Skocz do zawartości

Metaliczny dźwięk w M50... Co może być powodem?


prl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj rano odstawiłem auto do mechanika.

Rozmowa była o robieniu głowicy - ale najpierw powiedział że sprawdzi kompresję.... no i wyszło że mam 14bar na każdym cylindrze. Określił to jako bardzo dobry wynik i raczej nie trzeba ruszać głowicy. Włożył też komplet innych, nowszych cewek Boscha (oryginały fabryczne bmw). Nie ma nadal różnicy w pracy silnika - mocno faluje (~500-1100) i powyżej 2500 obr. mam wyraźny metaliczny dźwięk, coś jakby włączała się "kątówka". W takim razie wsadził moje poprzednie cewki - wydają się być sprawne...

Wydawało mi się że dźwiek dochodzi od góry z okolic cylindra 4 i 5 (czyli drugi i trzeci licząc od szyby), jednak zadzwonił do mnie mechanik i mówi że dźwięk dochodzi raczej z łączenia silnika ze skrzynią !

Co tam jest? Wydaje mi się tylko że koło zamachowe i wałek do skrzyni z osadzonym łożyskiem oporowym.

 

Czy ktoś już miał podobne objawy? Myślę że znajdzie się ktoś taki - na zlocie w toruniu słuchałem innej m50 ale B25 i co prawda nie było falowania ale był ten sam metaliczny dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz dokładnie wszystko osłuchać u mnie wyje pompa wspomagania, a w kabinie słychać coś jakby szlifierkę kątową, ale wszystko bardzo się przenosi, jeśli naprawdę są to okolice skrzyni biegów to obstawiam łożysko oporowe skrzyni, lub łożysko skrzyni biegów, ale była by różnica po wciśnięciu i puszczeniu pedału sprzęgła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kolejny cały dzien mechanicy i elektronicy walczyli przy moim aucie.... doszli do wniosku że musi/szą być wypalone gniazda zaworowe, mimo że silnik ma dużą kompresję.

 

Podejrzenie było także o koło dwumasowe, jednak raczej to wykluczono, chociażby z tego powodu że po naciśnięciu pedału sprzęgła dźwięk powinien się zmienić - a nie zmienia się.

 

Powstała też bardzo ciekawa teza - że wskutek nierównej szybkiej pracy silnika, drgania rozrusznika powodują ten dźwięk.

 

W poniedziałek rano auto odstawiam na robotę głowicy, po 4 dniach mam odbiór to napiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu szukać aż tak głeboko?? u mnie taki metaliczny dźwięk wydobywał się z pompy wody. na wolnych obrotach było OK, jak silnik przyspieszał, a razem z nim wentylator to dźwięk się nasilał. pompa wyglądała po wyjęciu na dobrą, nie było luzu na ośce.

na nowej pompie wszystko ucichło.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten dźwiek wyraźnie pojawia się w okolicy cylindra 4 i 5. Dzisiaj dokładnie osłuchałem silnik i jestem teraz tego pewien. Zastanawiam się czy wypalony zawór - gniazdo zaworowe może generować jakiś dźwiek? Efekt przy przyśpieszaniu to coś jakby monetę położyć na silniku i brzęczy w zależności od przyśpieszania/zwalniania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.