Skocz do zawartości

SWAP 318i na 325i czy da sie to zrobić?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Mam pytanie które pewnie sie bardzo często zdarza na forum ale zadaje je jeszcze raz.

Chciałbym przełożyć silnik 1,8 na 2,5 a moje pytanie jest następujące:

- Czy muszę zmieniać zawieszenie i hamulce?

- Czy muszę coś zmienić w komorze silnika ( uchwyty na na silnik i podzespoły)

- jak bym kupił anglika to czy będzie wszystko pasowało?

 

Zanim zacznę operacje SWAP to chciałbym znać jakąś podstawe w przekładce!

Pozdrawiam i liczę na liczne podpowiedzi :P

Opublikowano
Witam wszystkich!

Mam pytanie które pewnie sie bardzo często zdarza na forum ale zadaje je jeszcze raz.

Chciałbym przełożyć silnik 1,8 na 2,5 a moje pytanie jest następujące:

- Czy muszę zmieniać zawieszenie i hamulce?

- Czy muszę coś zmienić w komorze silnika ( uchwyty na na silnik i podzespoły)

- jak bym kupił anglika to czy będzie wszystko pasowało?

 

Zanim zacznę operacje SWAP to chciałbym znać jakąś podstawe w przekładce!

Pozdrawiam i liczę na liczne podpowiedzi :P

 

A ja na początek ci doradzę żebyć poszukał na forum bo wszystko zostało napisane. Obiecuję że jak poczytasz i będziesz juz wiedział coś na ten temat odpowiem na resztę pytań.

 

Ogólnie sprawa dość prosta jak masz dwa auta i przekładasz wszystko z jednego do drugiego, anglik może być jak najbardziej.

 

PS. skrzynie są takie same, w komorze nic nie trzeba przerabiać

www.turboBMW.pl
Opublikowano
Witam wszystkich!

Mam pytanie które pewnie sie bardzo często zdarza na forum ale zadaje je jeszcze raz.

Chciałbym przełożyć silnik 1,8 na 2,5 a moje pytanie jest następujące:

- Czy muszę zmieniać zawieszenie i hamulce?

- Czy muszę coś zmienić w komorze silnika ( uchwyty na na silnik i podzespoły)

- jak bym kupił anglika to czy będzie wszystko pasowało?

 

Zanim zacznę operacje SWAP to chciałbym znać jakąś podstawe w przekładce!

Pozdrawiam i liczę na liczne podpowiedzi :P

 

A ja na początek ci doradzę żebyć poszukał na forum bo wszystko zostało napisane. Obiecuję że jak poczytasz i będziesz juz wiedział coś na ten temat odpowiem na resztę pytań.

 

Ogólnie sprawa dość prosta jak masz dwa auta i przekładasz wszystko z jednego do drugiego, anglik może być jak najbardziej.

 

PS. skrzynie są takie same, w komorze nic nie trzeba przerabiać

 

 

Czyli rozumiem ze lapy silnika pasuja?

 

Reasumujac potrzeba:

 

Silnika, wiazki, kompa, dolotu,wydechu i sprezyn?

Opublikowano
Z 318 zostaje buda , układ kierowniczy, deska rozdzielcza a reszte przekładasz , roboty w cholere ale przy odrobinie chęci i rzeźby musi sie dać.
Opublikowano
Moje auto jest automat i musiało by tak zostać, więc najlepiej kupić też 2,5l automat do przekładki! Chyba że skrzynia będzie pasować ?! Sam tego nie jestem w stanie zrobić, więc moje pytanie następujące: ile może kosztować taka przekładka w zakładzie mechaniki? Czy to sie opłaca?
Opublikowano
Zazwyczaj jestem za swapem. Ale jeśli nie znasz się na mechanice i musisz to komuś zlecić, a dodatkowo auto to automat, to ja bym odpuścił na twoim miejscu. Koszt potrzebnych elementów to 4-8tys w zależności od stanu i... szczęścia przy zakupie :wink: , robocizna ze 2tys. Według mnie nie warto (a podkreślam że zazwyczaj jestem za swapem)
www.turboBMW.pl
Opublikowano

hmm..

Ja osobiście na mechanice sie znam (wykształcenie tech. mechanik) tylko uległem wypadkowi i poruszam sie na wózku! Myślę że jeżeli już sie decydowć na SWAPA to z drugim autem obok i poprostu przkładać części bo kupowanie podzespołów to rzeczywiście wyjdzie drogo i niewiadomo na co sie trafi!

 

Myślałem o uturbieniu tego silnika co mam (1,8l) ale z tego co sie naczytałem to jest wielką sztuką zmienić silnik wolnossący na turbo doładowany, więc też odpada......no i nie wspominając o kosztach!

 

Chyba będzie trzeba latać tym co sie ma......hee

Opublikowano
Przekładka z auta do auta to najlepsze rozwiązanie, anglik może być jak napisałem bo żadne niezbędne części się nie różnią. Najlepiej szukaj automata, będzie trochę mniej problemów (skrzynie automatyczne dla tych silników są inne, mechanicznie pasują ale nie wiem jak z wytrzymałością!). Zatem jeżeli uważasz że warto - swapuj, chętnie odpowiem na pytania jak będę w stanie pomóc
www.turboBMW.pl
Opublikowano

Wtakim razie musze rozejżeć się za jakimś anglikiem i to najlepiej po dachowaniu (bo taniej).....hehe...oby silnik był dobry!

 

Dziękuje bardzo za odpowiedzi na posta!

Pozdrawiam i życze przyjemności związanych z BMW.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.