Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Jak większość z posiadaczy e39 (i nie tylko) miałem problem ze znikającymi pixelami w liczniku. Próbowałem różnych sztuczek: jakiś spray do poprawy kontaktu, prasowanie żelazkiem, wreszcie kompletna rozbiórka licznika w/g instrukcji z forum. Jako, że mam łapę niedźwiedzia-rozwaliłem ośki wskazówek i wszystkie miały błędne wskazania. A Pixele wróciły! Na tydzień..

Mocno już wściekły postanowiłem kupić inny (używany) licznik. Zamontowałem, i wszystko byłoby w porządku, gdyby nie brak możliwości zmiany języka. Wkrótce też zapaliła się kontrolka DSC. Chciałem też zmienić kilka rzeczy ("odblokowanie" Webasto, zmiana ustawień alarmu itp.), więc pojechałem do Serwisu. Tam po 1,5 godziny walki Pan powiedział, że nic się nie da zrobić, bo licznik pochodzi z auta, które miało inne wyposażenie! Ze łzami w oczach zapłaciłem 303 PLN za podłaczenie do komputera i sobie pojechałem. Niedawno jadąc dość wolno (40-50 km/h) włączyła się kontrolka poduszki powietrznej i samochód zaczął być niestabilny (lekko go zarzuca na boki-nigdy wcześniej tego nie miałem).

Z pewnością ktoś z Was miał podobne problemy. Błagam, pomóżcie!

Nie chcę kupować kolejnego licznika, nie chcę też kupować licznika "jałowego" za ponad 2000 PLN w ASO.

 

Wielkie dzięki.

Opublikowano

:shock: :shock: :shock:

 

Pierwsza rzecz - PAN z serwisu nie umi tego zrobic (albo nie ma odp. sprzętu)

 

Miałem coś podobnego - uszkodziłem sprężynki przy ściąganiu wskazówek (baran ze mnie).

 

Zrób tak:

 

Wymontuj uszkodzone (ze starego licznika) całe mechanizmy wskazówek

i wstaw "nowe" z innego licznika.

 

Przy montowaniu wskazówek (po wymianie) nie zapychaj na siłę (musisz potem wszystko ustawic - skalibrowac) !!!

 

U mnie wszystko chodzi OK - odchylenie wskazań znikome.

 

P.S.

Daj to zrobic osobie co ma "łapkę komara" !!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

Łatwo powiedzieć-wymień mechanizm. Czy to się wiąże z wylutowaniem tych silniczków, które napędzają wskazówki? Jeśli tak-bez szans.

Naprawdę nie ma innego sposobu? Myślałem o czymś w rodzaju: wciśnij przycisk, włącz stacyjkę, wpisz jakiś kod itd.

 

Jeśli chodzi o "łapkę komara" to przy ściąganiu wskazówek trzeba bardzo mocno ścisnąć oś wskazówki. Boję się, że znów mi się szczypce omskną. I wtedy popełnię harakiri.

Opublikowano

:shock: :shock: :shock:

:nienie: Tam nie ma lutów :nienie: - dasz radę

:mrgreen: Trzymam kciuki !!! :mrgreen:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

jak mogles zaplacic gosciowi za cos, czego nie zrobil?

 

co cie to obchodzi, ze nie ma sprzetu / nie potrafi?

trzeba bylo mu dac ze 20 za fatyge i tyle. ty dales zlecenie, nie zostalo wykonane i powiniennes miec to gleboko, ze typowi sie nie powiodlo a podjal sie tego.

Opublikowano

Fakt, 303 PLN do bardzo dużo za nic.. Ale z drugiej strony taki jest po prostu cennik. Skasowali mnie za samo podłączenie do komputera. Za półtorej godziny "prób" nic nie wzięli.

 

Chyba jednak zmienię te mechanizmy wskazówek. Silnik zostawię zimny-bez problemu ze wskaźnikiem temperatury, prędkość - mniej więcej na zero, obroty-tak samo. Paliwo-zrobię zdjęcie stanu paliwa. I co? Mam wetknąć wskazówkę paliwa na zero, czy na stan paliwa?

Opublikowano
Witam wszystkich,

Mialem prawie identyczy problem (czesciowo mam).

Nieprawidlowa naprawa pixeli - licznik jako magazyn czesci zamiennych.

Z oboma licznikami podjechalem na Ojcowska w Warszawie

http://www.bmwserwis.pl/

Tam Pan zamontowal stary licznik (nie bylo trudno bo specjalnie nie dokrecilem wszystkich srobek) odpalil GTOne i wydrukowal sobie dane zegarow. Nastepnie zamontowal nowe zegary i wprogramowal dane z zegarow, ktore odpowiadaly za 'wyposazenie auta'. Auto przed zaprogramowaniem zegarow i po jezdzi tak samo- tyle tylko, ze przed programowaniem nie wyswietlalo sterowania od automatu na zegarach i nie swiecilo swiatlo biegu wstecznego.

Cena uslugi 120 PLN

Minus taiej uslugi: niestety VIN pozostal ze starych zegarow, nie zgadza sie wiec z VINem auta, przebieg jest nieoryginalny, swieci sie manipulation point.

 

Podobno jest mozliwosc przeprogramowania calych epromow ze starych do nowych zegarow, ale nigdzie nie znalazlem uslugodawcy.

 

Ps. Na Ojcowskiej obiecali mi, ze sprobuja cos z tym VINem zrobic, ale niestety nie mam kiedy tam podjechac :(

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Tu jest spory problem. Słyszałem, że numer VIN można skasować i wprowadzić nowy tylko za pomocą PASOFTu (www.viaken.pl). Chyba to kupię. W ASO twierdzą, że ich program (nie wiem jaki) nie ma takiej możliwości. I proponują zakup nowego "jałowego" licznika za 2000 PLN...

 

Ja sam jeżdżąc już ponad miesiąc ze zmienionym licznikiem mam coraz więcej włączających się kontrolek.. Zaraz po wypłacie kupię ten PASOFT i będę walczył. Nie omieszkam zdać Wam relacji z mojej walki.

Opublikowano
Tu jest spory problem. Słyszałem, że numer VIN można skasować i wprowadzić nowy tylko za pomocą PASOFTu (www.viaken.pl).

PASoft ma tez podobno mozliwosc przekopiowania zawartosci epromow, ale jak to jest w rzeczywistosc nie wiem. Przyznam sie szczerze, ze bede czekal na Twoje postepy w tej sprawie, bo interesuje mnie ta zmiana ;), gdyz rzeczywiscie w opisie PaSoft jest ze jest mozliwosc zmiany FGSTNR.

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam od roku inne zegary i oprócz braku możliwości zmiany języka nie mam żadnych problemów :cool2:

A FGSTNR masz swoj czy z tych zegarow? Swieci Ci sie Manipulation Point przy przebiegu dziennym??

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie ponownie.

 

Zgodnie z obietnicą relacja ze zmaganiem z PASOFTem 1.3.6. Po kolei:

Zamówiłem interface w firmie Viaken (400 PLN), przyszła do mnie dwa tygodnie później. Brawo Poczta Polska S.A.!!

Interface był bez oprogramowania, ale Pan z Viakena polecił mi jakąś ruską stronę skąd można wszystko ściągnąć. ZONKI:

1. Okazało się, że nie mam w samochodzie gniazda ODB2. Trochę mnie to zmartwiło, bo słyszałem że jest lepiej (dlaczego?) podłączać tego typu skanery przez to gniazdo. Trudno-nie ma, to nie ma, podłączę do gniazda przy silniku.

2. Gniazdo przy silniku.. Na obudowie interfejsu zaznaczono, żeby jeden z kabelków podłączyć do pinu nr 17. U mnie ten pin w ogóle nie jest podłączony! Więc podłączyłem do następnego obsadzonego (a co miałem kurteczka zrobić?!).

 

Odpaliłem programik-działa. Wcisnąłem "FIND UNITS" po włączeniu zapłonu i po jakichś dwóch minutach miałem odczyt wszystkich systemów i błędów. Przy okazji okazało się, że auto jest wypasione lepiej niż zachwalał sprzedający!!!

Zmierzam już do sedna. W module LCM (światła) jest możliwość zmiany przebiegu. Więc zmieniłem na oryginalny (ok. 159000 km). Przystąpiłem do zmiany przebiegu w liczniku. Mądrzy ludzie powiedzieli, że najpierw trzeba licznik "wyjałowić" czyli wcisnąć "FACTORY DEFAULTS" ("USTAWIENIA FABRYCZNE"). Wcisnąłem i kolejny ZONK:nie można wyczyścić licznika!! Nie można zmienić przebiegu!! Nie można zmienić numeru VIN w liczniku!! Już się miałem popłakać, ale opanowałem się i udało mi się wgrać język angielski (nareszcie wiem, co samochód chce mi powiedzieć).

Aha, wykasowałem wszystkie błędy ze wszystkich modułów, pozostały tylko dwa w układzie klimatyzacji (jakieś zawory, czy przekaźniki), oraz jeden NIEZNANY w kierownicy wielofunkcyjnej.

Aha, ciągle świeci mi się kontrolka DSC. Myślę, że jest to związane z niezgodnością numerów VIN w pamięci licznika i świateł.

Na razie tyle. Może ktoś z Was wie, jak skutecznie "wyjałowić" licznik?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

skoro świeci ci sie DSC to cos powinno byc zapisane w steroewniku? nie ma?

 

przebieg niekoniecznie zmienisz pasoftem w liczniku... o czym pisal juz Tony J.

Opublikowano
skoro świeci ci sie DSC to cos powinno byc zapisane w steroewniku? nie ma?

 

przebieg niekoniecznie zmienisz pasoftem w liczniku... o czym pisal juz Tony J.

 

Zgadza się. Kiedy napisałem maila do Viakena, żeby coś mi polecili, odpowiedź była jedna: PASOFT. TYLKO dlatego to kupiłem. Dziś wysłałem kolejne pytanie do nich w tej sprawie, jutro zadzwonię.

 

Niestety, PASOFT nie wykrył żadnego błędu w układzie ABS/DSC, więc w sterowniku raczej nic nie ma..

 

Przebieg nie jest najważniejszy, bardziej mnie męczy ta p...lona kontrolka DSC!

Opublikowano (edytowane)
Nie można zmienić numeru VIN w liczniku!!

To troche mnie zmartwiles... mialem nadzieje, ze w jakis sposob uda mi sie zmienic ten VIN a tu kolejna nadzieja legla w gruzach.

Edytowane przez fomicz

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nie można zmienić numeru VIN w liczniku!!

To troche mnie zmartwiles... mialem nadzieje, ze w jakis sposob uda mi sie zmienic ten VIN a tu kolejna nadzieja legla w gruzach.

W piatek zmieniono mi VIN na wlasciwy PA Softem na Ojcowskiej. Natychmiast niknal manipulation point ale przebieg nie uaktualnil sie z LCM :(.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
To nie mogli ci od razu przebiegu zrobić?

Po pierwsze musialbym za to dodatkowo zaplacic, a pozatym facet stwierdzil, ze jest jakis klopot wiec aby zbytnio nie mieszac zostawilem tak jak jest.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
przebieg mogę Ci zrobić:) co do zmiany licznika to ten serwis jakiś dupowaty. jesli chcesz znajde Ci elektryka w twojej okolicy to sobie podjedziesz i Ci zrobi co będziesz chciał
Opublikowano
przebieg mogę Ci zrobić:) co do zmiany licznika to ten serwis jakiś dupowaty. jesli chcesz znajde Ci elektryka w twojej okolicy to sobie podjedziesz i Ci zrobi co będziesz chciał

Niestety nie bywam w Wielkopolsce ale dzieki za propozycje. Oczywiscie mozesz podac namiary na fachowcow w kuj-pom ale chyba nie bede niepotrzebnie wywalal kasy na korekte licznika 'do przodu' ;) to bez sensu. Ja wiem jaki mam przebieg i nie zamierzam oszukiwac przy sprzedazy.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
szkoda ze wczesniej się nie odezwałeś bo siedze w tych tematach to bym Ci podesłał naprawde kompetentą osobe i napewno byś tyle nie zapłacił. Naleze do kilku forów związanych czy to z diagnostyką, naprawą sensorów airbag czy tez korektą wskazań liczników.
Opublikowano
szkoda ze wczesniej się nie odezwałeś

No w tym temacie bylo o tym jednoznacznie, poza tym dalem nawet ogloszenie (juz niestety je usunalem) ze zlece taka operacje ;) Coz tak to bywa ;)

Tomek

Marzenia się spełniają...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.