Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chłopacy czasami nie działa wskazanie temperaturki silnika.

(Ten wskaźnik w czasie jazdy spada na niebieskie pole i po chwili wraca na miejsce optymalnej temp.)W czym jest problem? :oops:

Opublikowano
ale u mnie tez było wszytko ok.nie grzała mi sie,normalnie mi grzała wew auta ale od czasu do czasu spaadła wskazówka na niebieskie pole a potem po chwili wracała na swoje miejsce.

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Na 99% masz tak że jak jedziesz stałą prędkościa (powiedzmy 80-120km/h) przy niskich obrotach,

temp. spada, ponieważ termostat nie odcina chłodnicy

i wychładza silnik niepotrzebnie, a później po wkręceniu na obroty, a szczególnie

zatrzymaniu auta "prawie" natychmiast wraca do środka.

 

To nie są żadne zegary!!! Chyba że komuś się tak robi jak samochód stoi w miejscu.

 

Prosty sposób na sprawdzenie termostatu, odpalić zimny silnik.

Ręką sprawdzać temp. rury przy wejściu do chłodnicy,

cały czas powinna być chłodna (lekko ciepła, bo wiadomo ciepła trochę przejdzie),

a po osiągnięciu przez silnik temp. nominalnej szybko powinna się rozgrzać,

ponieważ otwiera się przepływ wody przez chłodnicę

Przy uszkodzonym termo. będzie się stopniowo rozgrzewać razem z silnikiem,

ponieważ cały czas będzie otwarty obieg przez chłodnicę.

 

pozdrawiam.

 

ps. Przy uszkodzonym termostacie, wcale silnik nie musi się przegrzewać, wręcz przeciwnie może się niedogrzewać,

Szczególnie uciążliwe jest długie rozgrzewanie się silnika.

Jak ktoś potrzebuje CZĘŚCI do:

e36 coupe sedan touring - wszystkie silniki.

e38 740iA M60.


Pisać śmiało ;)

Opublikowano
Czy wskaźnik temp gwałtownie - tzn w sekundzie spada na niebieskie pole a później gwałtownie powraca do pionu,czy odbywa się to powoli w czasie jazdy?
Opublikowano
Czy wskaźnik temp gwałtownie - tzn w sekundzie spada na niebieskie pole a później gwałtownie powraca do pionu,czy odbywa się to powoli w czasie jazdy?

 

Mnie też się wydaje, że autor wątku ma to na myśli, a wtedy w grę wchodzi jakiś nie-kontakt, także defekt zegarów, a nie sprawy związane z termostatem, czy niedogrzaniem silnika.

Latem też miewałem takie efekty (czasem na przemian z obrotomierzem, tylko obrotomierz potem zasypiał już do końca podróży, a temperatura tak jak błyskawicznie poszła na niebieskie, tak samo w mgnieniu oka wróciła na swoje miejsce, gdy otrzymała znów impuls do normalnej pracy).

Pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Jeżeli wskaźnik temperatury gwałtownie spada a potem powraca do pionu to masz do wymiany kondensatorki na płytce licznika. Miałem podobny problem tylko że u mnie dodatkowo rozłączało się podświetlenie od stanu km na liczniku, licznik km dzienny kasował się za każdym zgaszeniem silnika oraz obrotomierz oszukiwał-pokazywał o około 500 obrotów za mało, wskaźnik poziomu paliwa pokazywał ile chciał, reszta kontrolek działała, dopiero po wymianie 5 kondensatorków wszystko ustało :D
Opublikowano

rafał735 z tą temperaturką jest dokładnie tak jak mówisz.

Jaki jest koszt tych kondensatorków i gdzie się one znajdują?

P.S.Podświetlenie licznika km też mi nie działa(nie podświetla), ale km mi nabija dobrze.Wydaje mi się, że w tym przypadku chodzi o żaróweczkę. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.