Skocz do zawartości

Jaki olej najlepszy do diesla?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jedno jest pewne, że do oleju nie wejdziemy, nie będziemy go pić w celu degustacji itd. Właśnie dlatego wolę bazować na tym co najbardziej „markowe” i mieć spokój (a przypominam, że jednoznaczne porównanie podsunęło mi kiedyś życie)

 

Co do specjalistów – to też chyba nie jest łatwo trafić na opinię zgodną z prawdą... Często specjaliści chcą z uporem godnym lepszej sprawy udowodnić coś absurdalnego...i to im się czasem udaje... Może są gdzieś dowody „specjalistów” nawet na to, że silnik ma się lepiej np. na mleku niż oleju :D ?

Jeżeli cho.. to – nie ma na tym świecie rzeczy pewnych, ale to wg mnie na pewno nie wina ELF’a :D

 

pozdrawiadzi o pęknięty wałek rozrządu.m

 

Walek sie nie urwal tylko wytarl po 7000tys.km

ja sprawdzalem na moim i tez zaczynalo wycierac walek , wymienilem olej i wszystko bylo OK.

Mysle ze cos nie bylo tak z tym olejem...

Opublikowano

Na stronach producentów takich jak Castrol i Elf można po wpisaniu w odpowiednim miejscu marki samochodu i modelu – zobaczyć jaki jest najbardziej zalecany olej. Moim zdaniem, jeżeli wybierzesz któryś z tych produktów Elf, Castrol, Valvoline czy Mobil – na pewno będzie bardzo dobrze i będziesz mógł być spokojny.

Kolejność, jaką zastosowałem jest przypadkowa. Sam zastanawiam się, czy nie przejść następnym razem na semisyntetic Valvoline – słyszałem, że to jedyny w Polsce oryginał. Być może mają rację ci, którzy mówią, że rozlewane w Polsce zagraniczne oleje są gorszej jakości – może stąd różne krytyczne opinie. Ja może mało o tym mogę się przekonać, bo m.in. stylem jazdy staram się robić wszystko, co się da, dla m i n i m a l n e g o zużycia mojego M20B20 (całe autko chcę już mieć na zawsze – jak silnik się zużyje, to zbieram pieniądze i idę do ASO po skompletowanie nowego :D)

 

Przestrzegaj okresów wymiany, a o zbyt dla polskich producentów się nie martw – tych, którzy lubią pokazać patriotyzm kupując polski olej jest przecież wielu (chyba większość użytkowników polskich dróg:D)

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
...Ja mowie jedno ....SWEGO NIE ZNACIE A CUDZE CHWALICIE...pisalem o lotosie bo na nim jezdzilem i wcale nie uwazam ze inne oleje sa gorsze od MOBILA cz CASTROLA.....a na stronach Castrol / Mobil podaja do tego samego samochodu i silnika rozne oleje.....czemu... :?:
Opublikowano
Napewno część racji w tym co mówisz jest, ale umówmy sie nie jestemy pionierami w branży motoryzacyjnej i tak naprawde dopiero niedawno zaczeliśmy produkować oleje inne niż mineralne. Akurat pod względem polskich produktów jestem za tzn namiawiam każdego do kupowania tego co poskie, ale niestety nie o wszystkim można tak powiedzieć. Np auta polskiego nie polece bo nie ma :D A z olejem poczekam i zobacze...
Opublikowano
...a na stronach Castrol / Mobil podaja do tego samego samochodu i silnika rozne oleje.....czemu... :?:

 

Różny olej w zależności od zużycia silnika, dodatkowo może powiększenie wyboru cenowego...

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
...a na stronach Castrol / Mobil podaja do tego samego samochodu i silnika rozne oleje.....czemu... :?:

Różny olej w zależności od zużycia silnika, dodatkowo może powiększenie wyboru cenowego...

 

Wejdz i podaj ten sam samochod rok itd i sie przekonasz...

Opublikowano
....Wejdz i podaj ten sam samochod rok itd i sie przekonasz...

 

Ale o co Ci chodzi? O to, że np. do mojego jest podany zawsze na pierwszym miejscu Semisyntetic 10W40, a na drugim mineralny 15W40 ??

Wiedziałem, że tak jest.

 

W Twoim przypadku podejrzewam, że nr1-syntetic, nr2-semi

 

Wg mnie to co kupisz, to jest kwestia wyboru w zależności od zużycia silnika, ewentualnie też różnicy w cenie (semi trochę jest tańszy od full synt.)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Moje (już teraz byłe 530d) mimo 267 tkm przebiegu zalewane było 0w30 (castrol edge LL04), bo tak zalewało aso. Do wymiany widoczny był spadek poziomu oleju, ale nie było konieczności dolewki.

W Twoim aucie są tzw "wydłużone" okresy między wymianami, więc moja rada nie kombinuj tylko zalewaj to co producent zaleca.

Pzdr

Opublikowano
Rozumie że w pewien sposób należy sie kierować zaleceniami producenta, ale nie też w 100% bo wiadomo że produdenci samohodów i olei maja umowy między sobą i nie zawsze to jest idealny wybór ale tak trzeba i już... Nie twierdze że castrol jest zły, ale jest też wiele innych produktów.
Opublikowano

Ja jezdzilem na mercu z 89r.na Lotosie i tez nic sie nie dzialo ale to byl pol-syntetyk...

W 1989 nie było LOTOSA półsyntetycznego z tego co wiem. Mineralny powstał w 1990 a półsyntetyczny jakoś kilka lat po nim.

Opublikowano (edytowane)

Ja jezdzilem na mercu z 89r.na Lotosie i tez nic sie nie dzialo ale to byl pol-syntetyk...

W 1989 nie było LOTOSA półsyntetycznego z tego co wiem. Mineralny powstał w 1990 a półsyntetyczny jakoś kilka lat po nim.

 

A czy ja pisze ze w 89r jezdzilem lotosem. :?: pisze ze merc byl z 89r a to chyba roznica..

Edytowane przez zbigniewst
Opublikowano
Silniki z lat 90 i wczesniejszych nie sa przystosowane do olejow takich rzadkich jak pelen syntetyk dlatego jest przejsciowka pol-syntetyk/a nie sa przystosowane bo poprostu nie bylo takich olejow/i twierdzenie niektorych ze tylko pelen syntetyk jest dobrym olejem nie biorac rocznika pod uwage moim zdaniem jest bledne...

 

nie wiem dlaczego tak uważasz, ojciec miał merca W124, był on z 91 roku i jeździł na oleju syntetycznym, mobil 1 5w-40 i nigdy nie było jakiś problemów, czy wycieków a samochód w momencie sprzedaży miał pół miliona przebiegu

Ja jezdzilem na mercu z 89r.na Lotosie i tez nic sie nie dzialo ale to byl pol-syntetyk...

 

Tak pisalem...

Opublikowano
Silniki z lat 90 i wczesniejszych nie sa przystosowane do olejow takich rzadkich jak pelen syntetyk dlatego jest przejsciowka pol-syntetyk/a nie sa przystosowane bo poprostu nie bylo takich olejow/i twierdzenie niektorych ze tylko pelen syntetyk jest dobrym olejem nie biorac rocznika pod uwage moim zdaniem jest bledne...

 

nie wiem dlaczego tak uważasz, ojciec miał merca W124, był on z 91 roku i jeździł na oleju syntetycznym, mobil 1 5w-40 i nigdy nie było jakiś problemów, czy wycieków a samochód w momencie sprzedaży miał pół miliona przebiegu

 

Ja jezdzilem na mercu z 89r.na Lotosie i tez nic sie nie dzialo ale to byl pol-syntetyk...

Opublikowano

Ja myślę że już temat wyczerpaliśmy, już wiem czego chce. Dzieki wam wszystkiem za odpowiedzi, napewno mi to posłuży przy wyborze oleju :)

pozdrawiam

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

pyatanie czym sie rozni magnatec od EDGE to z tego co ja wiem to tyle ze za zachodnia granica nie istnieje cos takiego jak EDGE wiec to chyba zostalo stworzone tylko po to aby nabic kase

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.