Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

fajna akademicka dyskusja, mozna by ją pokazywac jako dowod ze BMW nie jezdzą same dresy :wink:

 

PS. wg mnie obie teorie trzymają sie kupy a którą zastosowali inżynierowie BMW to tutaj raczej nie rozstrzygniemy :)

Zbir
Opublikowano
fajna akademicka dyskusja, mozna by ją pokazywac jako dowod ze BMW nie jezdzą same dresy :wink:

 

PS. wg mnie obie teorie trzymają sie kupy a którą zastosowali inżynierowie BMW to tutaj raczej nie rozstrzygniemy :)

 

dokladnie :D po co sie klucic,przeciez nie ma o co :mrgreen: Chyba powinnismy sie cieszyc ze w Naszych BeEmkach jest taki bajer bo w wiekszosci aut tego nie ma wiec... :cool2: Pozdrawiam wszystkich :D

B M W
Opublikowano
Miałeś mi odpowiedzieć na pytanie dlaczego ekonomizer nie działa przy drodze =0!!! a nie przy drodze dążącej do 0.

Nie umiałeś wiec ja ci odpowiedziałem - przy drodze = 0 Ekonomizer nie działa gdyż działanie jest nie możliwe do wykonania.

 

Boże... tyle ludzi Ci mówi dlaczego właśnie się tak liczy. Nie moja wina, że ty nie znasz się na matematyce i nie słuchasz ludzi którzy Ci próbóją wytłumaczyć dlaczego tak się to robi. Pytałeś się? To Ci odpowiadamy a Ty się o to kłucisz. Ja swojej racji udowadniać w wieczność nie zmierzam. Dziwi mnie tylko fakt dlaczego się oburzasz, gdy ja Ci próbuję to wytłumaczyć - matematyka to narzędzie dla mnie w codziennej pracy i moich wciąż trwających studiach.

Jeśli za droge podstawisz drogę bardzo bliską zeru np. 10^(-16) metra to wlaśnie wyjdzie Ci wynik bardzo bliski nieskończoności (niespodziewaj się, że wstawijąc drogę jeszcze bardziej bliską zeru np. 10^(-32) nagle zacznie się dziać coś innego niż dążenie do tej nieskończoności). Funkcje, które mają zero w mianowniku liczymy przy pomocy granic funkcji, aby zaobserwować orientacyjnie co się dzieje z funkcją.

Wkazówka ekonomizera wychyla się w stronę nieskończoności (nie pokazuje nic - chowa się), gdyż potrzeba nieskończenie wiele paliwa aby przy prędkości równej 0 km/h pokonać dystans 100km, to chyba oczywiste samo przez się.

Ludzie jakoś sobię radzą w takich sytuacjach, gdy obliczenie równania zawiera takie kwiatki jak zero w mianowniku, podstawiając bardzo małe wartości. To takie inżynierskie podejście. Przybliżenia przy projektowaniu czegokolwiek to sprawa normalna. Chodźby szeroko wykorzystywane metody numeryczne, czy metody obliczeń przy pomocy elementów skończonych są obarczone pewnym małym błędem, który pomijamy. Nawet wykorzystywanie całek (które zapewne miałeś w podstawówce/liceum/technikum) do obliczeń czegokolwiek jest obarczone błędem, a dokładniej możliwe jest policzenie przy ich pomocy funkcji z dokładnościa TYLKO do stałej 'C'.

Nikogo nie obrażam. Sorka za przydługi post.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

piotr2569 ma rację że w przypadku prędkości =0 km/h nie ma takiego parametru jak droga więc niemożliwe jest obliczenie chwilowego spalania l/100km. Ekonomizer na postoju z włączonym silnikiem nie działa, w jednych modelach wchodzi na pozycję "max" w innych wskazuje "0" i tak ma być.

Chwilowe spalanie wyliczane jest na podstawie wydatku paliwa i przebytej drogi w tym samym czasie. Wydatek paliwa (dawka paliwa) w przypadku diesla common rail lub wtrysku benzyny wyliczany jest na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy i ciśnienia wtrysku, w przypadku diesla z pompą wtryskową sterowaną elektronicznie dawka paliwa odczytywana jest z czujników na wtryskiwaczach lub z położenia nastawników w pompie.

Czyli chwilowe spalanie to wydatek paliwa na jeden cykl pomnożony przez ilość cykli (ilość cykli/1obrót silnika zależy od ilości cylindrów: 4gary- 2cykle/1obrót, 6garów 3cykle/1obrót) i podzielony przez przebytą drogę w tym samym czasie.

Opublikowano

Boże... tyle ludzi Ci mówi dlaczego właśnie się tak liczy. Nie moja wina, że ty nie znasz się na matematyce i nie słuchasz ludzi którzy Ci próbóją wytłumaczyć dlaczego tak się to robi. Pytałeś się? To Ci odpowiadamy a Ty się o to kłucisz. Ja swojej racji udowadniać w wieczność nie zmierzam. Dziwi mnie tylko fakt dlaczego się oburzasz, gdy ja Ci próbuję to wytłumaczyć - matematyka to narzędzie dla mnie w codziennej pracy i moich wciąż trwających studiach.

Jeśli za droge podstawisz drogę bardzo bliską zeru np. 10^(-16) metra to wlaśnie wyjdzie Ci wynik bardzo bliski nieskończoności (niespodziewaj się, że wstawijąc drogę jeszcze bardziej bliską zeru np. 10^(-32) nagle zacznie się dziać coś innego niż dążenie do tej nieskończoności). Funkcje, które mają zero w mianowniku liczymy przy pomocy granic funkcji, aby zaobserwować orientacyjnie co się dzieje z funkcją.

Wkazówka ekonomizera wychyla się w stronę nieskończoności (nie pokazuje nic - chowa się), gdyż potrzeba nieskończenie wiele paliwa aby przy prędkości równej 0 km/h pokonać dystans 100km, to chyba oczywiste samo przez się.

Ludzie jakoś sobię radzą w takich sytuacjach, gdy obliczenie równania zawiera takie kwiatki jak zero w mianowniku, podstawiając bardzo małe wartości. To takie inżynierskie podejście. Przybliżenia przy projektowaniu czegokolwiek to sprawa normalna. Chodźby szeroko wykorzystywane metody numeryczne, czy metody obliczeń przy pomocy elementów skończonych są obarczone pewnym małym błędem, który pomijamy. Nawet wykorzystywanie całek (które zapewne miałeś w podstawówce/liceum/technikum) do obliczeń czegokolwiek jest obarczone błędem, a dokładniej możliwe jest policzenie przy ich pomocy funkcji z dokładnościa TYLKO do stałej 'C'.

Nikogo nie obrażam. Sorka za przydługi post.

 

:shock: Respect - ja już dawno mu odpuściłem - strata czasów na pisanie posta. Niektórzy klienci BMW po prostu mają rację nawet kiedy jej nie mają. Oczywiście szanujemy ich :cool2:

Opublikowano
Wskazania ekonomizera uzależnione są wyŁącznie od podciśnienia pojawiającego się w kolektorze dolotowym.

 

I to jest chyba najsłuszniejsza odpowieź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.