Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Dziwną sprawę zaobserwowałem wczoraj podczas podróży ok. 550km (Katowice-Radom i z powrotem).

Jak było już ciemno (ok. godz. 22-giej) na trasie W-wa/Katowice przy prędkości ok. 90-100/h zgasły całkowicie zegary oraz podświetlenie suwaków i pokręteł nawiewów a jednocześnie jaśniej zaświeciły światła mijania. Ta sytuacja trwała ok. 10 sekund. Przez chwilę pomyślałem, że zapomniałem wyłączyć długie, ale to był jednak rozjaśniony strumień świateł mijania. Jeżeli chodzi o zegary, to nie wiem, czy w tym czasie funkcjonowały wskazówki, bo ciemność nie pozwalała tego stwierdzić. Przy podświetleniu pozostał jedynie wyświetlacz zegara i temperatury, ale podświetlenie jego przycisków już nie.

 

Prawie cała podróż powrotna była już po zmierzchu i taki incydent pojawił się tylko dwa razy w odstępie czasowym ok. 3-5minut. Nie wiem, czy przed zmierzchem tez tak się działo, bo wtedy nie widać podświetleń wskaźników i rozjaśnienia świateł zewnętrznych.

 

Sytuacja, którą opisałem zdarzyła mi się już kiedyś – było to podczas podróży Katowice-Wrocław – i wtedy również po zmierzchu przy prędkości ok.100/h tak się na kilka sekund stało (ciemność w środku & większa jasność przed autkiem). To było w maju tego roku, od wtedy nigdy tego nie zauważyłem, a podobne trasy od tego czasu miałem.

Mam tez podejrzenia, że podczas również majowej podróży Katowice-Warszawa, z tego powodu mogły mi się przepalić nowe („tygodniowe”) żarówki, ale po ich wymianie od maja nie miałem już potrzeby wkładania nowych.

 

Sytuacja jest dziwna, jak widzicie zdarza się bardzo rzadko i trwa przez chwilę – postraszy raz, czy dwa, po czym można przejechać kolejne 400km bez takiego incydentu. Boję, że kiedyś jadąc w nocy przepalą mi się żarówki, co nie byłoby fajne jadąc np. 100km/h po nieoświetlonej trasie W-wa/Katowice.

Wygląda to tak, jakby w pewnym momencie wystąpił „niekontakt” z podświetleniem wewnętrznym i większy prąd kierowany był na światła zewnętrzne.

Ciekawe, czy ktoś z Was miał coś takiego???

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za ewentualne wpisy.

marek.

 

EDIT:

 

............ odświeżam temat :-)

Jacek_E65, masz jakiś pomysł?

Moze to być coś np. z przekaźnikiem?

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Witaj!

Nie spotkałem się jeszcze z podobnym do Twojego przypadkiem. Miałem kiedyś nieco inną przygodę, a mianowicie wszystkie odbiorniki prądu w E34 zaczęły "pulsować" (światła, podświetlanie elementów wewnątrz pojazdu), po czym problem sam z siebie znikł. Jakiś czas później na chwilę straciłem ładowanie akumulatora, co również samo z siebie znikło. Na Twoim miejscu pierwszą sprawą jaką bym sprawdził to czystość klem, następnie pomyślałbym nad sprawdzeniem konektorów, za pomocą których połączone są żarówki. Mam schemat instalacji elektrycznej do E34. Jeśli chcesz mogę wysłać via e-mail, przy zastosowaniu II Prawa Kirchoffa powinno się okazać co jest przyczyną.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

:D :D

 

hmmm... Też denerwujące objawy miałeś. Jak coś takiego dzieje się w nocy daleko od domu, to może aż zmrozić człowieka...

To są takie wkurzające rzeczy... jakaś "mistyka", duchy??? Szczerze mówiąc, nie rozumiem, dlaczego ta elektronika i elektryka w naszych autkach jest jakaś nie pewna.

Głupio się czuję, jak widzę u siebie uśpiony obrotomierz, albo jak wystąpi jakaś "dyskoteka" świetlna - wiedząc, że w Tigrze mojej Ani wszystkie takie rzeczy działają i sprawiają wrażenie, jakby miały nie dać się wyprowadzić z równowagi nawet jakby ruski czołg po tym przejechał...

 

Myślisz, że gdyby to były klemy, to światła mijania rozjaśniłyby się??

Tak czy inaczej, dla pewności nie zaszkodzi je też przeczyścić.

 

Za przesłanie schematu instalacji będę bardzo wdzięczny.

mój mail: [email protected]

albo ten z mojego profilu

Dzięki, pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
A u mnie w moim e34 popaliły sie wszystkie żarówki podświetlenia zegara i pokręteł ogrzewania i co to mogło być może duchy :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :D

E34 1988r 2.0l 12v M20

E36 1.8i 1996r sedan.

Opublikowano

Jacekłódź , widzisz, tu nie mam problemu w zdiagnozowaniu, bo u Ciebie właśnie było typowe działanie duchów (tak jak te elektrozawory przy wymianie płynu, o czym pisałeś). :D :D :D :D :D :D

 

A tak poważniej, to zauważyłem, że żarówki podświetlenia czegokolwiek w naszych autkach, jak są już stare, to byle co powoduje, że one kończą się serią. U siebie tylko wyjąłem kiedyś delikatnie żarówkę podświetlenia i zobaczyłem, że ma żarnik zerwany, a chwilę wcześniej świeciła.... To samo z tymi malutkimi z oprawką/cokolikiem.

 

pozdrowienia

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Witam,

Dziwną sprawę zaobserwowałem wczoraj podczas podróży ok. 550km (Katowice-Radom i z powrotem).

Jak było już ciemno (ok. godz. 22-giej) na trasie W-wa/Katowice przy prędkości ok. 90-100/h zgasły całkowicie zegary oraz podświetlenie suwaków i pokręteł nawiewów a jednocześnie jaśniej zaświeciły światła mijania. Ta sytuacja trwała ok. 10 sekund. Przez chwilę pomyślałem, że zapomniałem wyłączyć długie, ale to był jednak rozjaśniony strumień świateł mijania. Jeżeli chodzi o zegary, to nie wiem, czy w tym czasie funkcjonowały wskazówki, bo ciemność nie pozwalała tego stwierdzić. Przy podświetleniu pozostał jedynie wyświetlacz zegara i temperatury, ale podświetlenie jego przycisków już nie.

 

Prawie cała podróż powrotna była już po zmierzchu i taki incydent pojawił się tylko dwa razy w odstępie czasowym ok. 3-5minut. Nie wiem, czy przed zmierzchem tez tak się działo, bo wtedy nie widać podświetleń wskaźników i rozjaśnienia świateł zewnętrznych.

 

Sytuacja, którą opisałem zdarzyła mi się już kiedyś – było to podczas podróży Katowice-Wrocław – i wtedy również po zmierzchu przy prędkości ok.100/h tak się na kilka sekund stało (ciemność w środku & większa jasność przed autkiem). To było w maju tego roku, od wtedy nigdy tego nie zauważyłem, a podobne trasy od tego czasu miałem.

Mam tez podejrzenia, że podczas również majowej podróży Katowice-Warszawa, z tego powodu mogły mi się przepalić nowe („tygodniowe”) żarówki, ale po ich wymianie od maja nie miałem już potrzeby wkładania nowych.

 

Sytuacja jest dziwna, jak widzicie zdarza się bardzo rzadko i trwa przez chwilę – postraszy raz, czy dwa, po czym można przejechać kolejne 400km bez takiego incydentu. Boję, że kiedyś jadąc w nocy przepalą mi się żarówki, co nie byłoby fajne jadąc np. 100km/h po nieoświetlonej trasie W-wa/Katowice.

Wygląda to tak, jakby w pewnym momencie wystąpił „niekontakt” z podświetleniem wewnętrznym i większy prąd kierowany był na światła zewnętrzne.

Ciekawe, czy ktoś z Was miał coś takiego???

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za ewentualne wpisy.

 

Trochę to zabrzmiało jak opowieści typu " Skąd się wzięły kręgi w zbożu". :D :wink:

Opublikowano
Trochę to zabrzmiało jak opowieści typu " Skąd się wzięły kręgi w zbożu". :D :wink:

 

Na coroczną wiadomość o nowych kręgach w zbożu gęba mi się układa w uśmiech...bo podejrzewam skąd się wzięły :-) A wczoraj przez moment miałem na twarzy wyraz wielkiej niepewności :shock:

:D :D :D

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Panowie należy sprawdzić albo wymienić regulator napięcia w alternatorze bo skoro robi się jasność i pali żarówki to ewidentnie napięcie w instalacji poszło w górę.

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Opublikowano
Witam w moim przypadku stało sie to w dzien więc niewiem czy mocniej zapaliły się swiatła ale u mnie padło wszystko łącznie z licznikiem kontrolkami tablica wtglądała jak na postoju,no i po jakimś czasie moduł lcm do kapitalnego remontu :!:
Opublikowano
Panowie należy sprawdzić albo wymienić regulator napięcia w alternatorze bo skoro robi się jasność i pali żarówki to ewidentnie napięcie w instalacji poszło w górę.

 

 

 

Zapomniałem dopisać, ale u mnie to on właśnie był powodem zmiany napięcia w instalacji. Jednak zlekceważyłem objawy i nadal jeżdżę na tym samym regulatorze (wiem, że igram z losem i ładowania prawdopodobnie zabraknie jak napisał Kolega Solaris, w najmniej oczekiwanym momencie). Umnie nieraz zdarzało się spalenie prawej żarówki światła mijania.

 

 

 

 

Szczerze mówiąc, nie rozumiem, dlaczego ta elektronika i elektryka w naszych autkach jest jakaś nie pewna.

 

Należy pamiętać ile lat mają Nasze ukochane BMW. Tigra to dużo "świeższa" konstrukcja.

 

pzdr

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Witam ponownie

W maju, kiedy pierwszy raz miał miejsce taki chwilowy incydent (rozjaśnienia świateł i zgaszenia zegarów i podświetlenia) też długo zastanawiałem się nad regulatorem... Skończyło się zmierzeniem ładowania - pamiętam, że wyszło idealnie (no ale jak miało być, skoro coś nie tak było tylko przez moment...)

Zastanawia mnie to chwilowe zgaszenie zegarów z podświetleniem pokręteł - czy to też może się wiązać ze zwiększeniem napięcia w układzie?

Poza tym, czy przekaźnik świateł odpowiada za jakieś rozdzielanie prądu na światła-zegary??

Tak, czy inaczej, regulator warto już włożyć nowy (tylko ja pewnie będę chciał to kupić w ASO, a cena podejrzewam, że sięgnie 200-300zł – czyli jeszcze poczekam…)

 

Tigra to dużo "świeższa" konstrukcja.

Tak poza tematem Jacek, co do Tigry - Ania czasem marudzi, żebym coś tam sprawdził, ocenił... zmienił olej, itd. Ostatnio zmieniałem jej też tarcze zegarów - uwaga: z białych na oryginalne (bo ktoś wcześniej zastosował tutaj wiejski tuning, co Anię denerwowało - i słusznie). W każdym razie po zaglądnięciu tu, czy tam... ten Tigrys, mimo innego czasu powstania w stosunku do naszych autek, jawi mi się jako coś starszego technologicznie i przede wszystkim coś znacznie gorszej jakości (no ale wiadomo - to nie ta klasa i nie ten producent). Ale tego, że działa jej obrotomierz zazdroszczę bezinteresownie :D

 

Pozdrawiam, Was, dzięki za dotychczasowe wypowiedzi :D

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Witam!

 

Trzeba sprawdzic napiecie sieci pokladowej. Powinno wynosic okolo 14V. Kiedy jest zimno, moze byc nieco wyzsze. Nie powinno byc jednak przekraczac 14.5V.

Moze byc klopot z pomiarem, poniewaz Twoje klopoty wystepuja sporadycznie.

Moj kolega mial podobny problem w Nissanie. Skonczylo sie spuchnietym akumulatorem. Mial chyba 16V w sieci i bardzo sie cieszyl, ze mu jasno reflektory swieca :P

Oczywiscie, za to odpowiada regulator napiecia zintegrowany w alternatorem, potocznie zwany reglerem, chociaz ten przypadek z Nissana to bylo zwarcie do masy w uzwojeniu wirnika.

Jeszcze jedno - nie staraj sie manewrowc przy klemach, bo przy niesprawnym ukladzie regulacji napiecia moze nastapic bardzo duzy wzrost jego w sieci, a akumulator przyjmuje role bufora, ktory zapobiega "przewoltowaniu". Gdy klema bedzie luzna, moze sie skonczyc uszkodzeniem wrazliwych ukladow elektronicznych. Swoja droga nie zaszkodzi sprawdzic stanu klem, bo przy wysokich obrotach silnika, przy luznych klemach moga wystepowac podobne "hocki-klocki", ale wtedy mialbys klopoty z rozruchem silnika.

Mam nadzieje, ze udalo mi sie w czyms pomoc.

 

Pozdrawiam.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Dzięki,

Wtedy, kiedy zmierzyłem napięcie, było mniej więcej właśnie takie jak piszesz (ok. 14V), ale tak jak też napisałeś Arecki, nie wiadomo, co działo się podczas tych dziwnych kilku sekund na trasie....

Chyba będę starać się za niedługo o nowy regulator napięcia. Nie wiem, czy zajmować się też wymianą przekaźnika świateł?

 

Tak właściwie, to może dlatego tak rzadko widzę jakieś niedomagania, bo jeżdżę extra-łagodnie :D Chyba nigdy nie przekraczam 3000-3500obr. Może gdybym regularnie zaglądał wskazówką w okolice czerwonego pola, objawy byłyby częstsze i wyraziste co już dawno zmusiłoby mnie do zajęcia się tym.

 

Aha, czy regulator napięcia jest jednocześnie szczotko-trzymaczem??

Jeżeli tak, to przynajmniej za tą wysoką sumę będę miał nowe szczotki.

Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Zalezy jakiego producenta masz alternator. Boschowskie sa od razu szczotkotrzymaczem, Valeo nie.

Mialem kiedys E34 520i z silnikiem M50 i byl tam Valeo. Mniemam, ze masz pod maska M20, tak wychodzi z rocznika. Byly tam montowane dwa typy alternatorow, 115A i 90A, ale :duh: ni pieruna nie powiem, kto byl producentem :mad2: Mam przed soba rysunek alternarora z ETK, ale nic nie pisza o autorze urzadzenia :(

Kiedys w E34 mialem klopoty z alternatorem, swiatelka zaczely przygasac, po zmierzeniu napiecia okazalo sie, ze bylo 13.8V i spadalo wraz ze wzrostem obrotow. Podejrzewalem szczotki, nawet zakupilem regulator ze szczotkami, Boscha, a tu zonk :jawdrop:

Po pierwsze bylo ciasno w garazu, a do zdemontowania bylo od groma :mrgreen:

Pojechalem do ASO, wyprulismy alternator, a tu zonk numer dwa, alternator nie jest boschowski. Szczotki i pierscienie okazaly sie pierwsza klasa i pani wziela alternator pod pache i pojechala do odpowiedniego serwisu. Wrocila po godzinie, ale nie potrafila okreslic, co bylo. Po zamontowaniu okazalo sie byc wszystko oki. Zaplacilem chyba kolo 150 zetow za wszystko, a dzialo sie to ASO BMW, co prawda jeszcze w ostatnich latach ubieglego wieku.

Moze ktos pomoze, co bylo w M20 2l ?

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Tak mam M20, a alternator BOSCH (bez tuby z chłodzeniem). Tak mi się wydaje, że szczotko-trzymacz może być zintegrowany z regulatorem.

 

Tak właściwie, to nawet wolałbym, żeby trzeba było zmienić regulator, zamiast szukać bezustannie jakiegoś "niekontaktu", zimnego lutu, czy innego głęboko ukrytego powodu...

pozdrowienia

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Witam!

Przepraszam, że tak nagle zniknąłem z dyskusji. Mnie trudno jest określić kto był dostawcą alternatora do M20B20. Prawdę powiedziawszy nie pamiętam już kto jest producentem mojego w M50B20.

Solaris: Pracuję nad wysłaniem Tobie schematów.

Bez pomiarów trudno będzie zdiagnozować Twą usterkę.

pozdrawiam,

Jacek

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Ok, dzięki Jacek, alternator mam na pewno BOSCH.

nie musisz się śpieszyć z wysyłką, bo ja też pośpiesznych ruchów teraz nie wykonuję. Próbuję na razie od strony teoretycznej to ogarnąć... Może rzeczywiście lepiej wkrótce zmienić ten regulator, przekaźnik świateł też...

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Moim zdaniem solaris powinienes wymienic ten regulator napiecia bo jest on odpowiedzialny za napiecie ktore idzie na instalacje moj brat mial wlasnie teraz taka sytuacje w golfie i pechem bylo to ze spalil sobie wzmacniacz ktory nie mial zabezpieczenia przepieciowego a to ze zgaslo ci oswietlenie w srodku to wlasnie bylo to ze zadzialal uklad ktory jest odpowiedzialny za zbyt wysokie napiecie na elektronice i poprostu odlaczyl wszystko w przypadku swiatel nie ma czegos takiego one wlasnie sie zaswieca mocniej tak jak u mojego brata zrobilo mu sie tak raz i bylo ok ale przy drugim razie polecialy ksenony i wzmacniacz po tym zdazeniu regulator juz byl calkiem padniety bo dawal napiecie 16V-18V i byc moze twoj juz tez pada wiec lepiej go wymienic zanim bedzie za pozno.

Pozdrowienia

Opublikowano

Będę starał się załatwić sprawę tego regulatora - wymiana na nowy, ale jeszcze muszę zaczekać... Zobaczymy jak długo nie będzie dziwnych objawów.

Dzięki, pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Będę starał się załatwić sprawę tego regulatora - wymiana na nowy, ale jeszcze muszę zaczekać... Zobaczymy jak długo nie będzie dziwnych objawów.

Dzięki, pozdrawiam, marek.

 

Witaj!

Myślę, że jeśli objawy nie pojawiają się często, to nie ma powodów do zamartwiania się. Niekoniecznie kupuj regulator w ASO. Zorientuj się jaki jest koszt zakupu w autoryzowanych serwisach Boscha.

pozdrawiam,

Jacek

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
....Zorientuj się jaki jest koszt zakupu w autoryzowanych serwisach Boscha....

 

Tak zrobię, na pewno będzie taniej (tak samo jak z cewką zapłonową - zapłaciłem za oryginał Boscha dokładnie 110zł zamiast realoem'owych 110$).

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.