Skocz do zawartości

PROBLEM Z ODPALENIEM 318 TDS.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

mam mojego tds-a już półtora roku ale pierwszy raz zdarzyło mi się takie coś.

 

Do wczoraj nigdy nie miał problemów z odpaleniem, palił na "dotyk", bez żadnego problemu. Dziś rano jak zwykle przekręciłem kluczyk, kontrolka świec żarowych zapaliła się normalnie i zgasła jak zwykle, ale po przekręceniu kluczyka nie chciał zapalić. Paliwo chyba dobe bo tankowałem na BP (i 99% pewności że ok) w piątek (pełny bak paliwa). Po zatankowaniu zrobiłem jakieś50 km i wszystko ok, do dziś.

Objawy takie jak by nie chciał załapać na 1 lub 2 cylindry. Po kilku krotnym grzaniu świec i próbach odpalenia nie było żadnych rezultatów. Zaczęło być czuć paliwem (ropą) dosyć mocno. Spróbowałem przytrzymać go na rozruszniku kręcąc około 8-10 sec. i chyba dopiero za trzecim razem załapał. Akumulator jak najbardziej ok (tego jestem pewien).

 

Nie zaglądałem do silnika jeszcze ale może macie jakieś sugestie co mogło być nie tak. Dodam że jak dojechałem do pracy i ponownie na próbę odpaliłem to wszystko było ok.

Opublikowano
W kabinie było czuć ropą ? może coś koło pompki walneło, przewód może. W 3 jest ona pod kanapą.
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano
czuć było przy otwartych drzwiach, pompki raczej nie obstawiam bo po odpaleniu w czasie jazdy było ok. chyba że paliwo cofnęło. Ale objaw był na początku jakby tylko na dwóch cylindrach nie palił (nie dochodziło paliwo?)
Opublikowano
skoro bmw nie sprawialo problemow podczas jazdy to uklad paliwowy pewnie nie jest problemem Raczej swiece Sprobuj na zimnym silniku go odpalic jeszcze raz ale tym razem popros kogos aby przy wlocie do ukladu zasysania powietrza, przy rozruchu ( koncowka przy nerce ) przytrzymal zapalona kartke papieru Do ukladu powinno dostac sie cieple powietrze Jak zapali wiadomo z czym jest problem Tylko niech to bedzie porzadny plomien To tylko trik w stylu McGivera ale w beczce dziala :D
Siódmego dnia Bóg wcale nie odpoczywał Tworzył BMW
Opublikowano
moja pierwsza diagnoza też była że świece, (nie wiem czy kiedykolwiek były wymieniane a na liczniku już 200 000 km), zobaczymy. Nie wiem jak są zasilane świece, czy uszkodzenie jednej powoduje brak reakcji wszystkich czy świece są zasilane każda z osobna i przy braku zasilania (uszkodzeniu) jednej czy dwóch pozostałe dalej działają. Jeżeli jest tak że zasilana jest każda z osobna to prawdopodobieństwo że to świece jest duże. Na "moje oko" objawy były takie jakby dwie świece grzały a dwie nie, i przy kolejnej próbie uruchomienia w cylindrach (z uszkodzonymi świecami) wzrosło ciśnienie i zapalił. ale czy tak faktycznie było końca nie wiem.
Opublikowano
w module od swiec jest stycznik i podaje zasilanie do kazdej swiecy osobno - swieca przepalona nie ma wplywu na pozostale. mozesz tam na kostce sprawdzic ile swiec masz spalonych - bez rozkrecania. - wypinasz kostke i sprawdzasz miernikiem (omomierzem) do masy powinno byc ok 2 ohmy. - modul znajdziesz prawdopodobnie tam gdzie komputer - tzn za oslona patrzac od przodu po lewej stronie tam gdzie jest miejsce na akumulator.
Opublikowano

Miałem podobnie, jeżeli czuć ropą to sprawdź jeszcze przewody przelewowe paliwa...u mnie jeden był pęknięty i po dłuższym postoju nie chciał odpalić.

 

Obecnie mam problemy z odpalaniem tylko przy niskich temperaturach - pewnie kompresja siada.

 

Może ktoś będzie wiedział???

Jeżeli akumulator kręci (jest chyba od nowości, oryginalnie oklejony BMW), rozrusznik ok, świece wymienione to czy musi to być wyrok na ślilnik? Mam już prawie 280tyś przebiegu :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.