz, najgorzej jest jak chcesz przyhamować ze 100 do np. 90 żeby jechać za TiR-em :)

Powiedz mi, po czym poznajesz kolor tulei na Realem

Tu jest link do mego auta, jak zgadnąć, jaki kolor jest do mnie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=31_0250&hg=31&fg=05

Jest jakiś dodatkowy opis do numerów części?

 

Pozdrawiam,

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak teraz trochę popuszczę śruby na stojącym aucie (w kanale) a potem je ponownie dokręcę, również na postoju na kółkach to będę miał pewność, że nie są za mocno naprężone? Czy dokręcać na stojącym należy do oporu?

 

 

No jakieś rozwiązanie to jest......Ale najwazniejszy jest moment pierwszego opuszczenia samochodu...- zaraz po zalozeniu...- nie powinny byc tuleje skrecone...A jak bedziesz skrecal to to oporu oczywiscie - kątownik w budzie ma metalowa tuleje dobrze chwycic :)Pozdro

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi, po czym poznajesz kolor tulei na Realem

Tu jest link do mego auta, jak zgadnąć, jaki kolor jest do mnie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=31_0250&hg=31&fg=05

 

No jak to jak. Toć widać na schemacie że jest biała. :wink:

A serio, tu masz link do mojego:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=31_0250&hg=31&fg=05

 

Zauważ, że w tabeli niżej "part number" dla cześci 8 jest dokładnie taki sam.

 

Dla e34 touring styczeń '96

 

518 : 31121133710

520/25 : 31121136605

525td/525tds/530/40 : 31121139456

 

No a kolor to już strzelałem na podstawie informacji z forum i tego co mi w pierwszym momencie chciano sprzedać w sklepie.

 

Pozdrawiam, Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.