Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie......

Mam pewien problem (być może to nie jest problem) , chodzi mi o takie coś co mi nie daje spokoju.

Po wyłączeniu kluczyka i słyszalna jest praca dmuchawy lub czegoś w tym stylu. Zaobserwowałem że nawet po 20 min nie pracującego auta to nadal pracuje.Podpowiedzcie co to jest ,czy musi tak być i czy ewentualne można to wyłączyć gdyż mam wrażenie,że to mi akumulator rozładowuje.

Chodzi tu o E 39 3.0d z 2001r.

Opublikowano
Witam Panowie......

Mam pewien problem (być może to nie jest problem) , chodzi mi o takie coś co mi nie daje spokoju.

Po wyłączeniu kluczyka i słyszalna jest praca dmuchawy lub czegoś w tym stylu. Zaobserwowałem że nawet po 20 min nie pracującego auta to nadal pracuje.Podpowiedzcie co to jest ,czy musi tak być i czy ewentualne można to wyłączyć gdyż mam wrażenie,że to mi akumulator rozładowuje.

Chodzi tu o E 39 3.0d z 2001r.

 

Odgłos, który trwałby krótko można odebrać jako serwomechanizm zamykający przesłonę wlotu powietrza z zewnątrz auta (taki system jest napewno w E34, podejrzewam, że E39 również). Niepokojącym Cie odgłosem może być system drugiego, wymuszonego pompą elektryczną obiegu od ogrzewania przy wyłączonym silniku. Czy Twoje auto posiada Webasto?

 

 

W tym temacie znalazłem podobny objaw do Twojego:

W moim przypadku akumulator rozładowywał wentylatorek klimatronika który zasysa powietrze z kabiny i podaje je na czujnik temperatury. Dość czesto słychac go kiedy się przyłoży ucho do kimatronika . Powinien po około 15 min od wyłączenia silnika i wyjęciu kluczyka zostać odłączony od zasilania.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
Tak kolego zgadza się moje auto posiada Webasto. Czy to może mieć coś wspólnego ? A jeśli chodzi o ten dźwięk to najlepiej go słychać po otworzeniu maski .( wyraźnie przy filtrach powietrza)
Opublikowano
Tak kolego zgadza się moje auto posiada Webasto. Czy to może mieć coś wspólnego ? A jeśli chodzi o ten dźwięk to najlepiej go słychać po otworzeniu maski .( wyraźnie przy filtrach powietrza)

 

Czyli Twój przypadek jest identyczny z tym opisanym w temacie, do którego link podałem powyżej. Jeśli nie następuje rozładowanie aukumlatora to nie jest niczym niepokojącym (w E39 jest mniejszy wiatraczek, który powinien pracować około 15 minut od momentu wyłączenia zapłonu). Obstawiałem również system dogrzewania, czyli obieg wymuszony pompą elektryczna, który możesz włączyć podczas krótszego postoju przyciskiem REST na panelu sterowania klimą.

pozdrawiam

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Dziękuje kolego...

W tym momencie jest już ok 1 godz. czasu jak auto jest wyłączone,także zaraz pójdę i sprawdzę czy to jeszcze słychać.

Opublikowano

Nie wiem kolego czy jest ok.gdyż tak jak pisałem samochód stoi już ponad godzinę a to nadal pracuje.

Przekręciłem kluczyk i włączyłem dmuchawę .Po chwili wszystko powyłączałem.Przez chwile była cisza a za chwilę to znowu się włączyło.

Opublikowano
Nie wiem kolego czy jest ok.gdyż tak jak pisałem samochód stoi już ponad godzinę a to nadal pracuje.

Przekręciłem kluczyk i włączyłem dmuchawę .Po chwili wszystko powyłączałem.Przez chwile była cisza a za chwilę to znowu się włączyło.

Witaj.

Spokojnie, nie ma problemów nie do rozwiązania. Przeczytałem uważnie wątek, do którego podałem link. Jeśli dwumacha wciąż działa to mógł ulec uszkodzeniu tzw jeż , ale to z kolei objawia się również rozładowaniem akumulatora podczas parodniowego postoju. Czy zaobserwowałeś takie zjawisko u siebie?

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
Nigdy samochód nie stał u mnie dłużej jak jeden dzień.Ale wczoraj postał tylko przez noc i akumulator padł (nowy ).Także jestem w kur......y.
Opublikowano
Nigdy samochód nie stał u mnie dłużej jak jeden dzień.Ale wczoraj postał tylko przez noc i akumulator padł (nowy ).Także jestem w kur......y.

 

Ja obstawiam tzw jeża, ale upewnij się u jakiegoś dobrego elektryka. Z tego co pamiętam koledzy na Forum pisali o takiej przypadłości E39.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
Ok kolego,ale podpowiedz mi gdzie tego ( jeża ) szukać ?

i gdzie ewentualnie szukać przyczyny ?

 

 

Tutaj znalazłem taką wskazówkę:

zdemontuj schowek pasazera i boczek po lewej stronie pasazera i masz do jeza dostep zaopatrz sie w porzadne swiatło bedzie ci znacznie lepiej go zdemontowac operacja trwa nie dłuzej niz 0,5 godziny

 

pzdr

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
Dziękuje ..... oby to było to ,a czy ewentualnie można to ustalić poprzez podłączenie samochodu pod komputer diagnostyczny ?
Opublikowano
Dziękuje ..... oby to było to ,a czy ewentualnie można to ustalić poprzez podłączenie samochodu pod komputer diagnostyczny ?

 

nie bedzie zadnego bledu

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

a może to poprostu ten sławny wiatraczek w panelu klimatronika??

działa chyba 15 minut po zgaszeniu auta i po każdym otworzeniu drzwi, a ma zapewnić poprawną pracę klimatyzacji, jeżeli brzęczy to znaczy że potrzeba mu czyszczenia

Opublikowano

Być może to i ten wiatraczek.

Ale czy czyszczenie jego coś mi da.Nie sądze że zanieczyszczony wiatraczek powodował by jego pracę przez kilka godzin po zgaszeniu auta aż do rozładowania akumulatora,ale co mi zależy sprawdzić.

Także kolego prosiłbym cię o podpowiedź gdzie go znaleźć to pokombinuje.

Dzięki za pomoc i za interesowanie

Opublikowano
Być może to i ten wiatraczek.

Ale czy czyszczenie jego coś mi da.Nie sądze że zanieczyszczony wiatraczek powodował by jego pracę przez kilka godzin po zgaszeniu auta aż do rozładowania akumulatora,ale co mi zależy sprawdzić.

Także kolego prosiłbym cię o podpowiedź gdzie go znaleźć to pokombinuje.

Dzięki za pomoc i za interesowanie

 

Z tego co czytałem, to ten wiatraczek nie jest w stanie rozładować akumulatora w tak krótkim czasie. Może podjedź do dobrego elektryka znającego się na BMW (albo np ASO) i zleć dokonanie pomiarów.

pozdrawiam

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.