Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Cieknie mi wyraźnie między zbiornikiem wyrównawczym a chłodnicą. Da się to jakoś rozebrać, najlepiej, żeby stracić jak najmniej płynu chłodniczego i przede wszystkim czy da się to naprawić (nie wymieniając całego zestawu: chłodnica i zbiornik wyrównawczy)? Nie mam za dużo doświadczenia w mechanice, ale prawdopodobnie sam bym próbował to naprawić. Dałbym radę? Aha: E34, silnik M50B20, pierwsza połowa 1991 roku.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Będziesz musiał spuścić płyn z chłodnicy inaczej się nie da-Jeżeli masz walnięty zbiorniczej to nowy około 130 zł w serwisie :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=17_0099&hg=17&fg=05

Jeżeli chłodnica to może da się polutować,ale nie wiem czy jest sens.

 

Co do tego czy sobie poradzisz nie wiem-dla mnie prosta sprawa,najważniejsze żeby dobrze złożyć i odpowietrzyć układ.

Opublikowano
Na 99% coś z tym zbiorniczkiem. Nie wiem, raczej nie sądzę, żeby był pęknięty. Pewnie jest tam jakaś uszczelka przez którą się przesącza płyn. Postaram się jutro cyknąć fotę i pokazać jak to wygląda. Nie wiem jak w ASO , ale w InterCarsie powiedzieli mi, że nie sprzedają tyko zbiorniczków, tylko cały zestaw: zbiornik+chłodnica, a to trochę kosztuje :/
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na tym linku co ci przysłałem jest pokazany ten zbiorniczek osobno,a więc myślę że w serwisie można go kupić osobno.Prawdopodobnie cieknie ci z uszczelki nr 3,no chyba że chłodnica umiera.
Opublikowano

niestety jak cieknie to na 150 % pęknięta chłodnica

jak się okarze że się myla to pośla Ci zbiorniczek gratis ale niestety on jest z takiego plastyku że nie pęka

Opublikowano

powiem tak, mialem to samo u siebie w M20B20, cieklo ewidenie spod zbiorniczka

wymienilem dwa oringi el. 3 i 4 z linka powyzej i dziala jak nowe

oringi koszt 3 zl, chlodnica, hmm 400?? niewiem...

chyba wiadomo, ze nie zaszkodzi pokombinowac :twisted:

 

ze spraw technicznych to:

-spusc wode z chlodnicy

-odkrec dwie srubki od plaistiku, ktory trzyma zbiorniczek na torx'a (nie pamietam jaki rozmiar)

-sprobuj lekko podwazac zbiorniczek w celu wyjecia go, moze to sprawic troche klopotu ale da rade, tylko spokojnie zebys nic niepolamal, ja uzylem w tym celu plaskiego wkretaka

-jak juz wyjmiesz to wyczysc wysztko dobrze, zaloz nowe oringi i zacznij wkladac zbiorniczek najlepiej przez lekkie pobijanie mlotkiem (przez drewienko, zebys nieuszkodzil zbiorniczka)

-na koncu wszystko skladasz, dobrze odpowietrzasz i jest bajka ;)

 

powodzenia

Opublikowano
powiem tak, mialem to samo u siebie w M20B20, cieklo ewidenie spod zbiorniczka

wymienilem dwa oringi el. 3 i 4 z linka powyzej i dziala jak nowe

oringi koszt 3 zl, chlodnica, hmm 400?? niewiem...

chyba wiadomo, ze nie zaszkodzi pokombinowac :twisted:

 

ze spraw technicznych to:

-spusc wode z chlodnicy

-odkrec dwie srubki od plaistiku, ktory trzyma zbiorniczek na torx'a (nie pamietam jaki rozmiar)

-sprobuj lekko podwazac zbiorniczek w celu wyjecia go, moze to sprawic troche klopotu ale da rade, tylko spokojnie zebys nic niepolamal, ja uzylem w tym celu plaskiego wkretaka

-jak juz wyjmiesz to wyczysc wysztko dobrze, zaloz nowe oringi i zacznij wkladac zbiorniczek najlepiej przez lekkie pobijanie mlotkiem (przez drewienko, zebys nieuszkodzil zbiorniczka)

-na koncu wszystko skladasz, dobrze odpowietrzasz i jest bajka ;)

 

powodzenia

Ok tak zrobię. Dzięki za pomoc, oby to było to.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Hmm jeszcze jedno pytanie. Kupiłem dzisiaj oring w ASO BMW (el.3). No i z tego co widzę on jest całkowicie okrągły a na rysunku poglądowym z realoem wygląda jakby był lekko prostokątny. Dobry oring mi sprzedali? Wolałbym być pewnym zanim spuszczę płyn z chłodnicy i zabiorę się do rozbiórki :)
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
No to ok. W sobotę po pracy zabieram się do wymiany :) Dzięki wszystkim za pomoc, poinformuję co z tego wyszło :)
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Spokojnie jest okrągły nałożysz na zbiorniczek zrobi się prostokątny

 

dokladnie tak :)

 

powodzenia

 

P.S ile dales za oringi w ASO? :mrgreen:

Opublikowano
Spokojnie jest okrągły nałożysz na zbiorniczek zrobi się prostokątny

 

dokladnie tak :)

 

powodzenia

 

P.S ile dales za oringi w ASO? :mrgreen:

 

Dokładnie 15zł za ten jeden, kawałeczek gumy pod zbiornik wyrównawczy ;( No i plus dwie butelki koncentratu, bo z 5l płynu z silnika spłynie na 100%, łącznie nie całe 65zł. Drogo, ale w InterCarsie nie mają nic, zaproponowali całą chłodnicę za 570zł... A chłodnica jest na pewno cała. Zresztą okaże się wszystko w sobotę, jak to rozbiorę. Ale wg mnie jest właśnie problem z tym oringiem. Płyn ucieka między zbiornikiem a plastykową zabudówką tą od chłodnicy, od dołu zbiornika. I ucieka tylko do momentu jak zostanie płynu tylko na samym dnie. Zresztą jak silnik pracuje i jest jakieś tam podciśnienie w układzie, to nic nie cieknie. Dopiero po wyłączeniu silnika zaczyna uciekać.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Dokładnie 15zł za ten jeden, kawałeczek gumy pod zbiornik wyrównawczy

 

:) W sumie nie pomyslalem, zeby z tym jechac do ASO, moze maja jakies lepsze te oringi - ale nie wpadlem na to - kupilem w sklepie, ktory sie tym zajmuje, ale jak narazie git nic nie cieknie

 

 

Płyn ucieka między zbiornikiem a plastykową zabudówką tą od chłodnicy, od dołu zbiornika. I ucieka tylko do momentu jak zostanie płynu tylko na samym dnie. Zresztą jak silnik pracuje i jest jakieś tam podciśnienie w układzie, to nic nie cieknie. Dopiero po wyłączeniu silnika zaczyna uciekać.

 

Tak jak u mnie, to na bank to.

Pozdro

Opublikowano
Jeszcze zanim się za to zabiorę, to zapytam się, czy mam na coś uważać szczególnie przy wymianie? ;) Nie chciałbym czegoś popsuć :)
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

No uwazaj zebys nic nie polamal, bo ten zbiorniczek plastykowy, ale raczej mocny. Tak jak pisalem mozesz miec problemy z wyjeciem go, poniewaz dosc mocno siedzi, podwazaj powoli raz u dolu, raz u gory i powinien wyjsc. Tak samo przy zakladaniu mozesz miec problem, z wsadzeniem go na swoje miejsce, wez drewienko, przystaw do zbiorniczka (kolo korka wlewowego) i stukaj, jak nie bedzie chcial wejsc, stuknij mocniej, ale z umiarem zeby nie polamac. Bron Boze nie wal w sam plastyk.

 

Ogolnie robota latwa, nie wymagajaca zadnych specjalistycznych narzedzi. Mlotek i mesel :mrgreen: sie przyda :D

 

Pozdro

Opublikowano
Aaaa? Mesel? Chodzi o przecinak? Do czego będzie potrzebny? ;D
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
K. Postaram sie jutro wszystko sfotografowac i dla pokolen zrobie foto-instruktarz :D Nie strasz mnie wiecej ;D I tak juz sie boje.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Witam wszystkich. Cieknie mi wyraźnie między zbiornikiem wyrównawczym a chłodnicą. Da się to jakoś rozebrać, najlepiej, żeby stracić jak najmniej płynu chłodniczego i przede wszystkim czy da się to naprawić (nie wymieniając całego zestawu: chłodnica i zbiornik wyrównawczy)? Nie mam za dużo doświadczenia w mechanice, ale prawdopodobnie sam bym próbował to naprawić. Dałbym radę? Aha: E34, silnik M50B20, pierwsza połowa 1991 roku.

zbiornik wyrównawczy mam do odstąpienia bo wymieniłem chłodnicę-mi ciekła na połączeniu części aluminiowej z plastikową.

Opublikowano
No i super. Faktycznie, wymiana bajecznie prosta (najtrudniej było wyjąć zbiornik). Zajęło mi to może z 20 minut. Cieszę się, że moja Bunia wreszcie przestała krwawić :) Jeszcze raz dzięki za pomoc.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

:cool2: :cool2: :cool2:

masz już wszystko zrobione (razem z odpowietrzeniem)?

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Tak. Odpowietrzenie poszło super szybko. Wcześniej miałem ogromne problemy (no w sumie nic dziwnego, pewnie powietrze ciągle łapał przez zużytą uszczelkę, którą jak zobaczyłem po wyjęciu... szkoda słów :)). To mnie uczuliło na przyszłość i mam nadzieję dojeździć do wiosny i wtedy powymieniam wszystkie uszczelki jakie będę w stanie :) Oby nic się nie spsuło znowu, bo mam zamiar wreszcie zabrać się za przywrócenie autka do stanu "salonowego" :)
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Super!!!

 

To ja też (może jeszcze w tym roku) zabiorę się:

- za zmianę zbiornika (liczę na to, że nówka będzie lepiej pokazywać od zewnątrz stan płynu)

- za wymianę uszczelek,

- za wymianę węży gumowych

A na koniec nowy płyn - prawdopodobnie GlycoShell -38

 

Zresztą, w swoim czasie będzie relacja.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
BTW podziwiam Cię, bardzo. Pięknie swoją piątkę zrobiłeś. Dążę, też do takiego ideału :) Jeżeli nic się nie sypnie, to tylko amorki z przodu i blachy do roboty :) A mam cały prawy bok zarysowany, do tego jeszcze jakiś f***t na parkingu mi samochód porysował - piękny 2 centymetrowy ślad zielonego lakieru na białym samochodzie... Pewnie nie nauczyli otwierać drzwi w przedszkolu...
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Fajno, ze Ci sie udalo. Co do uszczelek, to rzeczywiscie warto wymienic co jakis czas, np. na laczeniu rurek z nagrzewnica - tam sa takie 3 oringi. Mnie stamtad tez kapalo.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.