Skocz do zawartości

Spalanie 330Ci - Pytanie do posiadaczy tego modelu


GarD

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

e46 330Ci LPG

 

Miasto około 14-15l LPG

Trasa około 9-10l LPG

 

Rekordowo wysokie w warszawskich korkach - 15,5l LPG

Rekordowo niskie trasa we mgle 70km/h z tempomatem - 7,4l LPG

 

Kliknij mój podpis, tam robię raporty po tankowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam mam pytanie do użytkowników silnika 330i jakie są mniej więcej koszty utrzymania tego silnika w ciągu miesiąca chodzi mi głównie o tankowanie ile trzeba przeznaczyć na to pieniędzy zdaje sobie sprawę że każdy jeżdzi inaczej i w innych okolicznościach .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jazda mieszana: 75% trasa/ 25% miasto, silnik zagrzany, prędkości do 140 km, olej 0W/30 SLX castrola, wychodzi 9,5 L PB na 100 km. W Krakowie, w korkach na 100 km spalił mi silnik 13,5 L PB. Przebieg roczny 7 500 km :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy też jaki masz temperament :wink: Ale ogólnie przy tych miesięcznych przebiegach paliwo może być najmniejszym wydatkiem. Wszystko zależy w jakim stanie kupisz swoje wymarzone 330i.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne połączenie 330i i smg ale... droższe w utrzymaniu niż manual lub automat. Sama smg jest trochę problemtyczna po pewnym przebiegu i mało jest fachowców ogarniających problemy z tą skrzynią. Na co zwrócić uwagę... praktycznie na wszystko, vanos, zużycie oleju, wycieki, luzy w przeniesieniu napędu, dyfrze, półosie. Ogólnie 30i to fajny silnik ale nie lubi druciarstwa typu zamienniki czujników, przepływka, osprzęt itd. Największym problemem tych silników są poprzedni właściciele. Jeżeli bezwypadkowa, ori przebieg 100kkm to znalazłeś rodzynka. Co do skóry i jej zużycia to też wszytko zależy od poprzedniego właściciela jeżeli dbał to po 100kkm nie powinno być widać przetarć czy dziur to samo tyczy się kierownicy i innych elementów wykończenia wnętrza. Są one dość wysokiej jakości dlatego też większe ślady zużycia pojawiają się przy większych przebiegach. Jeżeli nie miałeś nigdy BMW i nie jesteś oblatany w temacie zabierz na oględziny kogoś kto się dobrze na tym zna, najlepiej z kompem. Niestety naprawy 330i do tanich nie należą a każda błahostka generuje spore koszty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na hamownię to będziesz wiedział w jakim stanie jest silnik. Zdrowe pokazują pod 240 koni, ale takie przypadki należą do rzadkości, zwykle jest to 200-210 koni i to oznacza że padły pierścienie smarujące. Jest to o tyle częste że te auta mają zwykle kilkaset tysięcy przebiegu, a pierścienie zaczynają padać już po 200tys, silnik zaczyna brać olej w tempie litra na 3000km i nie trzyma serii.

 

Poza tym jest wiele innych bolączek tego silnika - vanosy, czujniki położenia wałka, klapka DISA, pompa wody, uszczelniacze zaworowe, przepustnica, przepływomierz, filtr paliwa z wbudowanym regulatorem itp itd

 

Co do budy to przy tej mocy często tylny most odrywa się od podwozia. Poza tym najmniejsze koła jakie możesz założyć to 17cali więc na polskich drogach regularnie lecą wszystkie elementy zawieszenia, a trzeba powiedzieć, że do tanich nie należą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.