Skocz do zawartości

bmw 320d vs audi a4


adgamo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pierwsze co zrobiłem po zakupie to wymieniłem olej i filtry: olejowy, powietrza, kabinowy i paliwa. Wszystko z robocizną kosztowało mnie ok.750 zł.

Moje auto 318d z 2003 r.

Poza tym nic więcej nie wymieniałem i na razie na nic się nie zapowiada :)

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swojej 1999r 213tys km poza rzeczami takimi jak filtry czy olej+przeplywka bo troche mulowaty byl to przez 30tys nie dolozylem nic teraz dopiero cos sprzeglo mi pada powoli ale juz kupilem nowe i to wcale nie droszsze jak do AUDI bo 480zl kpl org LUK

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co zrobiłem po zakupie to wymieniłem olej i filtry: olejowy, powietrza, kabinowy i paliwa. Wszystko z robocizną kosztowało mnie ok.750 zł.

Moje auto 318d z 2003 r.

Poza tym nic więcej nie wymieniałem i na razie na nic się nie zapowiada :)

 

A jeśli zrobisz to sam to wydasz 350.

 

olej castrol 0W40

filtry boscha lub filtrona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A co sądziecie o nowym Audi A4 w porównaniu do E90 ? W każdym teście jaki do tej pory widzialem (zarówno PL jak i GER) A4 wygrywa z BMW 3. Jest większy, silnik w końcu Common-Rail, hamulce lepsze, skrzynia biegów cofnięta dzięki temu przedni naped spisuje sie bardzo dobrze - lepsze rozłożenie ciężaru na 2 osie, itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki nie mieliscie sie klucic :P tylko doradzic koledze :wink: . Moje zdanie na temat audi jesli jezdzisz spokojnie to samochod dla ciebie te auto lubi plynna jazde jest ciche ale droge w eksploatacji niestety cos za cos . Jesli chcesz kupic samochod do podrozy polecam audi wiem cos na ten temat bo staruszkowie maja A4 ale ja osobiscie wole BMW ten samochod moze dostac ostro w dupe i pojedzie dalej :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze sie :mrgreen: . Ostatni nr Motoru porownanie nowoczesnych diesli z silnikiem 2000: mondeo 140 KM, laguna 150 KM, passat 140KM, mercedes c 136 KM, audi a4 143 KM, bmw 318d 143 KM. I zwyciężyło bmw :cool2: Po krotce- bmw potwierdzilo cnote marki, udalo sie to dzieki żwawej jednostce napedowej, potwierdzilo ze jest samochodem ze sportowym zacieciem,ktore poradzi sobie z najtrudniejszymi manewrami, ma umiarkowany apetyt na paliwo i najnizsza z calej szostki aut emisję dwutlenku wegla. Przegralo BMW tylko w kategorii ceny zakupu, ale to zrozumiale bo laguna, passat, mondeo to nie jest klasa aut BMW. Osobiscie wybieram 3, ale w coupe e92

%5B640%3A266%5Dhttp%3A//images34.fotosik.pl/62/8dc2240610043bc0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno mialem BMW 320d z 2002 150KM.

 

Wybrałem je bo po pierwsze bmw to moja ulubiona marka i po porównaniu do Audi - lepiej się prowadziła, miała ładniejszy środek, silnik był bardzo dynamiczny i oszczędny ale... dlaczego już jej nie mam.

 

Przez 75% czasu jej posiadania stała w warsztatach - przez silnik.

 

Najpierw padł mi zawór recyrkulacji spalin - straciłem moc - ale o drobnostka - wymieniłem na nowy i ok. Tydzień później silnik zgasł i nie odpalił przez 2 kolejne miesiące. 3 warszatyt dochodziły co to było, regenrowałem pompy paliwowe, zdejmowałem głowice itd - silnik normalnie kręcić i miał nawet kompresje. Okazało się że jakoś tak dziwnie pękł wał korbowy.

Po szybkim przeliczeniu kosztów kupiłem nowy silnik (nowszy i z mniejszym przebiegiem) Po miesiącu jazdy na nowym silniku (i sprzedaniu starego na części) zatarła mi się kompletnie turbina - wtedy powiedziałem basta - naprawiłem i sprzedałem.

 

Zaznaczam tu że nie jestem upalaczem i umiem się obchodzić z Turbo Dieslem - spokojna jazda na zimnym silniku, chłodzenie sprężarki przed zgaszeniem, tankowanie na markowych stacjach, oleje i płyny według specyfikacji - wiem jedno nigdy więcej nie kupie bmw z silnikiem 2.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie kupie bmw z silnikiem 2.0d

 

Jest w tym trochę racji... ale 2.0 TDI z grupy VW/Audi też do najlepszych nie należy.... Ja wybrałem BMW "bo tak". Jezdziłem i A4 i nowym A3 (finansowo mój przedział) i mimo super właściwości jezdnych , sam samochód w sobie jest mega nudny.

Poza tym brałem pod uwagę tylko "mocne" diesle - 2.5 V6 TDI gorszy, 3.0 V6 TDI był poza zasiegiem finansowm. Skrzynia VW group - Tiptronic bardzo awaryjna. Przednie zawieszenie kłopotliwe i kosztowne w eksploatacji. No i chciałem RWD żeby mieć troche frajdy z jazdy po śniegu...

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie posiadam 1.9TDI i moge się o nim wypowiadać tylko samych superlatywach. Kultury pracy to to nie ma, ale niezawodność jak Ruski Kałasznikov ofszem. Do obsługi tych silników wystarczy lanie oleju i paliwa nic wiecej.

 

 

A co do porównania nowych diesli w nowym MOTORZE to nie wiem jaki test kolega widział ale w MOTORZE z dnia 17/24.12.2007 udział biorą Mondeo TDCI, LAGUNA, BMW 318D 143KM, Passat 140KM, Audi A4 143 KM i tak:

 

Nadwozie i wnętrze

AUDI A4 - 148 pkt

BMW 318D - 135 pkt

 

Komfort i wyposażenie

AUDI A4 - 169 pkt

BMW 318D - 144 pkt

 

Napęd

AUDI A4 - 149 pkt

BMW 318D - 149 pkt

 

Właściwości jezdne

AUDI A4 - 85 pkt

BMW 318D - 85 pkt

 

Bezpieczeństwo

AUDI A4 - 83 pkt

BMW 318D - 82 pkt

 

Koszty

AUDI A4 - 125 pkt

BMW 318D - 128 pkt

 

Suma

AUDI A4 - 759 pkt

BMW 318D - 723 pkt

 

Wiec nie wiem o czym kolega pisał wcześniej, może mu sie tabelki pomyliły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie posiadam 1.9TDI i moge się o nim wypowiadać tylko samych superlatywach. Kultury pracy to to nie ma, ale niezawodność jak Ruski Kałasznikov ofszem. Do obsługi tych silników wystarczy lanie oleju i paliwa nic wiecej.

 

 

A co do porównania nowych diesli w nowym MOTORZE to nie wiem jaki test kolega widział ale w MOTORZE z dnia 17/24.12.2007 udział biorą Mondeo TDCI, LAGUNA, BMW 318D 143KM, Passat 140KM, Audi A4 143 KM i tak:

 

Nadwozie i wnętrze

AUDI A4 - 148 pkt

BMW 318D - 135 pkt

 

Komfort i wyposażenie

AUDI A4 - 169 pkt

BMW 318D - 144 pkt

 

Napęd

AUDI A4 - 149 pkt

BMW 318D - 149 pkt

 

Właściwości jezdne

AUDI A4 - 85 pkt

BMW 318D - 85 pkt

 

Bezpieczeństwo

AUDI A4 - 83 pkt

BMW 318D - 82 pkt

 

Koszty

AUDI A4 - 125 pkt

BMW 318D - 128 pkt

 

Suma

AUDI A4 - 759 pkt

BMW 318D - 723 pkt

 

Wiec nie wiem o czym kolega pisał wcześniej, może mu sie tabelki pomyliły.

 

Nie próbuję Ci udowodnić wyższości Świąt Bozego Narodzenia nad Wielkanocnymi, bo Audi to tez dobry wóz, ale zastanów sie jakie modele porónujesz ? I jakie silniki ? My tu o E46 i silniku 1.9 tdi a ty o ?

 

Poza tym wiemy wszyscy że BMW kupuję sie "emocjonalnie" a Audi z rozsądku...

 

Mimo powyższego testu nadal wolałbym E90 :) Bo to BMW.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie Cie rozumię sam uważam że e46 jest lepszym wyborem od konkurencyjnej A4. A jeśli chodzi o nowe A4 i e90 to już bym nie był tego pewien, zwłaszcza że Audi w końcu idzie w dobrą stronę zarówno z silnikami Common-Rail jak i pozostałymi rzeczami. Nowa 3 bedzie musiała nieco urosnąc aby utrzymać się w stawce. W przyszłym roku zamierzam kupić e46.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz kolego tak to jest jak chce sie oszczędzić kupując "okazję". Ja swoją jeżdżę od trzech miesięcy i przejechałem 20000km prawie bez problemów (raz zatankowałem wodę z paliwem).

to jeszcze nic , ja od kupna 19 miesięcy temu nic nie robiłem tylko płyny , do wczoraj bo padła mi żarówka stopu - to wszystko a mam już 262tyś km a autko jest po czipie - poprzednio miałem A4 Avant z silnikiem 1.8T + chip i gdyby nie zawieszenie jakie co zimę musiałem wymieniać / 8 wahaczy / to było by OK , nie chce Audi chyba że nowe 3.0tdi ale tylko ze względu na linię jaka mi się podoba

Edytowane przez Mike68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy, BMW to się zaczyna od 2.5 litra i w benzynie i dieslu. Bmw nigdy nie kładło nacisku na "słabe" jednostki bo to auto z założenia miało JEŹDZIĆ, a nie się toczyć. Moc uzyskiwali z pojemności bez robienia szlifierek z silnika. Dopiero najnowsze jednostki idą w takim kierunku.

A eksploatacja A4 zawsze będzie droższa bo i zawieszenie złożone z większej ilości wymiennych elementów i rozrząd też trzeba wymieniać. Kwestie stylistyczne to sprawa indywidualna i raczej bezdyskusyjna.

 

Ja wybrałem BMW choć w tej cenie mogłem mieć młodsze AUDI ale dla mnie wybór był też bezdyskusyjny. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciężko by było pracować nad czymś czego się nie produkuje. :) Przecież teraz 1.8 i 2.0 to jednakowe cm3, a 2.5 to już to samo co 330 i 335. I tak jak widać z jednakowych pojemności uzyskuje się różne moce i nie za sprawą indiańskich tańców tylko stosowaniu "dopalaczy"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.